Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/39800
Title: Διερεύνηση των Επιμορφωτικών Αναγκών των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο πλαίσιο της πρόκλησης για το "Νέο Σχολείο" του 21ου αιώνα
Authors: Κρυπωτού, Αδαμαντία
metadata.dc.contributor.advisor: Σοφιανοπούλου, Χρυσούλα
Keywords: “Νέο Σχολείο”;"New School";εκπαιδευτική ανάγκη;educational need;επιμόρφωση εκπαιδευτικών;teacher training
Issue Date: 29-Sep-2018
Abstract: Η παρούσα Διπλωματική Εργασία μελέτησε τις Επιμορφωτικές Ανάγκες των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο πλαίσιο της πρόκλησης του “Νέου Σχολείου” του 21ου αιώνα με τη διεξαγωγή ποσοτικής έρευνας. Έγινε προσπάθεια να προσδιοριστούν οι Επιμορφωτικές Ανάγκες των εκπαιδευτικών, ο βαθμός ικανοποίησής τους από την προσφερθείσα επιμόρφωση, οι προσδοκίες τους από ένα πρόγραμμα επιμόρφωσης, οι απόψεις τους για το περιεχόμενο και τα χαρακτηριστικά ενός επιμορφωτικού προγράμματος, ανταποκρινόμενου στις σύγχρονες ανάγκες και πώς αυτά συνδέονταν με ατομικά τους στοιχεία. Το δείγμα ήταν 119 εκπαιδευτικοί που υπηρετούσαν στα σχολεία της Λακωνίας κατά το σχολικό έτος 2017-2018. Ως ερευνητικό εργαλείο χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο, δομημένο με βάση το ερωτηματολόγιο του Οργανισμού Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών (Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών & Κέδρος Α.Ε., 2008) και το ερωτηματολόγιο του Βαλμά (2006). Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί του δείγματος θεώρησαν ότι η ελλιπής διδακτική, επιστημονική και παιδαγωγική κατάρτισή τους σε συνδυασμό με την είσοδο των νέων τεχνολογιών στη διδακτική πράξη και τις ποικίλες εκπαιδευτικές αλλαγές και εξελίξεις που σχετίζονται με την έννοια του “Νέου Σχολείου” είναι οι πιο βασικοί παράγοντες που δημιουργούν ανάγκη επιμόρφωσης. Συνακόλουθα δήλωσαν ότι οι προσδοκίες τους από ένα πρόγραμμα επιμόρφωσης είναι η κατάρτισή τους στους παραπάνω τομείς με ενδεδειγμένο κατά την άποψή τους περιεχόμενο αυτό που ενισχύει τις αντίστοιχες γνώσεις και δεξιότητες και που δίνει έμφαση σε ζητήματα διαπροσωπικών σχέσεων, συμπεριφοράς και μαθησιακών δυσκολιών. Εξέφρασαν την ελάχιστη ικανοποίησή τους από τον αριθμό και το περιεχόμενο των προγραμμάτων που είχαν παρακολουθήσει και δήλωσαν ότι η απόφασή τους για συμμετοχή σε επιμορφωτικά προγράμματα επηρεάζεται κυρίως από το περιεχόμενο του προγράμματος, τον χρόνο και τη διάρκεια διεξαγωγής και τις υποχρεώσεις που αυτό συνεπάγεται. Τέλος, θεώρησαν αναγκαία την οργάνωση θεσμού προαιρετικής επιμόρφωσης με επιλογή θεμάτων ανάλογα με τις ανάγκες των εκπαιδευτικών με καταλληλότερους φορείς για την υλοποίηση των προγραμμάτων αποκεντρωμένους φορείς του Υπουργείου Παιδείας και τα Ιδρύματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
License: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
29 - 9- 2018.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής3.82 MBUnknownView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons