Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/40217
Title: Η θέση της γαλλικής γλώσσας σε ένα εκπαιδευτικό πολύγλωσσο σύστημα: εφαρμογή του μοντέλου EMILE (διδασκαλία ενός μη γλωσσικού μαθήματος μέσω μιας ξένης γλώσσας ) στις πρώτες τάξεις του ελληνικού Δημοτικού σχολέιου
Authors: Βάρκα, Βιλελμίνη
metadata.dc.contributor.advisor: Αντωνίου, Μαρία
Keywords: ευρωπαϊκό πρόγραμμα CLIL/EMILE, διγλωσσία, πρώιμη εκπαίδευση, περιεχόμενο, επικοινωνία, πολυγλωσσία, γλωσσική εμβύθιση, ενσωμάτωση, κίνητρο, διδασκαλία της γαλλικής ως ξένης γλώσσας, μαθήματα μη γλωσσικού περιεχομένου.;Projet CLIL/EMILE, bilinguisme, précoce, contenu, communication, plurilinguisme immersion, intégration, motivation, enseignement du FLE, matières non linguistiques.
Issue Date: 28-Sep-2001
Abstract: Η διδασκαλία ενός μη γλωσσικού μαθήματος μέσω μιας ξένης γλώσσας (EMILE) αφορά τη διδασκαλία ορισμένων μαθημάτων του προγράμματος σπουδών σε μια ξένη, μειονοτική ή τοπική γλώσσα. Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα CLIL/EMILE είναι μια εκπαιδευτική προσέγγιση με διττό στόχο. Την εκμάθηση του περιεχομένου ενός μη γλωσσικού μαθήματος, με την ενσωμάτωση μιας ξένης γλώσσας με σκοπό την ενσυνείδητη εκμάθηση της γλώσσας στόχου επικεντρώνοντας τη διδασκαλία τόσο στους στόχους της ξένης γλώσσας όσο και στο περιεχόμενο του μη γλωσσικού μαθήματος. Περικλείει αρκετές δυσκολίες ενώ η εφαρμογή της απαιτεί προσεκτική προετοιμασία. Το πρόγραμμα αυτό εφαρμόζεται σε πολλές χώρες τις Ευρώπης σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Την ίδια στιγμή, η εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας από τα πρώτα χρόνια της σχολικής εκπαίδευσης, οπότε το παιδί είναι πιο προσεκτικό και ανοιχτό στη διαφορετικότητα, επισημαίνεται ως απαραίτητη από πολλούς ερευνητές. Έτσι λοιπόν, η παρούσα διπλωματική εργασία έχει στόχο να παρουσιάσει το πρόγραμμα CLIL/EMILE και τη συνεισφορά του στη διγλωσσία, καθώς και στη βελτίωση της εκμάθησης της ξένης γλώσσας στο δημοτικό, και πιο και πιο συγκεκριμένα στους μαθητές των πρώτων τάξεων. Αρχικά το θεωρητικό πλαίσιο αφιερώνεται στη βιβλιογραφική έρευνα σχετικά με το πρόγραμμα καθώς και στην πρώιμη εκπαίδευση. Στη συνέχεια, πραγματοποιήσαμε ποιοτική έρευνα και, μέσω των συνεντεύξεων με τους καθηγητές των εμπλεκόμενων μαθημάτων, οι οποίοι παρακολούθησαν την εφαρμογή του EMILE στη γαλλική γλώσσα, επιχειρήσαμε να σκιαγραφήσουμε την άποψή τους. Τέλος, πραγματοποιήσαμε ποιοτική έρευνα μοιράζοντας ερωτηματολόγια στους μαθητές με σκοπό να επισημάνουμε τη στάση των μαθητών απέναντι στον καινοτόμο αυτό τρόπο μάθησης
Appears in Collections:ΓΑΛ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vilelmini Varka_δ_-12-1 octobre-1.pdfΚυριο σώμα διπλωματικής3.19 MBUnknownView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.