Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/39763
Title: "Φιλοκοινωνική Συμπεριφορά, Κυβερνοεκφοβισμός και ο Ρόλος του Παρατηρητή: Διαχείριση από Μαθητές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε Πολυπολιτισμικό πλαίσιο"
Authors: Αυγητίδου, Αγγέλα
metadata.dc.contributor.advisor: Γερακοπούλου, Χρυσή - Κλεοπάτρα
Keywords: Φιλοκοινωνική Συμπεριφορά;Prosocial Behavior;Κυβερνοεκφοβισμός;Cyberbullying;Αμέτοχος Παρατηρητής;Bystander
Issue Date: 22-Sep-2018
Abstract: Σκοπός της παρούσας εργασίας αποτέλεσε η διερεύνηση και ανάδειξη των γνωστικών, συναισθηματικών και συμπεριφορικών διαστάσεων εκδήλωσης φιλοκοινωνικής συμπεριφοράς στην περίπτωση φαινομένων κυβερνοεκφοβισμού τα οποία εκτυλίσσονται μεταξύ μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με διαφορετική πολιτισμική (εθνική) προέλευση. Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε ήταν ποιοτική και συγκεκριμένα η κλασική θεματική ανάλυση του περιεχομένου ημιδομημένων συνεντεύξεων στο πλαίσιο της ερμηνευτικής φαινομενολογικής ανάλυσης. Το «δείγμα» της έρευνας αποτέλεσαν 20 μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και των δύο φύλων, που ζουν και φοιτούν σε δημόσια σχολεία περιοχών της Θεσσαλονίκης με παρόμοια πολιτισμικά και κοινωνικοοικονομικά χαρακτηριστικά (Νεάπολης - Συκεών, Παύλου Μελά, Κορδελιού - Ευόσμου, Αμπελοκήπων – Μενεμένης και Χορτιάτη). Οι μισοί εξ αυτών ήταν ελληνικής καταγωγής και οι άλλοι μισοί αλβανικής. Ενδιαφέροντα ευρήματα αναδείχθηκαν μέσα από την έρευνα. Ένα από αυτά είναι η απόλυτη ομοιογένεια σε επίπεδο πρόθεσης, μεταξύ των Ελλήνων και Αλβανών μαθητών να παρέχουν βοήθεια σε συνομηλίκους τους θύματα κυβερνοεκφοβισμού ανεξάρτητα από το στοιχείο της καταγωγής. Ενδιαφέρον επίσης παρουσιάζει και η ανάδειξη της εξωτερικής εμφάνισης ως σημαντικότερου παράγοντα θυματοποίησης σε αντίστοιχα περιστατικά, έναντι του στοιχείου της καταγωγής που αξίζει ενδεχομένως περαιτέρω διερεύνησης.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Δ.Ε. ΑΥΓΗΤΙΔΟΥ ΑΓΓΕΛΑ - ΕΚΠΔΕ-ΑΜ87683.pdfΔιπλωματική εργασία2.78 MBPDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.