Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/39753
Title: Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΣΤΥΛ ΗΓΕΣΙΑΣ ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΞΟΥΘΕΝΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ: ΜΙΑ ΕΜΠΕΙΡΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ
Authors: ΚΟΛΛΗΤΗΡΗ, ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
metadata.dc.contributor.advisor: Συτζιούκη , Μαρία
Keywords: βαθμίδα εκπαίδευσης;ειδικότητα εκπαιδευτικών;επαγγελματική εξουθένωση;στυλ ηγεσίας
Issue Date: 22-Sep-2018
Abstract: Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν η διερεύνηση του βαθμού επαγγελματικής εξουθένωσης των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και η συσχέτιση της επαγγελματικής εξουθένωσης αυτών με το στυλ ηγεσίας του Διευθυντή του εκπαιδευτικού οργανισμού, όπως αυτό γίνεται αντιληπτό από τους εκπαιδευτικούς. Σε αυτή την ποσοτική έρευνα συμμετείχαν 208 εκπαιδευτικοί που υπηρετούσαν σε σχολεία των Νομών Αττικής, Αχαΐας, Αιτωλοακαρνανίας και Κυκλάδων. Για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε η κλίμακα μέτρησης για την Επαγγελματική Εξουθένωση της Maslach (M.B.I.)- Maslach & Jackson (1986), σε μετάφραση και προσαρμογή στα ελληνικά από τον Kokkinos (2006). Επίσης, χρησιμοποιήθηκε το Πολυπαραγοντικό Ερωτηματολόγιο Ηγεσίας- Τύπος 5x (M.L.Q.- Form 5x) των Bass και Avolio (2004), μεταφρασμένο και προσαρμοσμένο στα ελληνικά από την Ζέρβα (2012). Τα δεδομένα αναλύθηκαν μέσω του στατιστικού λογισμικού πακέτου IBM SPSS Statistics Version 24. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης παρουσιάζουν συμπτώματα επαγγελματικής εξουθένωσης σε μέτριο βαθμό στις διαστάσεις της Συναισθηματικής Εξάντλησης και της Αποπροσωποποίησης. Η Προσωπική Επίτευξη βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα. Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων σκοράρουν υψηλότερα στην Προσωπική Επίτευξη σε σχέση με τους Δασκάλους/ Δασκάλους Ε.Α.Ε. Σύμφωνα με τις αντιλήψεις των συμμετεχόντων, οι Διευθυντές των εκπαιδευτικών οργανισμών είναι μερικές φορές μετασχηματιστικοί και συναλλακτικοί ενώ είναι σπάνια παθητικοί- αποφευκτικοί. Η επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών παρουσιάζει πολύ ελαφριά αρνητική συσχέτιση με το μετασχηματιστικό στυλ ηγεσίας και με την ανταμοιβή υπό προϋποθέσεις του συναλλακτικού στυλ ηγεσίας. Η έρευνα αναδεικνύεται σημαντική για τους εκπαιδευτικούς ώστε να μπορούν να προστατεύουν τους εαυτούς τους ενάντια στο σύνδρομο της επαγγελματικής εξουθένωσης. Είναι εξίσου σημαντική για τους ηγέτες των εκπαιδευτικών οργανισμών, τους Σχολικούς Συμβούλους και τους διαμορφωτές της εθνικής εκπαιδευτικής πολιτικής, οι οποίοι θα πρέπει να λαμβάνουν μέτρα για την πρόληψη και αντιμετώπιση του φαινόμενου της επαγγελματικής εξουθένωσης στους εκπαιδευτικούς.
Supervisor: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KOLLITIRI_DE2018.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής2.4 MBPDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons