Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/40225
Title: Η θέση του τραγουδιού στην τάξη των γαλλικών του δημοτικού σχολείου. Πώς το τραγούδι προάγει και ενθαρρύνει την εκμάθηση της γαλλικής προφορικής γλώσσας σε σχέση με τους τρεις μαθησιακούς τύπους μαθητών.
Authors: Παπουτσιδάκη, Εμμανουέλα
metadata.dc.contributor.advisor: Αντωνίου, Μαρία
Keywords: μαθησιακός τύπος, οπτικός, ακουστικός, κιναισθητικός, τραγούδι, ηχητικό ντοκουμέντο, βίντεο-κλιπ, απομνημόνευση, παιδική αντίληψη, δημοτικό σχολείο;type d'apprenants, visuel, auditif, kinesthésique, chanson, documents sonores, vidéo-clip, mémorisation, conception enfantine, école primaire
Issue Date: 29-Sep-2018
Abstract: Στην εποχή μας, στα δημόσια ελληνικά δημοτικά σχολεία, η εισαγωγή εκμάθησης της ξένης γλώσσας κερδίζει όλο και πιο πολύ έδαφος. Καταλαβαίνουμε ότι η διδαχή μιας ζωντανής ξένης γλώσσα γίνεται σιγά-σιγά υποχρεωτική, γεγονός που μας κάνει να αντιληφθούμε ότι θα τεθούν ερωτήματα και προβλήματα διαφόρων ειδών αλλά και επιπέδων. Ο καθηγητής από τη μεριά του για να κάνει το νέο διδακτικό αντικείμενο πιο ελκυστικό καταφεύγει συχνά σε μεθόδους πιο οικείες και παιγνιώδεις, τόσο για τους μαθητές όσο και για τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς. Ένα τέτοιο μέσο που μπορεί να κάνει τη μάθηση πιο ευχάριστη μπορεί να είναι το τραγούδι. Το τραγούδι, το παιδικό τραγούδι, το νανούρισμα, ως μηχανισμοί εκμάθησης παρουσιάζουν ποικίλες εκπαιδευτικές πτυχές. Μπορεί επομένως να συμπεριληφθεί στα εργαλεία της εκπαίδευσης, μπορεί να κινητοποιήσει τους μαθητές σε πολλούς τομείς μάθησης όπως είναι η κατανόηση/επικοινωνία προφορική, η προφορά, ο εμπλουτισμός του λεξιλογίου και η κατανόηση γραμματικών φαινομένων(Murphey, 1990).Αρκετοί εκπαιδευτικοί αναρωτιούνται ποιες μπορεί να είναι οι παγίδες που κρύβονται στη εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας με την βοήθεια των τραγουδιών, καθώς απαιτείται μία συνεχής και σταθερή διάδραση μεταξύ του τριπτύχου γνώση, εκπαιδευτικός, μαθητής. Στην παρουσίαση που ακολουθεί, θα ενδιαφερθούμε ιδιαίτερα για τον ρόλο των τραγουδιών στην εκμάθηση των ξένων γλωσσών. Γιατί τα χρησιμοποιούμε; Ποια επίπτωση/επίδραση έχουν στα τρία μαθησιακά προφίλ, λαμβάνοντας υπόψη ότι ο μαθητής με οπτικό μαθησιακό προφίλ, μαθαίνει καλύτερα χρησιμοποιώντας την όραση και την ακοή μαζί, ο μαθητής με ακουστικό μαθησιακό προφίλ, μαθαίνει καλύτερα χρησιμοποιώντας την ακοή σε συνδυασμό με οπτικές υποδείξεις και τέλος ο μαθητής με κιναισθητικό μαθησιακό προφίλ μαθαίνει καλύτερα αγγίζοντας αυτό που μελετά καθώς εμπλέκεται σε ένα είδος κινήσεων. Ως εκ τούτου θα πρέπει να εναρμονίσουμε τις μαθησιακές τους ιδιαιτερότητες με τα μαθησιακά ενδιαφέροντά τους. Θα πρέπει επίσης να επιμείνουμε σε κάθε σημαντικό κομμάτι και να εξηγήσουμε το γιατί των πραγμάτων την αιτία της ύπαρξής τους.
Supervisor: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΓΑΛ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mémoire Papoutsidaki 82394 MODIFIED - final3-converted.pdfΟλόκληρη η Διπλωματική2.09 MBUnknownView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons