Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/39882
Title: Καινοτομία, αυτονομία και αποτελεσματικότητα στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία
Authors: Νιάρχος, Νικήτας
Advisor: Παπαλόη, Ευαγγελία
Keywords: καινοτομία;αυτονομία;αποτελεσματικότητα;πρότυπα πειραματικά σχολεια
Issue Date: 22-Sep-2018
Abstract: Στην παρούσα διπλωματική εργασία μελετήθηκαν τα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία σε σχέση με τις έννοιες της καινοτομίας, της αυτονομίας και της αποτελεσματικότητας. Το πρώτο μέρος της εργασίας ασχολείται με τις παραπάνω έννοιες στα ΠΠΣ τα τελευταία πέντε χρόνια λειτουργίας τους, με βάση τον νόμο 3966/2011. Αναφερθήκαμε στα είδη καινοτομίας, στην αναγκαιότητά της, στις θεωρίες και τα μοντέλα, στη θέση και τον ρόλο των εκπαιδευτικών, στον ρόλο του διευθυντή της σχολικής μονάδας, στο σχολικό κλίμα και στους παράγοντες επιτυχίας της καινοτομίας. Έγινε συνοπτική παρουσίαση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος και των βασικών χαρακτηριστικών του, αναλύθηκαν οι έννοιες της αυτονομίας και της αποτελεσματικότητας, οι σχέσεις μεταξύ τους και τα βασικά χαρακτηριστικά τους. Επίσης, έγινε αναφορά στο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των ΠΠΣ, καθώς και των αλλαγών που αυτό έχει υποστεί τα τελευταία πέντε χρόνια. Στο δεύτερο μέρος παρουσιάζουμε τα αποτελέσματα της ποσοτικής δειγματοληπτικής έρευνας που διεξήχθη σε ΠΠΣ τον Απρίλιο και Μάιο του 2018. Εστιάσαμε στα βασικά χαρακτηριστικά των εννοιών καινοτομία – αυτονομία – αποτελεσματικότητα, προκειμένου να απαντήσουμε στο ερώτημα αν πράγματι τα ΠΠΣ έχουν, και σε ποιο βαθμό, τα παραπάνω χαρακτηριστικά. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι πράγματι στα ΠΠΣ οι εκπαιδευτικοί συνεργάζονται και καινοτομούν σε μεγάλο βαθμό. Επίσης επιβεβαιώνουν ότι αυτά τα σχολεία έχουν έναν βαθμό αυτονομίας, όχι όμως αυτόν που θα έπρεπε. Τα ΠΠΣ, όπως κρίνουν οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται σε αυτά, είναι αποτελεσματικά και αυτό αποδεικνύεται και από τη μεγάλη κοινωνική αποδοχή τους. Εκείνο που επίσης προκύπτει από την έρευνα είναι ότι οι καινοτόμες διδακτικές πρακτικές και τα καινοτόμα προγράμματά τους δεν διαχέονται και στα άλλα δημόσια σχολεία, καθώς το «συμβάν» πρότυπα και πειραματικά σχολεία δεν είναι ενταγμένο σε μια συνολική στρατηγική για την εκπαίδευση.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Διπλωματική εργασία Νικήτας Νιάρχος.pdfΔιπλωματική εργασία1.52 MBpdfView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.