Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/39791
Title: Ο θεσμός του Μέντορα στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ). Απόψεις των Εκπαιδευτικών της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης που εργάζονται σε σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Authors: Περιστέρη, Μαρία
metadata.dc.contributor.advisor: Πεδιαδίτης, Αλέκος
Keywords: Μέντορας;μεντορική σχέση;ειδική αγωγή και εκπαίδευση;mentoring;εκπαίδευση;e- μέντορας;Mentor;mentoring relationship;special education;mentoring;education;e-mentor
Issue Date: 22-Sep-2018
Abstract: Η παρούσα έρευνα έχει ως θέμα τη διερεύνηση των απόψεων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, της Δευτεροβάθμιας Δημόσιας Εκπαίδευσης του Νομού Ηρακλείου, σχετικά με το θεσμό του μέντορα. Οι δυσκολίες που έχουν να αντιμετωπίσουν οι εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης είναι πολλές, όπως φαίνεται και από τα αποτελέσματα της έρευνας: ετερόκλητες και πολυπληθείς τάξεις, αναδιαμόρφωση του αναλυτικού προγράμματος διδασκαλίας, χωροταξικά προβλήματα, έλλειψη ιδιαίτερων υλικοτεχνικών υποδομών, κανένα ιδιαίτερα διαμορφωμένο υλικό από το Υπουργείο, κάποιες φορές ελλιπή συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς γενικής αγωγής. Για όλους αυτούς τους λόγους, αισθάνονται συχνά αισθήματα ανασφάλειας και άγχος για το αν κάνουν σωστά τη δουλειά τους, καθώς δεν υπάρχει κάποιος άλλος διαθέσιμος και συχνά και θετικά διακείμενος για να κατανοήσει τα προβλήματα και να προτείνει λύσεις, πέρα από άλλους συναδέλφους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής. Για την κάλυψη αυτού του κενού, προτείνεται να διερευνηθεί κατά πόσο ο θεσμός του μέντορα που εφαρμόζεται με επιτυχία στο εξωτερικό, σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, μπορεί να άρει τις δυσκολίες και να λειτουργήσει επικουρικά στο ρόλο τους. Ο μέντορας είναι ένας θεσμός που λειτουργεί υποστηρικτικά στο έργο του νέου εκπαιδευτικού, καθώς αρχικά παρέχει καθοδήγηση, στήριξη, προτάσεις, παρατηρεί και προτείνει εναλλακτικές, αλλά και αξιολογεί με το τέλος της όλης διαδικασίας. Η μεντορική σχέση, ανάμεσα σε μέντορα και νέο εκπαιδευτικό απαιτεί από κοινού συνεργασία και αποδοχή για να λειτουργήσει. Πρόκειται για ένα συμβόλαιο εκπαίδευσης ενηλίκου, κατά κάποιο τρόπο, όπου και οι δύο πρέπει να σεβαστούν και να τηρήσουν κάποιες αρχές. Η μεντορική σχέση, με τον καιρό, δίνει περισσότερη ελευθερία στον νέο εκπαιδευτικό, και κάποια στιγμή φτάνει στο τέλος της.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΣΤΕΡΗ.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής1.99 MBPDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.