Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/39948
Title: Ο εκπαιδευτής ενηλίκων κρατουμένων. Μελέτη περίπτωσης στο ΣΔΕ των Φυλακών Χανίων
Authors: Τζάτσης, Πέτρος
Advisor: Ανάγνου, Ευάγγελος
Keywords: εκπαίδευση κρατουμένων;prison education;ρόλος εκπαιδευτή ενηλίκων κρατουμένων;role of the inmates’ adult educator;Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας σε φυλακές;Second Chance Schools in prisons
Issue Date: 22-Sep-2018
Abstract: Ο εκπαιδευτής ενηλίκων κρατουμένων υλοποιεί τις αρχές της εκπαίδευσης ενηλίκων στο έγκλειστο περιβάλλον της φυλακής. Στη διαδικασία αυτή πρέπει να λάβει υπόψη του τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της ευπαθούς κοινωνικής ομάδας των κρατουμένων και να καταβάλλει προσπάθειες για την κοινωνική επανένταξή τους. Σε αυτόν τον απαιτητικό και διευρυμένο ρόλο καλείται να ανταπεξέλθει ο εκπαιδευτής ενηλίκων κρατουμένων ως εργαζόμενος στα ελάχιστα ΣΔΕ της Ελλάδας που λειτουργούν εντός των σωφρονιστικών καταστημάτων. Στην παρούσα εργασία σκοπός είναι να διερευνηθεί ο ρόλος του εκπαιδευτή ενηλίκων κρατουμένων-εκπαιδευόμενων στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) των Φυλακών Χανίων. Ο ερευνητής χρησιμοποίησε την ποιοτική μέθοδο και το εργαλείο της ημιδομημένης συνέντευξης για να συλλέξει τα ερευνητικά του δεδομένα. Ταυτόχρονα, εστίασε στο συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πλαίσιο του ΣΔΕ των Φυλακών Χανίων. Δώδεκα (12) εκπαιδευτές/τριες ενηλίκων κρατουμένων του συγκεκριμένου ΣΔΕ αποτέλεσαν τους/τις συμμετέχοντες/ουσες της έρευνας. Για να αναλύσει τα δεδομένα ο ερευνητής επέλεξε τη θεματική ανάλυση περιεχομένου. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, οι εκπαιδευτές/τριες επισημαίνουν κυρίως τον εμψυχωτικό και καθοδηγητικό τους ρόλο στην εκπαίδευση των ενηλίκων κρατουμένων και τονίζουν τη σπουδαιότητά του. Επίσης, θεωρούν ότι οι ενεργητικές και συμμετοχικές εκπαιδευτικές τεχνικές συμβάλλουν θετικά στην πραγμάτωση του ρόλου τους. Τα κυριότερα εμπόδια που συναντούν απορρέουν από τις συνθήκες του εγκλεισμού και τον ανελαστικό τρόπο λειτουργίας των φυλακών. Οι εκπαιδευτές/τριες του ΣΔΕ των Φυλακών Χανίων θεωρούν ότι πρέπει να κατέχουν γνώσεις των αρχών της εκπαίδευσης ενηλίκων αλλά και γνώσεις για το σωφρονιστικό σύστημα. Ακόμα, οι εκπαιδευτές/τριες αντιλαμβάνονται ως καθοριστικές τις δεξιότητες οριοθέτησης της σχέσης τους με τους κρατούμενους, τις δεξιότητες ενσυναίσθησης και διαχείρισης προβλημάτων. Τέλος, θεωρούν θεμελιώδεις τις στάσεις της αποδοχής και του σεβασμού των κρατουμένων. Τα συμπεράσματα της έρευνας συμφωνούν με τα ευρήματα παρόμοιων ερευνών. Η παρούσα μελέτη μπορεί να συμβάλει στην ανάδειξη του ρόλου του εκπαιδευτή ενηλίκων κρατουμένων στα ΣΔΕ Φυλακών και να συνεισφέρει στο πεδίο της εκπαίδευσης κρατουμένων μέσω της μελέτης του ΣΔΕ Φυλακών Χανίων.
Rights Creative Commons: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΕ Τζάτσης Πέτρος.pdf"Κυρίως σώμα διπλωματικής" και "Παράρτημα"2.12 MBPDFView/Open


This item is protected by original copyright



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons