Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/40210
Title: Ανάπτυξη στρατηγικών μάθησης για την αυτονομία του μαθητή: πείραμα σε μαθητές 10-12 ετών που μαθαίνουν Γαλλικά ως Ξένη Γλώσσα στην Ελλάδα
Authors: Λώτη, Ζωή Ευθυμία
metadata.dc.contributor.advisor: Κοφίδου, Αγγελική
Keywords: αυτονομία;στρατηγικές μάθησης;κατανόηση προφορικού/γραπτού λόγου;πρωτοβάθμια εκπαίδευση;autonomie;stratégies d’apprentissage;compréhension orale/écrite;enseignement primaire
Issue Date: 29-Sep-2018
Abstract: Η παρούσα Διπλωματική Εργασία εστιάζει στη σχέση ανάμεσα στην αυτονόμηση του μαθητή και την ανάπτυξη στρατηγικών μάθησης. Ως αυτονομία νοείται η γλωσσική και μαθησιακή ανεξαρτησία του μαθητή. Ως στρατηγικές νοούνται οι συνειδητές ενέργειες του μαθητή κατά τη διαδικασία της μάθησης και την απόκτηση μαθησιακών δεξιοτήτων. Μαθησιακό στόχο της έρευνας που εκπονήθηκε αποτέλεσε η κατανόηση προφορικού και γραπτού λόγου επιπέδου Α1στη γαλλική γλώσσα. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του νομού Σερρών με τη συμμετοχή μαθητών της Ε’ και Στ’ τάξης ηλικίας δέκα έως δώδεκα ετών. Οι μαθητές εκπαιδεύτηκαν σε στρατηγικές κατανόησης πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την ακρόαση/ανάγνωση σύντομων αυθεντικών κειμένων. Κατά τη διάρκεια της έρευνας ελήφθησαν υπόψιν το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τη Γλώσσα, οι μεθοδολογικές αρχές του Ενιαίου Προγράμματος Σπουδών για τις Ξένες Γλώσσες, καθώς και τα πορίσματα πρόσφατων μελετών που σχετίζονται με την κατανόηση προφορικού/γραπτού λόγου και τις στρατηγικές μάθησης. Οι μαθητές εκφράστηκαν ως προς τις στρατηγικές ακρόασης/ανάγνωσης που έμαθαν να αναπτύσσουν. Για το σκοπό αυτό, συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια τα οποία διερευνούν τις στρατηγικές κατανόησης πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την ακρόαση/ανάγνωση κειμένων επιπέδου Α1. Οι μαθητές εκτίμησαν επίσης το βαθμό επίτευξης των γλωσσικών στόχων που αντιστοιχούν στο επίπεδο Α1. Για το σκοπό αυτό, απάντησαν σε τμήμα του Ευρωπαϊκού Portfolio Γλωσσών Για το Δημοτικό Σχολείο (για μαθητές 9-12 ετών) που διερευνά τις δεξιότητες κατανόησης κειμένων. Για τη μέτρηση του βαθμού επίτευξης των μαθησιακών στόχων που τέθηκαν πραγματοποιήθηκε τελική αξιολόγηση των μαθητών. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι μαθητές έμαθαν ποιες συνειδητές ενέργειες απαιτούνται κατά την πρόσληψη ακουστικών ντοκουμέντων και γραπτών κειμένων και, συνεπώς, για την επίτευξη μαθησιακών στόχων. Διαπιστώθηκε επίσης ότι έμαθαν να εφαρμόζουν άμεσες και έμμεσες στρατηγικές οι οποίες τους επιτρέπουν να κατανοούν ικανοποιητικά προφορικό και γραπτό λόγο. Τέλος, η έρευνα αποτύπωσε το γεγονός ότι η ανάπτυξη στρατηγικών μάθησης συνετέλεσε στην καλλιέργεια της μαθησιακής αυτονομίας και στην επιθυμία των μαθητών για μελλοντική γλωσσική αυτονόμηση.
Appears in Collections:ΓΑΛ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
LOTI_MEMOIRE_DE_FIN_D'_ETUDES.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής και παραρτήματα4.25 MBUnknownView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.