Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/40523
Title: Αποκτώντας επίγνωση από δεδομένα σιδηροδρομικής ασφάλειας με την επεξεργασία φυσικής γλώσσας
Authors: Βασιλοπούλου, Πολύμνια
metadata.dc.contributor.advisor: Psannis, Konstantinos
Keywords: Big data;text mining;data mining;machine learning;railways;european;accident investigation reports;leading precursors;contributors;safety
Issue Date: 23-Sep-2018
Abstract: Η απότελεσματικότητα των συστημάτων διαχείρισης ασφάλειας είναι αλληλένδητη με τη συστηματική ανάλυση των δεδομένων ασφαλείας και της σχετικής πληροφορίας. Διαφορετικές μεθοδολογιές έχουν αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια για τον σκοπό αυτό με απώτερο σκοπό την πρόληψη ατυχημάτων: Ανάλυση κινδύνου, διερεύνηση ατυχημάτων, πρόγραμμα καταγραφής αποσοβηθέντων ατυχημάτων και άλλων επικίνδυνων περιστατικών, πλεον ισχυρά συστήματα διαχείρισης κινδύνου, επιθεωρήσεις ασφάλειας εκπαίδευση κλπ. Όλες αυτές οι τεχνικές επικεντρώνονται κυρίως σε ποσοτικά δεδομένα στην προσπάθεια να ανακαλύψουν και να κατανοήσουν τις πολύπλοκες σχέσεις μεταξύ των διαφορετικών στοιχείων και γεγονότων που απαρτίζουν ένα σύστημα το οποίο οδηγεί σε ατύχημα. Οι παραδοσιακές αναλύσεις προέρχονται από σύνολο των συμβουλευτικών ειδικών εµπειρογνωµόνων και όπως είναι αναμενόμενο, η ανάλυση δεν μπορεί να βασιστεί σε μια συνολική αντίληψη του συντριπτικού όγκου των δεδομένων, όπως είναι τεράστιος ο όγκος των αδόμητων δεδομένων σε ελέυθερο κείμενο, πως για παράδειγμα σε διερευνήσεις ατυχημάτων, σε καταγραφή περιστατικών ακόμα και σε ενημερωτικά, επιθεωρήσεις και ευρήματα ελεγκτικών επιτροπών. Αυτά τα δεδομένα ελέυθερου κειμένουν μπορούν να αναλυθούν με τη χρήση τεχνικών για τη συγκέντρωση/άντληση δεδομένων από κέιμενα και επεξεργασία φυσικής γλώσσας (NLP), όπως έχει αποδειχθεί χρήσιμη σε έρευνες στο παρελθόν. Το παράδειγμα της μελέτης προτείνει τη χρήση των τεχνικών με σύνολο δεδομένων τις τελικές εκθέσεις έρευνας ατυχημάτων που κατατίθενται από τις αρμόδιες Αρχές ασφάλειας κάθε Κράτους μελους της ευρωπαικής ένωσης στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για τους Σιδηροδρόμους (ERA) μετά από κάθε σοβαρό ατύχημα εντός συνόρων τους στην πλατφόρμα για την καταγραφή των ευρωπαικών ατυχημάτων (ERAIL), βάσει νομικής υποχρέωσης σύμφωνα με την Οδηγία 2004/49/EC του Ευρωπαικού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 29ης Απριλίου 2004.[A] Αυτή η έρευνα αρχικά τονίζει την σημαντικότητα της Ασφάλειας στους σιδηρομδρόμους και το ρόλο των προπορευόμενων δεικτών σε ατυχήματα. Έπειτα, περιγράφει την πιθανή προσέγγιση πληροφοριακού συστήματος για την συλλογή, αποθήκευση επεξεργασία, ανάλυση και απεικόνιση μεγάλου όγκου δεδομένων καθώς και νέες μεθόδους που αξιοποιούν αλγορίθμους μηχανικής νοημοσύνης και υπολογιστικής ευφυίας για την άντληση πληροφορίας εφαρμόζονας τους σε δεδομένα κειμένουν. Είναι μία πρώιμη προσπάθεια να κατανοήσει κανέις την εξάρτηση μεταξύ συμβάντων στις εκθέσεις έρευνας ατυχημάτων ενόψει παγίωσης ενός μοντέλου πρόβλεψης ατυχημάτων που θα μπορούσε να λειτουργήσει προοληπτικά, δίνοντας το μηχανισμό για τη λήψη αποφάσεων σε πραγματικό χρόνο για την αποφυγή ενός ατυχήματος. Τέλος, αξιολογούνται οι δυνατότητες αλλά και τις δυσκολίες της μεθόδου καθώς και (εκτενέστερων) παραλλαγών της.
Supervisor: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΣΔΥ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vasilopoulou_dissertation_2018.pdfMain Article with Appendix3.1 MBUnknownView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons