Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/40541
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΚαραμούζη, Αιμιλία-
dc.contributor.authorΜπούσια, Γεωργία-
dc.date.accessioned2018-10-16T08:20:02Z-
dc.date.available2018-10-16T08:20:02Z-
dc.date.issued2018-09-30-
dc.identifier.urihttps://apothesis.eap.gr/handle/repo/40541-
dc.description.abstractΣτην προσπάθειά τους για την απόλυτη αλήθεια, οι θρησκείες συχνά περιγράφουν την πνευματική υπόσταση τους ως μυστηριακό λευκό φως. Το φως που αναφέρεται εδώ είναι το θεμελιώδες φως της συνείδησης και ο Θεός αποτελεί το φως του ουρανού και της γης. Η αντανάκλαση και η έκφραση του φωτός, είναι η ουσία του Θεού σε αυτή τη γη. Η ισλαμική παραδοσιακή αρχιτεκτονική αντιπροσωπεύει έναν κόσμο άπειρου φωτός, θείας σοφίας και πνευματικού χώρου. Σε μουσουλμανικές παραδόσεις το φως αποτελεί τα μάτια του Αλλάχ που βλέπουν και γνωρίζουν τα πάντα, και το φως στο εσωτερικό των τζαμιών λειτουργεί όπως ο Θεός που είναι πάντα αόρατος και πανταχού παρόν. Το φως που προέρχεται από τα αστέρια, τις λάμπες και τον ήλιο, και είναι συνδεδεμένα με στίχους του Κορανίου, εισέρχεται στο χώρο του τζαμιού ανυψώνοντας την πνευματικότητα του χώρου. Όπως συμβαίνει και με άλλες θρησκείες, έτσι και οι μουσουλμάνοι, ερμηνεύουν το πέρασμα του χρόνου με το φως. Η έκφραση αυτού του χρόνου σε σχεδιασμένο χώρο αναπόφευκτα οδήγησε σε αρχιτεκτονικές αντιλήψεις για δημιουργία χώρων μη αυστηρά καθορισμένων αλλά αντίθετα, διαδραστικών και συνεχώς μεταλλασσόμενων. Επιχειρήθηκε η καταγραφή και η συγκριτική ανάλυση μεθοδολογίας φωτισμού ισλαμικών μνημείων, με σκοπό να διατυπωθεί ένα σύγχρονο πλαίσιο στόχων φωτισμού των όψεων τους που θα γεφυρώσει τεχνολογικά και αντιληπτικά τη θρησκευτική ταυτότητα με τη σύγχρονη εποχή. Η παρούσα εργασία, καταλήγει στο συμπέρασμα πως ο εξωτερικός φωτισμός αυτών των θρησκευτικών μνημείων οφείλει να σεβαστεί και ταυτόχρονα να αναδείξει την ικανότητα των κτιρίων να καταγράφουν την πάροδο του χρόνου, μεταμορφώνοντας τα αντιληπτικά και επιτρέποντας τα να εμφανίσουν «σημάδια ζωής». Τα ευρήματα της συγκριτικής ανάλυσης χρησιμοποιήθηκαν για την πρόταση φωτισμού του Κουρσούμ Τζαμιού στα Τρίκαλα, κτίσμα του 16ου αιώνα σχεδιασμένο από τον Μιμάρ Σινάν, το οποίο αποκαταστάθηκε πρόσφατα.el_GR
dc.format.mediumΗλεκτρονικό Αρχείο - Digital Fileel_GR
dc.language.isoΕλληνικά-elel_GR
dc.publisherΕλληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open Universityel_GR
dc.relationΤο Φως στη Βυζαντινή Εκκλησία/ Ποταμιάνος Ιάκωβοςel_GR
dc.relationΦωτοτεχνία/ Τόπαλης Φραγκίσκος, Οικονόμου Λάμπρος, Κουρτέση Σταυρούλαel_GR
dc.subjectΘρησκευτικός Φωτισμόςel_GR
dc.subjectΙσλάμel_GR
dc.subjectΤζαμίel_GR
dc.subjectΘρησκευτικά κτίριαel_GR
dc.subjectΠνευματικός χώροςel_GR
dc.titleΗ ΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΦΩΤΙΣΜΟΥ ΣΕ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΚΤΙΡΙΑ, ΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΑ ΙΣΛΑΜΙΚΑ ΤΕΜΕΝΗ: το Κουρσούμ Τζαμί στα Τρίκαλα γίνεται νυχτερινό θρησκευτικό μνημείοel_GR
dc.typeΔιπλωματική Εργασία / Postgraduate Dissertationel_GR
dc.description.abstractlatinIn their quest for the ultimate truth, religions have often described spiritual essence as mystical white light. “Light” is mentioned here as the fundamental light of consciousness, and God is the light of heaven and earth. Reflection and expression of light is the essence of God on this earth. Islamic traditional architecture represents a world of infinite light, divine wisdom and spiritual space. In Muslim traditions the light is the eyes of Allah seeing and knowing everything, and the light inside the mosques is like God, who is always invisible and omnipresent. The light caused by the stars, lamps or the sun, and described in Quran, comes inside the mosque creating spiritual uplifting. Like other religions, Muslims also interpret the passage of time with light. The expression of time in buildings, has inevitably led architects to create spaces not strictly defined but, on the contrary, interactive and constantly transformed. A comparative analysis of the most important lighting objectives of mosques lighting was attempted, in order to succeed the technologically and spiritual connection of religious identity, with the modern times. This work has come to the conclusion that the religious buildings’ exterior lighting must respect and at the same time highlight the ability of buildings to change through time and capture the movements of light, which in turn allows them to perceptually transform and display signs of life. The findings of the comparative analysis are used and documented to propose a new lighting design scheme for Koursoum Mosque in Trikala, a 16th-century building designed by Mimar Sinan, which was recently restored.el_GR
dc.bibliography.number32el_GR
dc.audienceΣχεδιασμός Φωτισμούel_GR
dc.coverage.pages199el_GR
dc.coverage.references9el_GR
dc.coverage.appendixes2el_GR
dc.description.otherΠεριέχεις: Πίνακες, εικόνες.el_GR
dc.contributor.advisor1Καραμούζη, Αιμιλία-
dc.contributor.advisor2Ζερεφός, Στυλιανός-
Appears in Collections:ΣΦΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BOUSIA_GEORGIA.pdfMain article12.05 MBPDFView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.