Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/39790
Title: «Διερεύνηση των απόψεων και καταγραφή των προτάσεων καθηγητών Γενικών Λυκείων του Πειραιά για την επαγγελματική τους ταυτότητα και τη δυνατότητα ενδυνάμωσής της».
Authors: Παντιλιέρη, Λουκία
metadata.dc.contributor.advisor: Γραμματικόπουλος, Βασίλης
Keywords: Επαγγελματική ταυτότητα, αυτοαντίληψη, εμπειρίες, συναισθήματα, επαγγελματική ενδυνάμωση, Γενικό Λύκειο, σχολική ζωή.
Issue Date: Sep-2018
Abstract: Στη συγκεκριμένη μελέτη διερευνάται η αυτοαντίληψη καθηγητών που υπηρετούν σε Γενικά Λύκεια του Πειραιά για την επαγγελματική τους ταυτότητα και καταγράφονται οι προτάσεις τους σχετικά με την ενδυνάμωση των επαγγελματικών τους προσόντων, ώστε να ανταποκρίνονται στο περιβάλλον του Λυκείου, όπως αυτό διαμορφώνεται από νέες εκπαιδευτικές στοχεύσεις και πρακτικές. Διεξήχθη εμπειρική ποιοτική έρευνα. Ως μεθοδολογικό εργαλείο χρησιμοποιήθηκε η ατομική ημιδομημένη συνέντευξη σε δείγμα δέκα καθηγητών Γενικών Λυκείων του Πειραιά. Η επεξεργασία των δεδομένων έγινε με τη μέθοδο της θεματικής ανάλυσης. Οι συνεντεύξεις πραγματοποιήθηκαν τον Μάρτιο του 2018. Οι συμμετέχοντες στην έρευνα δίνουν πρωτίστως έμφαση στη γνώση του διδακτικού τους αντικειμένου και στην επίτευξη των διδακτικών τους στόχων με την εφαρμογή σύγχρονων διδακτικών πρακτικών. Παράλληλα ως παιδαγωγοί αναπτύσσουν πιο προσωπικές σχέσεις με τους μαθητές τους. Κάποιοι λειτουργούν ως πρότυπα, άλλοι μέσα από την επαφή με τους μαθητές επιχειρούν να τους διδάξουν κοινωνικούς ρόλους και άλλοι υιοθετούν πατρικό ή μητρικό ρόλο συμβουλεύοντας και βοηθώντας τους μαθητές σε προβλήματα προσωπικά, οικογενειακά. Στοχεύουν στην ατομική- παιδαγωγική αυτονομία και διαβαίνουν μοναχική πορεία στο χώρο του Σχολείου για την επιτέλεση των επαγγελματικών στόχων τους. Δείχνουν ευάλωτοι στις σχέσεις με τους συναδέλφους και νιώθουν επαγγελματική ικανοποίηση από την αναγνώριση της προσφοράς προς τους μαθητές τους. Οι συμμετέχοντες στην έρευνα προτείνουν επιμόρφωση κυρίως σε θέματα παιδαγωγικών και ψυχολογίας εφήβων, καλύτερη υλικοτεχνική υποδομή, ώστε να χρησιμοποιούνται οι Νέες Τεχνολογίες στη μαθητική διεργασία, την αυτονομία του Λυκείου και αλλαγές στη λειτουργία του Γενικού Λυκείου, που από την εμπειρία τους καθίστανται απαραίτητες, ώστε το Νέο Λύκειο να βρει τον προορισμό του προς όφελος των μαθητών.
License: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΛΠ.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής, Παραρτήματα1.17 MBpdfView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons