Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/39679
Title: Οι απόψεις των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του δήμου Πατρέων για τον ρόλο των διευθυντών σχολικών μονάδων στη διαχείριση του σχολικού εκφοβισμού.
Authors: Χριστακοπούλου, Αικατερίνη
metadata.dc.contributor.advisor: Αλεξανδρόπουλος , Γεώργιος
Keywords: Σχολικός εκφοβισμός;School bullying;Εκπαιδευτικοί;Teachers;Διευθυντές;Directors
Issue Date: 22-Sep-2018
Abstract: Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται ραγδαία αύξηση του σχολικού εκφοβισμού. Αποτελεί ένα παγκόσμιο κοινωνικό φαινόμενο, το οποίο εκδηλώνεται με διάφορες μορφές κι έχει αρνητικές επιπτώσεις σε όλους τους εμπλεκόμενους. Σε αυτό το σημείο ανακύπτουν ερωτήματα, σχετικά με τον ρόλο του σχολείου, και πιο συγκεκριμένα με τον ρόλο που καλείται να διαδραματίσει ο διευθυντής, ώστε να αποτρέψει, αλλά και να αντιμετωπίσει αντίστοιχα περιστατικά. Η παρούσα έρευνα έχει ως σκοπό να διερευνήσει το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού και τον ρόλο του διευθυντή στη διαχείρισή του. Πιο συγκεκριμένα, αποβλέπει να διερευνήσει τις απόψεις των εκπαιδευτικών για τον ρόλο που καλούνται να υιοθετήσουν οι διευθυντές, καθώς και ποιες θεωρούν ότι είναι οι κατάλληλες ενέργειες, στις οποίες πρέπει να προβούν ώστε να αντιμετωπιστεί. Το δείγμα μας αποτέλεσαν 150 εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του δήμου Πατρών. Ακολουθήθηκε ποσοτική προσέγγιση με τη μέθοδο της επισκόπησης. Ως εργαλείο συλλογής δεδομένων χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο, το οποίο απαρτιζόταν από ερωτήσεις κλειστού τύπου σε πενταβάθμια κλίμακα Likert. Για τη στατιστική ανάλυση των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε το πρόγραμμα ΙΒM SPSS Statistics v.22 (Statistical Program 22 For Social Science). Πιο συγκεκριμένα, χρησιμοποιήθηκαν ο μη παραμετρικός έλεγχος Mann Whitney U, ο έλεγχος Kruskal-Wallis, το στατιστικό κριτήριο x2 και ο συντελεστής συσχέτισης Spearman Rho. Από την ανάλυση των δεδομένων προέκυψε η σπουδαιότητα του ρόλου του διευθυντή για την αντιμετώπιση περιστατικών σχολικής βίας, ενώ παράλληλα αναδεικνύεται η αναγκαιότητα της κατάλληλης εκπαίδευσης και της συνεχούς επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών σχετικά με το συγκεκριμένο κοινωνικό φαινόμενο.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Χριστακοπούλου Αικατερίνη- Διπλωματική .pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής2.15 MBWriter 6.0 global documentsView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.