Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/39918
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΚουτίδου , Ευαγγελία-
dc.contributor.authorΓΑΤΟΥ, ΧΡΥΣΟΥΛΑ-
dc.date.accessioned2018-10-11T10:05:09Z-
dc.date.available2018-10-11T10:05:09Z-
dc.date.issued2018-09-23-
dc.identifier.urihttps://apothesis.eap.gr/handle/repo/39918-
dc.description.abstractΗ διπλωματική εργασία αυτή επικεντρώνεται στη διερεύνηση των αντιλήψεων των εκπαιδευτών/τριών και των εκπαιδευομένων των Δ.Ι.Ε.Κ Άμφισσας και Λαμίας σχετικά με το ρόλο της επικοινωνίας στον εκπαιδευτικό τους οργανισμό. Πιστεύουμε πως η παραπάνω διερεύνηση θα προσφέρει σημαντικές πληροφορίες πάνω στο θέμα αυτό, εφόσον έχει διαπιστωθεί ότι η μέχρι τώρα έρευνα σε αυτόν τον τομέα και ιδιαίτερα στην περιοχή των δύο ημιαστικών πόλεων Άμφισσας και Λαμίας είναι ελλιπής. Έτσι, στο πλαίσιο αυτό πραγματοποιήσαμε ένα συνδυασμό ποσοτικής και ποιοτικής έρευνας (τριγωνοποίηση) απευθυνόμενοι σε εκπαιδευτές/εύτριες και εκπαιδευομένους/όμενες των ανωτέρω Δ.Ι.Ε.Κ. Τα ερευνητικά εργαλεία που χρησιμοποιήσαμε ήταν το ερωτηματολόγιο για τη συλλογή των ποσοτικών δεδομένων και η ημιδομημένη συνέντευξη για τη συλλογή των ποιοτικών δεδομένων. Κατά τη διεξαγωγή της ποσοτικής έρευνας, το ερωτηματολόγιο το συμπλήρωσαν 177 εκπαιδευόμενοι/ες, και 33 εκπαιδευτές/εύτριες ενηλίκων με διδακτική εμπειρία σε ΙΕΚ, ενώ στην ποιοτική έρευνα συμμετείχαν 5 εκπαιδευτές/εύτριες και 5 εκπαιδευόμενοι/ες. Μετά την ολοκλήρωση της ερευνητικής διαδικασίας υλοποιήσαμε επεξεργασία με τη βοήθεια του στατιστικού προγράμματος spss για τα ποσοτικά δεδομένα, ενώ για τα ποιοτικά προβήκαμε σε ανάλυση περιεχομένου. Από την επεξεργασία αυτή προέκυψαν ορισμένα σημαντικά συμπεράσματα: Βαρύνουσας σημασίας για τους εκπαιδευτές/εύτριες και ιδίως για τους λιγότερο έμπειρους είναι η επικοινωνία τους με τον διευθυντή καθώς και η από μέρους του ικανότητα να ανταπεξέρχεται στις απαιτήσεις της, γι’ αυτό θεωρούν ότι θα πρέπει να διαθέτει ένα σύνολο δεξιοτήτων. Όσον αφορά στους εκπαιδευόμενους/ες, πιστεύουν ότι η επικοινωνία τους με τον διευθυντή και τους εκπαιδευτές/εύτριες είναι σημαντική και στηρίζει καθολικά τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Οι συμμετέχοντες/ουσες στην έρευνα τόνισαν την αξία της λεκτικής και μη λεκτικής επικοινωνίας, την ανάγκη αλληλοσυμπλήρωσής τους και ύπαρξης αλληλοσεβασμού και ενσυναίσθησης. Οι απόψεις των εκπαιδευτών/ευτριών και των εκπαιδευομένων σε σχέση με την οργάνωση του χώρου αντιτίθενται, ενώ συμφωνούν στην ανάγκη χρήσης νέων τεχνολογικών μέσων και ομαδικών εργασιών. Επιπρόσθετα, οι εκπαιδευόμενοι/ες πιστεύουν ότι δεν ενημερώνονται έγκαιρα για τις εγκυκλίους από τον διευθυντή του ΙΕΚ. Τέλος, οι ερωτώμενοι/ες διατύπωσαν την άποψη ότι το κλίμα που επικρατεί στο ΙΕΚ αλληλεπιδρά με την επικοινωνία των μελών του.el_GR
dc.format.mediumΗλεκτρονικό Αρχείο - Digital Fileel_GR
dc.language.isoΕλληνικά-elel_GR
dc.publisherΕλληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open Universityel_GR
dc.relationΔιοίκηση ανθρώπινου δυναμικού,Τόμος Β’ /Α. Αθανασούλα-Ρέππα..[κ.α.]el_GR
dc.relationΚοινωνική και Ευρωπαϊκή Διάσταση της Εκπαιδευτικής Διοίκησης ,Τόμος Γ ΄/Α. Αθανασούλα-Ρέππα..[κ.α.]el_GR
dc.relationΕκπαιδευτικές Μέθοδοι- Ομάδα Εκπαιδευομένων ,Τόμος Δ΄ /Δ. Βαϊκούση...[κ.α.]el_GR
dc.relationΣχεδιασμός, Διοίκηση, Αξιολόγηση Προγραμμάτων Εκπαίδευσης Ενηλίκων, Τόμος Α, Στοιχεία Κοινωνικο-οικονομικής Λειτουργίας και Θεσμικού Πλαισίου/ Δ. Βεργίδης...[κ.α.]el_GR
dc.relationΗ εξέλιξη της Εκπαίδευσης Ενηλίκων στην Ελλάδα και η Κοινωνικο-οικονομική Λειτουργία της. Τόμος Β’ / Δ. Βεργίδης...[κ.α.]el_GR
dc.relationΕκπαιδευτική Έρευνα στην Πράξη. Εγχειρίδιο Μελέτης/ M. Bird...[κ.α.]el_GR
dc.relationΑποτελεσματική Εκπαιδευτική Διοίκηση /K.B. Everard..[κ.α.]el_GR
dc.relationΕξέλιξη του Παιδιού στο Κοινωνικό Περιβάλλον. Εγχειρίδιο Μεθοδολογίας./ D. Faulkner...[κ.α.]el_GR
dc.relationΌψεις της Πραγματικότητας. Θεωρητικές και Εμπειρικές Προσεγγίσεις.(Τόμος Ε’)/ Χ. Γούλας...[κ.α.]el_GR
dc.relationΑνοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Σχέσεις διδασκόντων- διδασκομένων. (Τόμος Β’/ Α. Κόκκος...[κ.α.]el_GR
dc.relationΕκπαίδευση Ενηλίκων. Το Πεδίο, οι Αρχές Μάθησης, οι Συντελεστές/ Α. Κόκκος...[κ.α.]el_GR
dc.relationΜεθοδολογία Εκπαίδευσης Ενηλίκων, Θεωρητικό Πλαίσιο και Προϋποθέσεις Μάθησης/ Α. Κόκκος...[κ.α.]el_GR
dc.relationΓενικές Αρχές Μάνατζμεντ, Τουριστική Νομοθεσία και Οργάνωση Εργοδοτικών και Συλλογικών Φορέων: Γενικές Αρχές Μάνατζμεντ. (Τόμος Α’). /Μ. Κουτούζηςel_GR
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΕπικοινωνίαel_GR
dc.subjectΕκπαίδευση Ενηλίκωνel_GR
dc.subjectΙνστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισηςel_GR
dc.subjectΕκπαιδευτής Ενηλίκωνel_GR
dc.subjectΕκπαιδευτικό κλίμαel_GR
dc.titleΟ ρόλος της επικοινωνίας στην εκπαίδευση ενηλίκων: Αντιλήψεις εκπαιδευτών/τριών και εκπαιδευομένων των ΙΕΚ Άμφισσας και Λαμίαςel_GR
dc.typeΔιπλωματική Εργασία / Postgraduate Dissertationel_GR
dc.title.titlelatinThe role of communication in adult education.Perceptions of trainers and trainees of the VTIs of Amfissa and Lamiael_GR
dc.description.abstractlatinThis diploma assignment focuses on the investigation of the views of both trainees and trainers of PVTI of Amfissa and Lamia concerning the role of communication in their educational organization. We believe that the above investigation will offer important information on this issue, on condition that it has been ascertained that the investigation on this domain up to now especially in the region of these two semi-urban cities of Amfissa and Lamia is insufficient. So, within this framework we realized a combination of quantity and quality research (triangulation) after addressing to trainees and trainers of the above institutes. The research tools we used were the questionnaire for the collection of quantity data and the semi-structured interview for the collection of quality data. During the holding of the quantity research, the questionnaire was completed by 177 trainees and 33 adults’ trainers, with instructive experience in VTIs, while 5 trainers and 5 trainees participated in the quality research. After the completion of the investigation procedure, we materialized elaboration with the aid of the statistic program spss for the quantity data, while for the quality ones we proceeded to analysis of contents. Out of this elaboration some important conclusions come up: the communication of trainers, especially the less experienced ones, with their headmaster and his ability to cope with its demands are of vital importance, that is why they consider he should have an ensemble of skills. As far as the trainees are concerned, they believe that their communication with the headmaster and their trainers is important and it supports the holding of the educational process. The participants of the research put emphasis on the value of verbal and non-verbal communication for the comprehension of the lesson, the need for their inter completion and the need for inter respect and empathy. The opinions of trainers and trainees in relation to the room organization contradict, while they agree concerning the need for use of new technological means and group assignments. Additionally, trainees believe that they aren’t informed about the circulars by the VTI headmaster in time, while, finally, everyone asked formulated the opinion that the climate in the VTI interacts with the communication of its members.el_GR
dc.bibliography.number16el_GR
dc.audienceΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΑΓΩΓΗΣ/ΕΚΠ64el_GR
dc.coverage.pages224el_GR
dc.coverage.references93el_GR
dc.coverage.appendixes2el_GR
dc.description.otherΠίνακες, Σχήματα, Διαγράμματαel_GR
dc.contributor.advisor1Κουτίδου, Ευαγγελία-
dc.contributor.advisor2Κουτρουβίδης, Παναγιώτης-
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΓΑΤΟΥ ΧΡΥΣΟΥΛΑ.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής3.2 MBAdobe pdfView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons