Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/39870
Title: Σχολική ηγεσία και συμπερίληψη σε μη προνομιούχες γειτονιές: Απόψεις διευθυντών που υπηρετούν σε Δημοτικά σχολεία της Αττικής.
Authors: Κουδουνά, Παναγιώτα
metadata.dc.contributor.advisor: Ζαμπέτα, Παρασκευή
Keywords: συμπερίληψη;σχολική ηγεσία;μη προνομιούχες γειτονιές
Issue Date: 23-Sep-2018
Abstract: Η παρούσα ποιοτική έρευνα διεξήχθη με σκοπό τη διερεύνηση των απόψεων διευθυντών, που υπηρετούν σε δημόσια Δημοτικά σχολεία μη προνομιούχων γειτονιών της Αττικής, σχετικά με την προώθηση της συμπερίληψης. Για τη συγκέντρωση των ερευνητικών δεδομένων, εφαρμόστηκαν προσωπικές ημι-δομημένες συνεντεύξεις. Το δείγμα της έρευνας συγκρότησαν 8 διευθυντές δημόσιων Δημοτικών σχολείων της Αττικής. Σημαντικό εύρημα αποτελεί ότι οι συμμετέχοντες αντιλαμβάνονται την έννοια της συμπερίληψης ως σύνθετη διαδικασία που αφορά στην κατάλληλη υποστήριξη όλων ανεξαιρέτως των μαθητών και στην οποία παρεμβαίνουν όλοι οι παράγοντες της σχολικής κοινότητας. Διαπιστώθηκε ακόμα, ότι οι συμμετέχοντες αποδίδουν τις πρακτικές ένταξης και αποκλεισμού που εντοπίζουν στο σχολικό πλαίσιο, στον βαθμό ευαισθητοποίησης σε ζητήματα ισότητας όσων εφαρμόζουν τις πρακτικές αυτές. Επιπλέον προέκυψε, πως η συνεργασία με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας, αποτελεί θεμέλιο λίθο των πρακτικών που εφαρμόζουν οι συμμετέχοντες για την προώθηση της συμπερίληψης. Επίσης, τα πιο βασικά εμπόδια στην προώθηση της συμπερίληψης φάνηκε, πως είναι ο συγκεντρωτισμός του εκπαιδευτικού συστήματος, καθώς και η αδυναμία της κεντρικής διοίκησης να ανταποκριθεί άμεσα στις ανάγκες των σχολείων. Η παρούσα μελέτη είναι δυνατό να εμπλουτίσει την υπάρχουσα βιβλιογραφία, προσφέροντας δεδομένα από την ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα. Τα δεδομένα αυτά, θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν από τους διαμορφωτές εκπαιδευτικής πολιτικής, τους Σχολικούς Συμβούλους Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και από τους ίδιους τους διευθυντές για να αποφευχθούν πρακτικές αποκλεισμού συγκεκριμένων μαθητών από τους διευθυντές, για να βελτιωθούν οι εκπαιδευτικές πρακτικές και να προωθηθεί με πιο αποτελεσματικό τρόπο η συμπερίληψη.
Supervisor: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Koudouna_Telikh.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής1.53 MBPDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons