Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/40339
Title: Στρατηγικό σχέδιο μάρκετινγκ προορισμού: Η περίπτωση του Δήμου Καλαβρύτων Νομού Αχαϊας
Authors: ΣΟΥΛΤΑΝΙΑ, ΒΑΣΙΛΙΚΗ
metadata.dc.contributor.advisor: ΣΚΟΥΛΤΣΟΣ, ΣΟΦΟΚΛΗΣ
Keywords: Τουρισμός;Στρατηγικό σχέδιο μάρκετινγκ;Στρατηγικός σχεδιασμός μάρκετινγκ;Μάρκετινγκ τουριστικών προορισμών
Issue Date: 30-Sep-2018
Abstract: Τις τελευταίες δεκαετίες, γεγονότα πολιτικής, οικονομικής και τεχνολογικής προέλευσης έχουν επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό την τουριστική βιομηχανία, με τελικό αποτέλεσμα την κορύφωση του ανταγωνισμού μεταξύ των τουριστικών προορισμών σε εγχώριο επίπεδο. Το κλασσικό μοντέλο διακοπών «Ήλιος και θάλασσα» έχει ατονήσει και οι τουρίστες επιλέγουν, πλέον, εναλλακτικές μορφές διακοπών σε νέους «παρθένους» τουριστικούς προορισμούς, με απώτερο σκοπό τη διασφάλιση της προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος και την επίτευξη μιας βιώσιμης αειφόρου τουριστικής ανάπτυξης. Δεδομένης αυτής της στροφής στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών, για να επιτευχθεί ενίσχυση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος των προορισμών, απαιτείται από τους φορείς ενδελεχής μελέτη και προσεχτικός σχεδιασμός για τη χάραξη της τουριστικής πολιτικής, που θα ακολουθηθεί. Η συγκεκριμένη διπλωματική μελέτη αποτελείται από το θεωρητικό μέρος της εργασίας και το ερευνητικό μέρος με τη στατιστική ανάλυση. Στο θεωρητικό μέρος, τα ευρήματα, που προκύπτουν από τη δευτερογενή έρευνα και τη βιβλιοσκοπική ανασκόπηση έχουν ως απώτερο στόχο να αποσαφηνίσουν σε θεωρητικό επίπεδο τις έννοιες του τουριστικού μάρκετινγκ και τη διαδικασία του στρατηγικού σχεδιασμού στο τουριστικό μάρκετινγκ. Στο ερευνητικό μέρος, ο κύριος σκοπός ήταν να αναλυθεί σε πρωτογενές επίπεδο και να παρουσιαστεί η εικόνα του τουρισμού στην περιοχή των Καλαβρύτων. Η στρατηγική ανάλυση, που παρουσιάστηκε, βασίστηκε στα δεδομένα, τα οποία συγκεντρώθηκαν από την πραγματοποίηση στατιστικής έρευνας με τη χρήση ερωτηματολογίων. Απόρροια αυτής της στρατηγικής ανάλυσης ήταν η κατασκευή ενός ολοκληρωμένου στρατηγικού σχεδίου μάρκετινγκ για την αποτελεσματική τμηματοποίηση και στόχευση της αγοράς, ώστε να βελτιωθεί και να εμπλουτιστεί το προσφερόμενο τουριστικό προϊόν των Καλαβρύτων, καθώς και να αυξηθεί η επισκεψιμότητα της περιοχής. Τα Καλάβρυτα αποτελούν μία από τις σημαντικότερες ιστορικές και γραφικές πόλεις της Ελλάδος, με σημαντική πολιτιστική και θρησκευτική κληρονομιά, με πλήθος αξιοθεάτων, καθώς και με ένα απαράμιλλης ομορφιάς φυσικό τοπίο. Το σχέδιο, που προτείνεται, θα μπορούσε να αποτελέσει ένα χρήσιμο εργαλείο για όσους εμπλέκονται είτε έμμεσα είτε άμεσα με τον τουρισμό στα Καλάβρυτα, με απώτερο στόχο την ανάδειξη των θετικών στοιχείων της περιοχής, ώστε να οδηγηθεί η πόλη σε περαιτέρω άνθηση και ευημερία.
Appears in Collections:ΔΤΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΤΕ60ΔΕ-ΣΟΥΛΤΑΝΙΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής3.34 MBRDF XMLView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.