Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/39987
Title: MALL(Mobile Assisted Language Learning) in enhacing motivation and oracy/literacy of adult learners-a case study
Authors: Τουρούτσικα, Ξανθή
metadata.dc.contributor.advisor: Καρασίμος, Αθανάσιος
Keywords: MALL (Mobile Assisted Language Learning);Υποβοηθούμενη από κινητά μέσα εκμάθηση Γλωσσών για την ενίσχυση του κινήτρου και των προφορικών/γραπτών δεξιοτήτων των ενήλικων μαθητών-μελέτη περίπτωσης;adult learner;ενήλικοι μαθητές;motivation;κίνητρο;oracy skills;δεξιότητες προφορικού δεξιότητες;literacy skills;δεξιότητες γραπτού λόγου;Imo
Issue Date: 22-Sep-2018
Abstract: Ο στόχος της παρούσας εργασίας είναι να εξερευνήσει τον βαθμό στον οποίο το κινητό τηλέφωνο μπορεί να αποδειχθεί χρήσιμο εκπαιδευτικό εργαλείο στα πλαίσια της υποβοηθούμενης από κινητά μέσα εκμάθησης μιας γλώσσας με σκοπό την ενίσχυση του κινήτρου και την βελτίωση των προφορικών αλλά και γραπτών δεξιοτήτων των ενήλικων μαθητών. Δυο βασικά στοιχεία αποτέλεσαν το έναυσμα για αυτή την εργασία. Πρώτον, οι ενήλικοι μαθητές δηλώνουν πως η κατανόηση της ξένης γλώσσας είναι σαφώς ευκολότερη από την παραγωγή αυτής, και δεύτερον, ο χρόνος που ξοδεύουν στα κινητά τους τηλέφωνα είναι υπέρμετρος. Συνεπώς κρίθηκε σκόπιμο να επιχειρηθεί η εισαγωγή των κινητών τηλεφώνων, αντί άλλων κινητών μέσων, στο εκπαιδευτικό περιβάλλον για να εξετασθεί εάν και σε τι βαθμό μπορεί να είναι αποδοτική αυτή η «εν κινήσει» μάθηση. Η έρευνα περίπτωσης αποτελείται από δυο μέρη. Το θεωρητικό σκέλος καλύπτει της θεωρίες μάθησης που αφορούν την μάθηση των ενηλίκων και τον κεντρικό ρόλο του κινήτρου σε αυτή την διαδικασία, όπως επίσης και την μετάβαση από την υποβοηθούμενη από υπολογιστές στην υποβοηθούμενη από κινητά μέσα εκμάθηση γλώσσας. Το ερευνητικό σκέλος βασίζεται στην συλλογή ποσοτικών και ποιοτικών στοιχείων μέσω ερωτηματολογίου ανάλυσης αναγκών, συνέντευξης και παρατήρησης μέσα την τάξη ώστε ο ερευνητής να επιτύχει την ακριβή διασταύρωσης την αποτελεσμάτων του. Η έρευνα διεξήχθη σε τμήμα τριών ενηλίκων μαθητών σε κέντρο ξένων γλωσσών και στα μαθήματα αυτά το κινητό τηλέφωνο λειτούργησε ως βασικό εργαλείο. Επιπλέον, μια εφαρμογή μέσων κοινωνικής δικτύωσης, η εφαρμογή Imo, αξιοποιήθηκε για την ενίσχυση της διαδραστικότητας και της συνεργατικότητας της διαδικασίας. Με βάση την ερμηνεία των αποτελεσμάτων, τα συμπεράσματα που μπορούν να συναχθούν είναι πως οι ενήλικοι μαθητές αποδέχθηκαν θερμά αυτό το μοντέλο μάθησης καθώς κρίθηκε ως μη παραδοσιακό μάθημα. Παρά τους αρχικούς δισταγμούς για πιθανή διάσπασης της προσοχής τους και καθώς το κίνητρο των ενηλίκων μαθητών ενισχύεται μέσω της οικειότητας τους με κάποιο εργαλείο, ήρθαν αντιμέτωποι με τις αμέτρητες εκπαιδευτικές εφαρμογές και χρήσεις αυτού του εργαλείου στην εκπαιδευτική διαδικασία. Αυτό χαράσσει τον δρόμο για την σταθερή ενσωμάτωση του κινητού στην εκπαιδευτική διαδικασία εκμάθησης γλώσσας καθώς εκτείνει τα χωρικά και χρονικά όρια αυτής πέραν της τάξης και όπου ο μαθητής βρίσκεται.
Appears in Collections:ΑΓΓ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TOUROUTSIKA-110431-DE-FINAL_ΕΚ-1-revised apothesis.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής και παραρτήματα2.05 MBPDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.