Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/40310
Title: Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη: Η εφαρμογή της στις τουριστικές επιχειρήσεις και η επίδρασή της στο δυνητικό τουρίστα
Authors: Βιτζηλαίου, Μαρία
metadata.dc.contributor.advisor: Αποστολάκης, Αλέξανδρος
Keywords: Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη;Corporate Social Responsibility;Τουρισμός;Tourism;Ενδιαφερόμενα μέρη;Stakeholders;Ικανοποίηση του πελάτη;Customer Satisfaction
Issue Date: 30-Sep-2018
Abstract: Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται το θέμα της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (ΕΚΕ) και της εφαρμογής της στις τουριστικές επιχειρήσεις. Μετά από την μελέτη της σχετικής βιβλιογραφίας, διαπιστώθηκε ότι εμφανίζει ενδιαφέρον η εξέταση του θέματος από την πλευρά του δυνητικού τουρίστα και συγκεκριμένα η επίδραση που ασκεί η υλοποίηση δράσεων ΕΚΕ από τις τουριστικές επιχειρήσεις στην απόφασή του να επιλέξει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους, έναντι παρόμοιων που δεν εμπεριέχουν σχετικές δράσεις. Το ζήτημα αυτό συνδέεται άμεσα με την ικανοποίηση του πελάτη, επιδίωξη στην οποία στοχεύει κάθε επιχείρηση που επιθυμεί να προσελκύσει και να κατοχυρώσει μερίδιο στην αγορά, ικανό να εξασφαλίσει τη βιωσιμότητά της. Μέσω της ικανοποίησης κατακτά την εμπιστοσύνη του πελάτη με συνεπακόλουθα την πίστη του προς την επιχείρηση και την επιθυμία του για επαναγορά και σύσταση σε τρίτους. Στόχοι της πρωτογενούς έρευνας που διενεργήσαμε, ήταν η εξακρίβωση της εξοικείωσης του μέσου έλληνα πολίτη με τον όρο της ΕΚΕ, της συχνότητας που πραγματοποιεί ταξίδια για τουριστικούς λόγους, των παραγόντων που τον επηρεάζουν στην επιλογή ενός τουριστικού προϊόντος ή υπηρεσίας, ποιά θέση καταλαμβάνουν οι δράσεις ΕΚΕ ανάμεσα σε αυτούς τους παράγοντες και ποιές από τις δράσεις τον επηρεάζουν περισσότερο. Επιπλέον, όσον αφορά την ικανοποίηση που αντλεί από την κατανάλωση ενός τουριστικού προϊόντος που εμπεριέχει δράσεις ΕΚΕ, ποιός είναι ο βαθμός ικανοποίησής του και αν είναι ικανός να επιφέρει τα προαναφερόμενα συνεπακόλουθα. Τα συμπεράσματα είναι ότι ο μέσος Έλληνας πολίτης δεν έχει ιδιαίτερη εξοικείωση με τον όρο ΕΚΕ και τις δραστηριότητες που περιλαμβάνει, ούτε τη δέουσα ενημέρωση για την εφαρμογή της από τις τουριστικές επιχειρήσεις της χώρας μας. Εντούτοις είναι υπέρ της ανάληψης δράσεων ΕΚΕ από τις επιχειρήσεις του κλάδου, ξεχωρίζοντας εκείνες για τη βελτίωση των συνθηκών απασχόλησης. Αναφορικά με το βαθμό ικανοποίησης λόγω ΕΚΕ, είναι πάνω από μέτριος και επιδρά θετικά στην τάση για επαναγορά, τη βελτίωση της εταιρικής εικόνας, την εμπιστοσύνη, την πίστη, τη σύσταση σε τρίτους, ακόμα και την προθυμία για πληρωμή παραπάνω ποσού για ανάλογες δράσεις.
Appears in Collections:ΔΤΕ Διπλωματικές Εργασίες



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.