Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/39839
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΠαπαλόη , Ευαγγελία-
dc.contributor.authorΑναστασόπουλος, Αναστάσιος-
dc.date.accessioned2018-10-11T08:35:45Z-
dc.date.available2018-10-11T08:35:45Z-
dc.date.issued18-09-23-
dc.identifier.urihttps://apothesis.eap.gr/handle/repo/39839-
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία ερεύνησε την επαγγελματική ευημερία του εκπαιδευτικού της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε σχέση με τον σχολικό ηγέτη και το σχολικό κλίμα. Ειδικότερα, αντικείμενό της αποτέλεσε η μέτρηση του βαθμού της ευημερίας σε συνάρτηση με τα δημογραφικά χαρακτηριστικά των εκπαιδευτικών αλλά και η συσχέτισή της με τον τύπο ηγεσίας, το σχολικό κλίμα αλλά και την επαγγελματική ικανοποίηση, την επαγγελματική δέσμευση-ροή και την επαγγελματική εξουθένωση. Η έρευνα διενεργήθηκε σε 104 δασκάλους που εργάζονται στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Το γεωγραφικό πεδίο της έρευνας ήταν η πόλη της Πάτρας και οι γειτονικοί δήμοι. Η ανάλυση που έγινε στα δεδομένα ήταν ποσοτική. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι εκπαιδευτικοί βιώνουν σε υψηλό βαθμό ευημερία. Υψηλά είναι τα επίπεδα επαγγελματικής ικανοποίησης και επαγγελματικής δέσμευσης-ροής ενώ ο βαθμός της επαγγελματικής τους εξουθένωσης είναι χαμηλός. Οι ερωτώμενοι δίνουν υψηλά ποσοστά στο θετικό σχολικό κλίμα καθώς και στον δημοκρατικό τύπο ηγεσίας. Τα αποτελέσματα δείχνουν ακόμη πως υπάρχει θετική συσχέτιση ανάμεσα στην ευημερία με το δημοκρατικό στιλ ηγεσίας και το σχολικό κλίμα. Η επαγγελματική ευημερία σχετίζεται θετικά και με την επαγγελματική ικανοποίηση και εργασιακή δέσμευση-ροή. Αντιθέτως σχετίζεται με αρνητικό τρόπο με την επαγγελματική εξουθένωση. Στατιστικά σημαντική διαφορά υπάρχει ανάμεσα στο φύλο του διευθυντή σε σχέση με το σχολικό κλίμα και τον δημοκρατικό τύπο ηγεσίας. Φαίνεται έτσι πως οι άνδρες διευθυντές διαμορφώνουν θετικότερο σχολικό κλίμα και παρουσιάζονται πιο δημοκρατικοί. Όσον αφορά τον παράγοντα της ηλικίας τα αποτελέσματα δείχνουν πως διαφέρει, εφόσον η ηλικιακή ομάδα 20-40 ετών αξιολογεί χαμηλότερα τον δημοκρατικό τύπο ηγεσίας και το σχολικό κλίμα σε σχέση με τις άλλες ηλικιακές ομάδες. Τέλος, σχετικά με τους παράγοντες που μπορούν να προβλέψουν την ευημερία βρέθηκε πως ισχυρό προβλεπτικό παράγοντα αποτελεί ο δημοκρατικός τύπος ηγεσίας. Τα αποτελέσματα της έρευνας προστίθενται στην υπάρχουσα ερευνητική γνώση σχετικά με τη διοίκηση της εκπαίδευσης και μπορούν να αξιοποιηθούν στην κατεύθυνση της συζήτησης περί κριτηρίων επιλογής σχολικών διευθυντών.el_GR
dc.format.mediumΗλεκτρονικό Αρχείο - Digital Fileel_GR
dc.language.isoΕλληνικά-elel_GR
dc.publisherΕλληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open Universityel_GR
dc.subjectΕυημερία, Σχολικός Ηγέτης, Σχολικό Κλίμα, Εκπαιδευτικός, Επαγγελματική Ικανοποίηση, Επαγγελματική Εξουθένωσηel_GR
dc.subjectWell-being, School Leader, School Climate, Teacher, Professional Satisfaction, Professional Burnoutel_GR
dc.titleΗ ευημερία του εκπαιδευτικού : διαστάσεις και διασυνδέσεις με τον ρόλο του διευθυντή-ηγέτη και το κλίμα της σχολικής μονάδας.el_GR
dc.typeΔιπλωματική Εργασία / Postgraduate Dissertationel_GR
dc.title.titlelatinThe well-being of the teacher in primary education: dimensions and interconnections with the role of the principal and the climate of schoolel_GR
dc.description.abstractlatinThis paper investigated the professional well-being of the primary school teacher in relation to the school leader and the school climate. In particular, the objective of this paper was to measure the degree of well-being in relation to the demographic characteristics of teachers, as well as the correlation with the type of leadership, school climate and professional satisfaction, job engagement-flow and professional burnout. The survey was conducted on 104 teachers working in Primary Education. The geographical scope of the survey was the city of Patras and the neighboring municipalities. The analysis made in the data was quantitative. The results show that teachers are experiencing a high degree of well-being. The levels of professional satisfaction and job engagement-flow are high, while the degree of their professional burnout is low. Respondents give high rates to the positive school climate as well as to the democratic leadership. The results also show that there is a positive correlation between well-being and democratic leadership and the school climate. Professional well-being is also positively related to professional satisfaction and job engagement-flow. On the contrary, it is negatively related to professional burnout. There is a statistically significant difference between the gender of the manager in relation to the school climate and the democratic leadership. It thus appears that male directors form a more positive school climate and they are more democratic. As for the age factor, the results show that it differs, as the age group 20-40 years evaluates lower the democratic leadership type and the school climate relative to the other age groups. Finally, in respect of the factors that can predict well-being, it has been found that a strong predictive factor is the democratic type of leadership. The results of the research are added to the existing research knowledge on the administration of education and they can be used in the direction of discussing school manager selection criteria.el_GR
dc.bibliography.number190el_GR
dc.audienceΕπιστήμες της Αγωγής / ΕΚΠ62el_GR
dc.coverage.pages164el_GR
dc.coverage.references55el_GR
dc.coverage.appendixes1el_GR
dc.description.otherΠίνακες 32, Διαγράμματα 1el_GR
dc.contributor.advisor1Πετρίδου, Ευγενία-
dc.contributor.advisor2Κουτούζης, Μανόλης-
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Δ.Ε.pdf"Κυρίως σώμα διπλωματικής", "Παράρτημα",2.43 MBUnknownView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.