Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/40225
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΑντωνίου, Μαρία-
dc.contributor.authorΠαπουτσιδάκη, Εμμανουέλα-
dc.date.accessioned2018-10-15T08:51:55Z-
dc.date.available2018-10-15T08:51:55Z-
dc.date.issued2018-09-29-
dc.identifier.urihttps://apothesis.eap.gr/handle/repo/40225-
dc.description.abstractΣτην εποχή μας, στα δημόσια ελληνικά δημοτικά σχολεία, η εισαγωγή εκμάθησης της ξένης γλώσσας κερδίζει όλο και πιο πολύ έδαφος. Καταλαβαίνουμε ότι η διδαχή μιας ζωντανής ξένης γλώσσα γίνεται σιγά-σιγά υποχρεωτική, γεγονός που μας κάνει να αντιληφθούμε ότι θα τεθούν ερωτήματα και προβλήματα διαφόρων ειδών αλλά και επιπέδων. Ο καθηγητής από τη μεριά του για να κάνει το νέο διδακτικό αντικείμενο πιο ελκυστικό καταφεύγει συχνά σε μεθόδους πιο οικείες και παιγνιώδεις, τόσο για τους μαθητές όσο και για τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς. Ένα τέτοιο μέσο που μπορεί να κάνει τη μάθηση πιο ευχάριστη μπορεί να είναι το τραγούδι. Το τραγούδι, το παιδικό τραγούδι, το νανούρισμα, ως μηχανισμοί εκμάθησης παρουσιάζουν ποικίλες εκπαιδευτικές πτυχές. Μπορεί επομένως να συμπεριληφθεί στα εργαλεία της εκπαίδευσης, μπορεί να κινητοποιήσει τους μαθητές σε πολλούς τομείς μάθησης όπως είναι η κατανόηση/επικοινωνία προφορική, η προφορά, ο εμπλουτισμός του λεξιλογίου και η κατανόηση γραμματικών φαινομένων(Murphey, 1990).Αρκετοί εκπαιδευτικοί αναρωτιούνται ποιες μπορεί να είναι οι παγίδες που κρύβονται στη εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας με την βοήθεια των τραγουδιών, καθώς απαιτείται μία συνεχής και σταθερή διάδραση μεταξύ του τριπτύχου γνώση, εκπαιδευτικός, μαθητής. Στην παρουσίαση που ακολουθεί, θα ενδιαφερθούμε ιδιαίτερα για τον ρόλο των τραγουδιών στην εκμάθηση των ξένων γλωσσών. Γιατί τα χρησιμοποιούμε; Ποια επίπτωση/επίδραση έχουν στα τρία μαθησιακά προφίλ, λαμβάνοντας υπόψη ότι ο μαθητής με οπτικό μαθησιακό προφίλ, μαθαίνει καλύτερα χρησιμοποιώντας την όραση και την ακοή μαζί, ο μαθητής με ακουστικό μαθησιακό προφίλ, μαθαίνει καλύτερα χρησιμοποιώντας την ακοή σε συνδυασμό με οπτικές υποδείξεις και τέλος ο μαθητής με κιναισθητικό μαθησιακό προφίλ μαθαίνει καλύτερα αγγίζοντας αυτό που μελετά καθώς εμπλέκεται σε ένα είδος κινήσεων. Ως εκ τούτου θα πρέπει να εναρμονίσουμε τις μαθησιακές τους ιδιαιτερότητες με τα μαθησιακά ενδιαφέροντά τους. Θα πρέπει επίσης να επιμείνουμε σε κάθε σημαντικό κομμάτι και να εξηγήσουμε το γιατί των πραγμάτων την αιτία της ύπαρξής τους.el_GR
dc.format.mediumΗλεκτρονικό Αρχείο - Digital Fileel_GR
dc.language.isoΓαλλικά-frel_GR
dc.publisherΕλληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open Universityel_GR
dc.relationAndroulakis G., 1999a, Cadre théorique délimitant le champ actuel de la didactique des langues, Unité 2, Patras, Université Ouverte Hellénique.el_GR
dc.relationAndroulakis G., 1999b, Axes déterminant la conception/planification du cours de FLE, Unité 3, Patras, Université Ouverte Hellénique.el_GR
dc.relationProscoli A., 1999, Planification de programmes d’études et de cours pour l’enseignement du FLE,Patra, Université Grecque Ouverte (en grec).el_GR
dc.relationAnastassiadi Maria-Christina, Maro Pateli., 2008, L’enseignement du français à l’école primaire Enseignement du français langue étrangère (FLR) à l’école primaire : pratiques de classe, Unité 4, Patras, Université Ouverte Hellénique.el_GR
dc.relationKalouri Ourania, Proskolli Argyro., 2008, L’enseignement du français à l’école primaire Théories du Développement socio-cognitif et psycholinguistique de l’enfant, Unité 1, Patras, Université Ouverte Hellénique.el_GR
dc.relationMoussouri Evaggelia., 2008, L’enseignement du français à l’école primaire, Principes et applications de l’enseignement des langues étrangères à l’école primaire, Unité 2, Patras, Université Ouverte Hellénique.el_GR
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectμαθησιακός τύπος, οπτικός, ακουστικός, κιναισθητικός, τραγούδι, ηχητικό ντοκουμέντο, βίντεο-κλιπ, απομνημόνευση, παιδική αντίληψη, δημοτικό σχολείοel_GR
dc.subjecttype d'apprenants, visuel, auditif, kinesthésique, chanson, documents sonores, vidéo-clip, mémorisation, conception enfantine, école primaireel_GR
dc.titleΗ θέση του τραγουδιού στην τάξη των γαλλικών του δημοτικού σχολείου. Πώς το τραγούδι προάγει και ενθαρρύνει την εκμάθηση της γαλλικής προφορικής γλώσσας σε σχέση με τους τρεις μαθησιακούς τύπους μαθητών.el_GR
dc.typeΔιπλωματική Εργασία / Postgraduate Dissertationel_GR
dc.title.titlelatinLa place de la chanson dans la classe de FLE de l’école primaire. Comment la chanson promeut et favorise l’apprentissage de la langue française orale, concernant les trois types d'apprenants.el_GR
dc.description.abstractlatinDe nos jours, dans l'école primaire publique hellénique, l'introduction de l'apprentissage de la langue étrangère gagne de plus en plus du terrain. Nous comprenons que l'enseignement de la langue vivante étrangère devient peu à peu impératif, fait qui présume que cette mise en place ne sera pas sans poser des problèmes et des questions à plusieurs niveaux. Le professeur, lui, pour rendre la nouvelle matière plus attirante, fait souvent appel aux méthodes aussi proches et attirantes, tant pour les enseignants que pour les apprenants. Un moyen qui peut rendre l'apprentissage de la langue étrangère, ludique, intéressante et pourquoi pas séduisante peut être la chanson. «La chanson (la comptine, la berceuse, etc.) comme mécanisme d'apprentissage présente de nombreux aspects éducatifs. Elle peut donc se considérer comme un outil dans des contextes d'enseignement, elle motive les apprenants pour l'acquisition de la langue dans plusieurs secteurs de l'apprentissage, comme sont la compréhension et la communication orales, la prononciation, l'enrichissement du vocabulaire et l'apprentissage des constructions grammaticales » (Murphey, 1990). De nombreux professeurs se demandent, quels sont les pièges qui peuvent se cacher lors d’enseignement d’une langue avec l’aide des chansons, car il exige une interaction constante et continue entre le triangle : le stimulus (le savoir), le professeur et l'apprenant. Dans la présentation suivante, nous nous intéresserons en particulier au rôle des chansons dans l’enseignement des langues étrangères. Pourquoi les utiliser dans l’éducation des enfants? Quel est l'impact de la chanson aux trois profils des apprenants, en tenant compte que la personne au profil préférentiel visuel apprend mieux en utilisant ses yeux et ses oreilles ensemble, la personne au profil préférentiel auditif apprend mieux en utilisant ses yeux et ses oreilles ensemble, combiner les suggestions des « visuels » et la personne au profil préférentiel kinesthésique apprend mieux lorsqu’elle touche à ce qu’elle étudie et lorsqu’elle est impliquée dans un genre de mouvement. Ainsi il faut harmoniser leurs besoins avec leurs particularités intéressantes. Il faudra aussi s’attacher à chaque concept important et à expliquer "le pourquoi des choses", la raison de leur existence.el_GR
dc.bibliography.number88el_GR
dc.audienceΓΑΛ64 Η Διδασκαλία της Γαλλικής Γλώσσας στην Α' Βάθμια Εκπαίδευσηel_GR
dc.coverage.pages122el_GR
dc.coverage.references10el_GR
dc.coverage.appendixes13el_GR
dc.description.otherΗ εργασία περιέχει πίνακες, σχήματα, διαγράμματα, εικόνες, φωτογραφίες.el_GR
dc.contributor.advisor1Αντωνίου, Μαρία-
dc.contributor.advisor2Βαρσαμίδου, Αθηνά-
Appears in Collections:ΓΑΛ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mémoire Papoutsidaki 82394 MODIFIED - final3-converted.pdfΟλόκληρη η Διπλωματική2.09 MBUnknownView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons