Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/39761
Title: Τραυματισμοί μαθητών στο εργαστήριο Φυσικών Επιστημών: Μελέτη περίπτωσης αντιμετώπισης κρίσεων σε σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο Νομό Ιωαννίνων.
Authors: Μάντζιου, Μαρία
metadata.dc.contributor.advisor: Κατσαρός, Ιωάννης
Keywords: Ασφάλεια εργαστηρίου;Δευτεροβάθμια εκπαίδευση;Διαχείριση κρίσεων;Φυσικές επιστήμες;Τραυματισμοί στο εργαστήριο.
Issue Date: 23-Sep-2018
Abstract: Ένα από τα καίρια ζητήματα που απασχολούν την εκπαιδευτική κοινότητα είναι η ασφάλεια των μαθητών στο σχολικό περιβάλλον. Μέσα από τα βιβλιογραφικά δεδομένα προτάσσεται η ανάγκη η εκάστοτε σχολική μονάδα να λαμβάνει με συστηματικό τρόπο μέτρα τα οποία να διασφαλίζουν την αποφυγή ατυχημάτων και την αντιμετώπιση καταστάσεων κρίσεων μετά από ατυχήματα. Σε αυτό το πλαίσιο συγκαταλέγονται και όλα τα μέτρα εκείνα που αφορούν στην αποφυγή ατυχημάτων στο εργαστήριο φυσικών επιστημών. Με βάση τα παραπάνω ο σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας ήταν η διερεύνηση των απόψεων μελών της σχολικής κοινότητας σχετικά με το θέμα της αντιμετώπισης κρίσεων στο σχολείο και ειδικότερα στις κρίσεις από τραυματισμό μαθητή στο εργαστήριο των φυσικών επιστημών. Επιδιώχθηκε να διαφανούν οι κρίσεις που παρατηρούνται στις σχολικές μονάδες που αφορούν τους τραυματισμούς μαθητών, οι συνθήκες και οι παράγοντες που συνδέονται με την εμφάνιση τέτοιων κρίσεων, οι τρόποι αντιμετώπισης των κρίσεων αλλά και οι βελτιωτικές ενέργειες που μπορούν να γίνουν προς αυτή την κατεύθυνση. Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε ήταν μια μελέτη περίπτωσης κατά την οποία τα δεδομένα συλλέχτηκαν μέσω ποιοτικής έρευνας. Ως εργαλείο συλλογής των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε η ημιδομημένη συνέντευξη, με το δείγμα να αποτελούν δεκατρείς εκπαιδευτικοί, τρεις διευθυντές, τριών σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της περιοχής των Ιωαννίνων, τρία στελέχη εκπαίδευσης και ένας γονέας μαθητή ενός από τα σχολεία της έρευνας. Από την ανάλυση των αποτελεσμάτων προέκυψε ότι αναγνωρίζεται η σημασία και η αναγκαιότητα διαχείρισης αυτών των κρίσεων, ότι τα σχολεία χρειάζεται να είναι περισσότερο προετοιμασμένα σε ότι έχει σχέση με την ετοιμότητα αντίδρασης, την πρόληψη, τα σχέδια διαχείρισης έκτακτων αναγκών που έχουν σχέση με το εργαστήριο φυσικών επιστημών, αφού ατυχήματα συμβαίνουν στο χώρο αυτό. Επισημάνθηκε η ανάγκη κατάρτισης όλων των εκπαιδευτικών σε θέματα ασφάλειας και διαχείρισής της, εστιάζοντας στη διδασκαλία στρατηγικών αντιμετώπισης κρίσεων, στην ενημέρωση των εκπαιδευτικών για την επαγγελματική τους ευθύνη και η ανάγκη για αλλαγές στο θεσμικό καθεστώς. Προβάλλεται τέλος η σημασία συμμετοχής σε ένα δίκτυο σχολικών μονάδων για το σχεδιασμό αντιμετώπισης έκτακτης ανάγκης, για αύξηση της αποτελεσματικότητας, για ενδυνάμωση της συνεργασίας και η ανάγκη απόκτησης γνώσεων εργαστηριακής ασφάλειας και στρατηγικών αντιμετώπισης κρίσεων από τους ίδιους τους μαθητές που να μπορούν να τις εφαρμόζουν σε όλη τους τη ζωή.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
διπλωματική εργασία.pdfΔιπλωματική εργασία1.19 MBpdfView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.