Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/39863
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΚατσαρός, Ιωάννης-
dc.contributor.authorΚαραγιάννη, Ελένη- Μαρία-
dc.date.accessioned2018-10-11T09:13:10Z-
dc.date.available2018-10-11T09:13:10Z-
dc.date.issued2018-09-23-
dc.identifier.urihttps://apothesis.eap.gr/handle/repo/39863-
dc.description.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία διερευνά το θέμα της παρακίνησης των εκπαιδευτικών και ιδιαίτερα τη συμβολή του διευθυντή ως προς αυτό. Προσεγγίστηκαν μέσα από τη βιβλιογραφία οι έννοιες της εκπαιδευτικής ηγεσίας και της παρακίνησης, ενώ παρουσιάστηκαν αναλυτικά τα μοντέλα της εκπαιδευτικής ηγεσίας, οι θεωρίες της παρακίνησης, οι παράγοντες που την επηρεάζουν και οι τεχνικές που υιοθετούνται από την πλευρά των διευθυντών με σκοπό την επαγγελματική ικανοποίηση των εκπαιδευτικών. Με βάση το θεωρητικό πλαίσιο προέκυψαν τα ερευνητικά ερωτήματα και αναπτύχθηκε μια ερευνητική προσπάθεια μέσω της μελέτης των περιπτώσεων δύο συγκεκριμένων σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ώστε να προβληθούν τα ηγετικά και διοικητικά χαρακτηριστικά των προσώπων που συμμετέχουν στην παρακίνηση των εκπαιδευτικών, οι απόψεις και οι πρακτικές παρακίνησής τους. Στη συγκεκριμένη έρευνα ακολουθήθηκε η μικτή μέθοδος με τη χρήση ερωτηματολογίου για τους εκπαιδευτικούς και οδηγού ημιδομημένης συνέντευξης για τους δύο διευθυντές/ντριες των σχολείων( δημόσιο και ιδιωτικό). Αναλυτικότερα, το ερωτηματολόγιο αποτελούνταν από 25 ερωτήσεις κλειστού τύπου, συμπληρώθηκε από 42 εκπαιδευτικούς και εξετάζει τις επιμέρους διαστάσεις της παρακίνησης καθώς και την επίδραση ως προς αυτό το θέμα, δημογραφικών παραγόντων όπως το φύλο, η ηλικία, τα χρόνια υπηρεσίας και το μορφωτικό επίπεδο. Από την άλλη πλευρά στους διευθυντές των δυο σχολείων διενεργήθηκαν συνεντεύξεις, ώστε να διερευνηθούν οι αντιλήψεις τους για την έννοια της παρακίνησης, τους παράγοντες που την επηρεάζουν, το ρόλο τους ως σχολικών ηγετών με σκοπό την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και τη βελτίωση της σχολικής μονάδας. Από την ποσοτική ανάλυση των δεδομένων προέκυψε συγκέντρωση υψηλής βαθμολογίας σχεδόν σε όλες τις προτάσεις του ερωτηματολογίου, γεγονός που καταδεικνύει πως οι εκπαιδευτικοί στην πλειονότητά τους εκτιμούν το έργο του διευθυντών και παρακινούνται σε μεγάλο βαθμό. Από την ποιοτική ανάλυση των συνεντεύξεων προέκυψε πως και οι δυο διευθυντές θεωρούν την παρακίνηση των εκπαιδευτικών ως κάτι επιβεβλημένο για την πρόοδο της σχολικής μονάδας. Επίσης, επεσήμαναν την ανάγκη συνεχούς επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, της ανάπτυξης θετικού εργασιακού κλίματος, της ουσιαστικής συνεργασίας και κυρίως της συλλογικής δράσης στη λήψη των αποφάσεων.el_GR
dc.format.mediumΗλεκτρονικό Αρχείο - Digital Fileel_GR
dc.language.isoΕλληνικά-elel_GR
dc.publisherΕλληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open Universityel_GR
dc.relationΜαυρογιώργος, Γ. (1999).Επιμόρφωση εκπαιδευτικών και επιμορφωτική πολιτική στην Ελλάδα. Στο: Α. Αθανασούλα- Ρέππα, Σ.Σ. Ανθοπούλου & Σ. Κατσουλάκης (Επιμ.), Διοίκηση εκπαιδευτικών μονάδων: Διοίκηση ανθρώπινου δυναμικούel_GR
dc.subjectΠαρακίνησηel_GR
dc.subjectΕκπαιδευτικοίel_GR
dc.title«Ο ρόλος του διευθυντή στην παρακίνηση των εκπαιδευτικών: Μελέτη των περιπτώσεων των δύο διευθυντών/ντριών σε δύο σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ανατολική Αττική»el_GR
dc.typeΔιπλωματική Εργασία / Postgraduate Dissertationel_GR
dc.title.titlelatin"The role of the school principal in the motivation of the teachers. Case study on two principals from two high schools in Eastern Attica."el_GR
dc.description.abstractlatinThe present ΜSc assignment entitled "The role of the school principal in the motivation of the teachers. Case study on two principals from two high schools in Eastern Attica." It investigates the issue of motivation, especially the contribution of the principals. Consequently, the meanings of the educational leadership and motivation were approached in the present research through bibliography, while the models of educational leadership were presented in details, in addition to the theories of motivation , the influential factors and lastly the mechanisms adopted by the principals due to the academic satisfaction of the educators. The particular research was approached in a combination of methods; there was the use of questioner for the teachers and a guide of semi structured interview for both principals of schools ( both public and private). To be more precise, 25 closed typed questions consist the questioner , which was filled in by 42 teachers, examining the sub topic proportions of the demographic deterrents such as age, gender, years of duty and educational level. On the other hand, the principals were interviewed in order their perception on the concept of motivation to be probed, besides the affected factors, and finally their part as school leaders aiming the professional evolution of the educators and the improvement of the school unit. To sum up, relying on the quantitative analysis of the concluded data, there are high rates of percentages in nearly all the suggestions of the questioner, fact which demonstrates that the majority of the educators appreciate the principals' efforts and are therefore highly motivated. Relying on the qualitative analysis of the interviews, both principals regard that the motivation of the teachers should be imposed for the progress of the school unit. Likewise, they highlighted the need for the constant education of the teachers, the growth of positive atmosphere among colleagues, the deep and meaning full cooperation , and especially the collective action in the process of the decision making.el_GR
dc.bibliography.number43el_GR
dc.audienceΔιοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων/ ΕΚΠ62.el_GR
dc.coverage.pages129el_GR
dc.coverage.references53el_GR
dc.coverage.appendixes4el_GR
dc.description.otherΠεριέχει: πίνακες, σχήματα, διαγράμματαel_GR
dc.contributor.advisor1Κατσαρός , Ιωάννης-
dc.contributor.advisor2Αναστασίου, Σοφία-
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΕΛΕΝΗ-ΜΑΡΙΑ. PDF.pdf"Κυρίως σώμα διπλωματικής"2.36 MBPDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.