Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/39976
Title: Απόκτηση Πρώτης και Δεύτερης Γλώσσας και Ανάπτυξη στην Προσχολική Ηλικία και Α' δημοτικού στην Αγγλία και στην Ελλάδα
Authors: VIKTORIA, MOULINOU
metadata.dc.contributor.advisor: Alexiou, Thomai
Keywords: Language acquisition;development;literacy;preschool;PEAP;DEPPS
Issue Date: 22-Sep-2018
Abstract: Στην παρούσα διπλωματική εργασία, παρουσιάζεται το θεωρητικό πλαίσιο σχετικό με την απόκτηση της πρώτης και της δεύτερης γλώσσας, ο λόγος που χρησιμοποιείται στην ξενόγλωσση τάξη και οι μέθοδοι διδασκαλίας. Ακολουθεί μία μελέτη της απόκτησης της πρώτης γλώσσας στο Αγγλικό και Ελληνικό προσχολικό περιβάλλον στα αντίστοιχα προγράμματα σπουδών και το σχεδιασμό και τις δραστηριότητες του εγγραμματισμού. Στη συνέχεια το ζήτημα της απόκτησης της δεύτερης γλώσσας ερευνάται στην 1η τάξη του Δημοτικού Σχολείου όπως διαφαίνεται στο πρόγραμμα Αγγλικών ΠΕΑΠ και σε σύγκριση με την απόκτηση της πρώτης γλώσσας στο EYFS (Πρόγραμμα Σπουδών Νεαρής Ηλικίας) στην Reception class (τάξη εισαγωγής) στην Αγγλία μέσα από δραστηριότητες με ίδιο θέμα. Τέλος, παρουσιάζεται μία συγκριτική μελέτη που παρουσιάζει τους διαφορετικούς τομείς, προγράμματα και μαθησιακούς στόχους όπως προωθούνται στα Κρατικά αναλυτικά προγράμματα, στο Θεσμικό Πλαίσιο για τις Νεαρές Ηλικίες στο Στάδιο της Θεμελίωσης (EYFS) στην Αγγλία και το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (ΔΕΠΠΣ) στην Ελλάδα. Τα αποτελέσματα της σύγκρισης μεταξύ των σχεδίων μαθημάτων αποκαλύπτουν διαφορές στη δομή του σχεδιασμού και τους μαθησιακούς στόχους, στην οργάνωση των δραστηριοτήτων, στο ρόλο του δασκάλου και τις μεθόδους τήρησης αρχείων προόδου των μαθητών. Συνεπώς, προτείνονται προτάσεις για τη βελτίωση του ΔΕΠΠΣ. Μέσα από τη σύγκριση του ΠΕΑΠ στην 1η τάξη Δημοτικού και του θεσμικoύ πλαισίου EYFS, και γλωσσικών δραστηριοτήτων με παρόμοιο θέμα διαφαίνεται ότι η εστίαση είναι σε διαφορετικές ικανότητες αλλά υπάρχουν ομοιότητες καθώς και τα δύο εστιάζουν στην αλληλεπίδραση, τη συνεργασία, την έκφραση και την αυτοδιαχείριση. Τέλος, αλλά εξίσου σημαντικά, η συγκριτική αναφορά δείχνει ότι η πρώιμη υποχρεωτική μάθηση στην Αγγλία συνοδεύεται από διδασκαλία εγγραματισμού ενώ στην Ελλάδα ενισχύεται η αναδυόμενη μάθηση. Επιπλέον, ανάγεται ότι η επίσημη διδασκαλία του εγγραματισμού δε θα έπρεπε να ενθαρρύνεται σε τόσο πρώιμη ηλικία, όπως γίνεται στο EYFS, καθώς τα μακροπρόθεσμα μειονεκτήματα ξεπερνούν τα πλεονεκτήματα αυτής της μεθόδου.
Supervisor: Αναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΑΓΓ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dissertation VIKTORIA MOULINOU.pdfDissertation6.4 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons