Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/39794
Title: Απόψεις και πρακτικές εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με τη χρήση κινητών συσκευών στην εκπαιδευτική διαδικασία
Authors: Τριανταφύλλου Λήδα
metadata.dc.contributor.advisor: Βεκύρη, Ιωάννα
Keywords: Εκπαιδευτικοί;απόψεις;πρακτικές;κινητές συσκευές
Issue Date: 21-Sep-2018
Abstract: Η χρήση κινητών συσκευών στην εκπαίδευση αποτελεί μία καινοτόμο εκπαιδευτική πρακτική, που χρησιμοποιείται στις αναπτυγμένες χώρες του 21ου αιώνα. Στόχος της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση των απόψεων και των πρακτικών των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που αφορούν στη χρήση φορητών συσκευών κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας. Συγκεκριμένα, μελετώνται οι τρόποι χρήσης των κινητών συσκευών στη διδασκαλία και στην τάξη από τους εκπαιδευτικούς, οι απόψεις των εκπαιδευτικών για τα οφέλη που αυτές παρουσιάζουν για τους μαθητές και τους ίδιους τους δασκάλους, καθώς και τα εμπόδια που συναντάνε και καλούνται να υπερκεράσουν οι εκπαιδευτικοί στην προσπάθεια αξιοποίησής τους στην εκπαιδευτική διαδικασία εντός και εκτός τάξης. Η μεθοδολογική προσέγγιση της έρευνας ήταν ποιοτική και για τη συλλογή δεδομένων πραγματοποιήθηκαν ημι-δομημένες συνεντεύξεις. Συμμετέχοντες στην έρευνα ήταν δέκα (10) εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, επτά γυναίκες και τρεις άντρες, διαφορετικής ηλικίας, οι οποίοι είχαν εκτεταμένη εμπειρία από τη χρήση κινητών συσκευών στην τάξη. Μεταξύ των ευρημάτων αξίζει να σημειωθεί η θετική στάση του συνόλου των εκπαιδευτικών απέναντι στη φορητή μάθηση, η ανάδειξη πολλών πλεονεκτημάτων (όπως ανάπτυξη κριτικής ικανότητας, μείωση βάρους σχολικής τσάντας, εύκολη πρόσβαση σε πληροφορίες, άμεση επικοινωνία, ανάπτυξη τεχνολογικών δεξιοτήτων), καθώς και ο εντοπισμός ανασταλτικών παραγόντων (διστακτικότητα γονέων, άγχος εκπαιδευτικών, τεχνικές δυσκολίες κ.ά.). Τέλος, σημειώθηκε η ανάγκη επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών ως ιδιαίτερα σημαντική για την ορθή χρήση των συσκευών στη διδασκαλία. Με δεδομένο ότι οι έρευνες για αυτό το θέμα στον ελλαδικό χώρο είναι περιορισμένες, η παρούσα εργασία συνεισέφερε στην υπάρχουσα βιβλιογραφία, αναδεικνύοντας τις απόψεις και τις πρακτικές των Ελλήνων εκπαιδευτικών.
License: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Triantafyllou.Diplomatiki.Ekp51.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής899.77 kBPDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons