Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/39806
Title: Διγλωσσία και ελληνικό σχολείο. Στάσεις και αντιλήψεις εκπαιδευτικών δημοτικών σχολείων που προάγουν τη διγλωσσία : η περίπτωση του δημοτικού σχολείου Ανατόλια Θεσσαλονίκης
Authors: Αρβανιτούδη, Λαμπρινή
metadata.dc.contributor.advisor: Μαλιγκούδη, Χριστίνα
Keywords: διγλωσσία;bilingualism;γλωσσικές πρακτικές;language practices;δίγλωσση εκπαίδευση;bilingual education
Issue Date: 22-Sep-2018
Abstract: Η σύγχρονη κοινωνικοπολιτική πραγματικότητα επιβάλλει ραγδαίες αλλαγές, μετακινήσεις πληθυσμών, επαφή γλωσσών και πολιτισμών. Μέσα σε αυτές τις συγκυρίες η εκπαιδευτική πραγματικότητα επηρεάζεται και χαρακτηρίζεται από ετερογένεια και πολυπολιτισμικότητα. Απόρροια όλων των παραπάνω είναι η διγλωσσία, ένα φαινόμενο πολυδιάστατο που οι εκπαιδευτικοί καλούνται να αντιμετωπίσουν. Προκειμένου, όμως να κατανοήσουμε όλες τις διαστάσεις της διγλωσσίας θα πρέπει πρώτα να καταγράψουμε τις απόψεις, τις πεποιθήσεις και τις ανάγκες τους σχετικά με το ζήτημα αυτό. Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να διερευνήσει τις στάσεις και τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών του Δημοτικού Σχολείου Ανατόλια της Θεσσαλονίκης σχετικά με τη διγλωσσία και την αντιμετώπιση των δίγλωσσων μαθητών τους. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε τον Μάρτιο του 2018, υιοθετήθηκε η ποιοτική μέθοδος και η συλλογή δεδομένων έγινε με ημιδομημένες συνεντεύξεις έξι εκπαιδευτικών του συγκεκριμένου σχολείου. Από την ανάλυση των δεδομένων προέκυψε ότι οι εκπαιδευτικοί του AES έχουν θετικές στάσεις απέναντι στη διγλωσσία, την αξιοποίηση του γλωσσικού και πολιτισμικού κεφαλαίου των δίγλωσσων μαθητών, τη διατήρηση της πρώτης γλώσσας και τη συνέχιση της συστηματικής εκμάθησής της, ενώ παράλληλα τονίζουν τη σημασία της επιμόρφωσης.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΕ ΔΙΓΛΩΣΣΙΑ - AΡΒΑΝΙΤΟΥΔΗ ΛΑΜΠΡΙΝΗ.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής1.31 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.