Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/40317
Title: Η συμβολή της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στη διαμόρφωση Τουριστικής Συνείδησης, μέσα από τη διερεύνηση των σχολικών μονάδων στην Περιφερειακή Ενότητα του Έβρου
Authors: Άννα, Θεοδότα
metadata.dc.contributor.advisor: Πουλάκη, Ιουλία
Keywords: Τουρισμός;Τουριστική Συνείδηση;Εκπαίδευση;Συνείδηση;Παιδεία;Τουριστική Ανάπτυξη
Issue Date: 30-Sep-2018
Abstract: Στόχος αυτής της διπλωματικής εργασίας ήταν η διερεύνηση του ρόλου που θα μπορούσε να διαδραματίσει η τυπική εκπαίδευση που παρέχεται από την ελληνική Πολιτεία, σε πρωτοβάθμιο και δευτεροβάθμιο επίπεδο, στη διαμόρφωση της τουριστικής συνείδησης των μαθητών, όσον αφορά στις στάσεις και τις συμπεριφορές τους ως αυριανών πολιτών, είτε ως επισκεπτών είτε ως υποδοχέων επισκεπτών. Για τους σκοπούς της διπλωματικής εργασίας πραγματοποιήθηκε πρωτογενής έρευνα. Τα υποκείμενα της έρευνας ήταν εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του νομού Έβρου, που κλήθηκαν να εκφράσουν τις απόψεις τους σχετικά με το αντικείμενο της έρευνας. Στο πλαίσιο της έρευνας συντάχθηκε ερωτηματολόγιο, το οποίο περιελάμβανε 20 ερωτήσεις κλειστού και ανοιχτού τύπου, οι οποίες αφορούσαν στο θέμα της έρευνας καθώς και 7 δημογραφικές ερωτήσεις. Το ερωτηματολόγιο στάλθηκε μέσω διαδικτύου σε όλες της σχολικές μονάδες του Έβρου και δια ζώσης σε επιλεγμένες μονάδες της Αλεξανδρούπολης. Από την ανάλυση των στοιχείων που συλλέχθηκαν από την έρευνα προέκυψε ότι οι εκπαιδευτικοί, σε μεγάλο ποσοστό, αντιλαμβάνονται την έννοια της τουριστικής συνείδησης, την αναγκαιότητά της καθώς και τη συμβολή που θα μπορούσε να διαδραματίσει η εκπαίδευση στη διαμόρφωσή της. Συμπερασματικά, η τυπική εκπαίδευση που προσφέρεται στην Ελλάδα δύναται να συμβάλει σημαντικά στη διαμόρφωση της τουριστικής συνείδησης των Ελλήνων, τόσο μέσα από την εκπαιδευτική διαδικασία όσο και μέσα από τον θεσμό των σχολικών εκδρομών. Για να το επιτύχει, όμως, κρίνεται αναγκαία η αναπροσαρμογή των προγραμμάτων σπουδών που εφαρμόζουν οι σχολικές μονάδες, τόσο στην πρωτοβάθμια όσο και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, και, παράλληλα, η κατάλληλη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών πάνω σε θέματα τουρισμού και τουριστικής συνείδησης. Ωστόσο, δεν κρίνεται αναγκαία η εισαγωγή ενός ακόμα στείρου μαθήματος, σχετικού με τον τουρισμό, αλλά προτείνεται η βιωματική μάθηση καθώς και η υιοθέτηση νέων μεθόδων διδασκαλίας, οι οποίες δεν θα προάγουν την άγονη απομνημόνευση αλλά την εμβάθυνση στη γνώση, την ανάπτυξη δεξιοτήτων, κριτικής και δημιουργικής σκέψης.
License: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΔΤΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Oristiko Τουριστική συνείδηση_ΔΤΕΔΕ_Άννα.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής3.71 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons