Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/39918
Title: Ο ρόλος της επικοινωνίας στην εκπαίδευση ενηλίκων: Αντιλήψεις εκπαιδευτών/τριών και εκπαιδευομένων των ΙΕΚ Άμφισσας και Λαμίας
Authors: ΓΑΤΟΥ, ΧΡΥΣΟΥΛΑ
Advisor: Κουτίδου , Ευαγγελία
Keywords: Επικοινωνία;Εκπαίδευση Ενηλίκων;Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης;Εκπαιδευτής Ενηλίκων;Εκπαιδευτικό κλίμα
Issue Date: 23-Sep-2018
Abstract: Η διπλωματική εργασία αυτή επικεντρώνεται στη διερεύνηση των αντιλήψεων των εκπαιδευτών/τριών και των εκπαιδευομένων των Δ.Ι.Ε.Κ Άμφισσας και Λαμίας σχετικά με το ρόλο της επικοινωνίας στον εκπαιδευτικό τους οργανισμό. Πιστεύουμε πως η παραπάνω διερεύνηση θα προσφέρει σημαντικές πληροφορίες πάνω στο θέμα αυτό, εφόσον έχει διαπιστωθεί ότι η μέχρι τώρα έρευνα σε αυτόν τον τομέα και ιδιαίτερα στην περιοχή των δύο ημιαστικών πόλεων Άμφισσας και Λαμίας είναι ελλιπής. Έτσι, στο πλαίσιο αυτό πραγματοποιήσαμε ένα συνδυασμό ποσοτικής και ποιοτικής έρευνας (τριγωνοποίηση) απευθυνόμενοι σε εκπαιδευτές/εύτριες και εκπαιδευομένους/όμενες των ανωτέρω Δ.Ι.Ε.Κ. Τα ερευνητικά εργαλεία που χρησιμοποιήσαμε ήταν το ερωτηματολόγιο για τη συλλογή των ποσοτικών δεδομένων και η ημιδομημένη συνέντευξη για τη συλλογή των ποιοτικών δεδομένων. Κατά τη διεξαγωγή της ποσοτικής έρευνας, το ερωτηματολόγιο το συμπλήρωσαν 177 εκπαιδευόμενοι/ες, και 33 εκπαιδευτές/εύτριες ενηλίκων με διδακτική εμπειρία σε ΙΕΚ, ενώ στην ποιοτική έρευνα συμμετείχαν 5 εκπαιδευτές/εύτριες και 5 εκπαιδευόμενοι/ες. Μετά την ολοκλήρωση της ερευνητικής διαδικασίας υλοποιήσαμε επεξεργασία με τη βοήθεια του στατιστικού προγράμματος spss για τα ποσοτικά δεδομένα, ενώ για τα ποιοτικά προβήκαμε σε ανάλυση περιεχομένου. Από την επεξεργασία αυτή προέκυψαν ορισμένα σημαντικά συμπεράσματα: Βαρύνουσας σημασίας για τους εκπαιδευτές/εύτριες και ιδίως για τους λιγότερο έμπειρους είναι η επικοινωνία τους με τον διευθυντή καθώς και η από μέρους του ικανότητα να ανταπεξέρχεται στις απαιτήσεις της, γι’ αυτό θεωρούν ότι θα πρέπει να διαθέτει ένα σύνολο δεξιοτήτων. Όσον αφορά στους εκπαιδευόμενους/ες, πιστεύουν ότι η επικοινωνία τους με τον διευθυντή και τους εκπαιδευτές/εύτριες είναι σημαντική και στηρίζει καθολικά τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Οι συμμετέχοντες/ουσες στην έρευνα τόνισαν την αξία της λεκτικής και μη λεκτικής επικοινωνίας, την ανάγκη αλληλοσυμπλήρωσής τους και ύπαρξης αλληλοσεβασμού και ενσυναίσθησης. Οι απόψεις των εκπαιδευτών/ευτριών και των εκπαιδευομένων σε σχέση με την οργάνωση του χώρου αντιτίθενται, ενώ συμφωνούν στην ανάγκη χρήσης νέων τεχνολογικών μέσων και ομαδικών εργασιών. Επιπρόσθετα, οι εκπαιδευόμενοι/ες πιστεύουν ότι δεν ενημερώνονται έγκαιρα για τις εγκυκλίους από τον διευθυντή του ΙΕΚ. Τέλος, οι ερωτώμενοι/ες διατύπωσαν την άποψη ότι το κλίμα που επικρατεί στο ΙΕΚ αλληλεπιδρά με την επικοινωνία των μελών του.
Rights Creative Commons: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΓΑΤΟΥ ΧΡΥΣΟΥΛΑ.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής3.2 MBAdobe pdfView/Open


This item is protected by original copyright



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons