Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/39902
Title: «Η εκδήλωση του συνδρόμου της επαγγελματικής εξουθένωσης σε εκπαιδευτικούς που υπηρετούν σε σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με μαθητές ΡΟΜΑ στον νομό Ημαθίας»
Authors: Τσιαμούλου, Βασιλική
metadata.dc.contributor.advisor: Συρμακέσης, Στέφανος
Keywords: Επαγγελματική εξουθένωση εκπαιδευτικών,job burnout of teaches,;επαγγελματικό άγχος, occupational stress;συνθήκες εργασίες, workplace conditions;εργασιακή ικανοποίηση, job satisfaction;μαθητές Ρομά, Roma students
Issue Date: 23-Sep-2018
Abstract: Η επαγγελματική εξουθένωση αποτελεί ένα σύνδρομο το οποίο εμφανίζεται σε συγκεκριμένες επαγγελματικές ομάδες πάνω στις οποίες ασκούνται έντονες πιέσεις από την ίδια τη φύση του επαγγέλματος, όσο και από τις διαπροσωπικές σχέσεις που αναπτύσσονται, στο πλαίσιο της άσκησης του επαγγέλματος. Το σύνδρομο της επαγγελματικής εξουθένωσης φαίνεται να εκδηλώνεται σε αρκετές περιπτώσεις και στους εκπαιδευτικούς καθώς οι πιέσεις που δέχονται από το εργασιακό τους περιβάλλον είναι πολλές, όπως και οι ευθύνες που σχετίζονται με το έργο τους. Η εκδήλωση του υπό μελέτη συνδρόμου επηρεάζει σε πολύ μεγάλο βαθμό τόσο την προσωπική όσο και την επαγγελματική ζωή των εκπαιδευτικών και για τον λόγο αυτό, έχει διερευνηθεί σημαντικά σε προηγούμενες έρευνες. Ωστόσο, εντοπίζεται η απουσία ερευνών πάνω σε εκπαιδευτικούς που υπηρετούν σε σχολικές μονάδες με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, όπως είναι οι σχολικές μονάδες στις οποίες φοιτούν μαθητές Ρομά. Για την κάλυψη ενός μέρους του κενού αυτού, πραγματοποιήθηκε η παρούσα ερευνητική εργασία, της οποίας στόχος ήταν η διερεύνηση του επιπέδου της εκδήλωσης του συνδρόμου επαγγελματικής εξουθένωσης των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στις μονάδες αυτές, καθώς και των παραγόντων που τη διαμορφώνουν. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε 100 εκπαιδευτικούς που υπηρετούν σε σχολεία πρωτοβάθμιας βαθμίδας, της ευρύτερης περιοχής της Αλεξάνδρειας Ημαθίας. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν, κατέδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε αυτές τις σχολικές μονάδες παρουσιάζουν χαμηλή συναισθηματική εξάντληση, χαμηλή αποπροσωποίηση και υψηλά προσωπικά επιτεύγματα. Επίσης, διαπιστώθηκε ότι υπάρχει θετική σχέση μεταξύ του επαγγελματικού άγχους των εκπαιδευτικών και των τριών διαστάσεων της επαγγελματικής εξουθένωσης. Ακόμα, εντοπίστηκε ότι η ικανοποίηση των εκπαιδευτικών από τις συνθήκες εργασίας, τους οδηγεί σε υψηλά επιτεύγματα και χαμηλή συναισθηματική ικανοποίηση. Επιπρόσθετα, σημειώθηκε ότι η υψηλή ικανοποίηση που λαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί από την εργασία τους, τούς βοηθάει να βιώνουν χαμηλά επίπεδα αποπροσωποποίησης, συναισθηματικής εξάντλησης και υψηλά επίπεδα προσωπικών επιτευγμάτων. Τέλος, έγινε εμφανής η ύπαρξη σχέσης μεταξύ των διαφόρων δημογραφικών και επαγγελματικών χαρακτηριστικών των εκπαιδευτικών και κάποιων διαστάσεων της επαγγελματικής εξουθένωσης.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Β.ΤΣΙΑΜΟΥΛΟΥ-ΔΕ ΕΚΠ62- ΙΟΥΛΙΟΣ 2018.pdfσώμα διπλωματικής εργασίας μαζί με το παράρτημα5.11 MBAdobe Acrobat Document(PDF)View/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.