Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/39677
Title: Διερεύνηση της σχέσης μεταξύ παρακίνησης, συμμετοχής σε προγράμματα εκπαίδευσης ενηλίκων και μάθησης που αφορούν στις μαθησιακές δυσκολίες των μαθητών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
Authors: Μοσκοφίδου, Σοφία
metadata.dc.contributor.advisor: Χαρατσάρη , Χρυσάνθη
Keywords: Μαθησιακές δυσκολίες;Εκπαίδευση ενηλίκων;Παρακίνηση;Κίνητρα;Εκπαιδευτικά προγράμματα;Εκπαιδευτικοί;Εκπαιδευτικές Ανάγκες
Issue Date: 23-Sep-2018
Abstract: Οι μαθησιακές δυσκολίες που παρουσιάζουν κάποιοι μαθητές είναι ένα πολύ σημαντικό ζήτημα που απασχολεί όλο και περισσότερο τους ειδικούς και εκπαιδευτικούς. Οι δυσκολίες αυτές αποτελούν εμπόδιο για την πρόοδο των μαθητών στην τάξη, αλλά μπορεί αργότερα να εμποδίσουν την κοινωνική τους ζωή ή την επαγγελματική τους εξέλιξη. Οι εκπαιδευτικοί καλούνται να αντιμετωπίσουν με τους κατάλληλους παιδαγωγικούς χειρισμούς αυτό το πρόβλημα με στόχο να βοηθηθούν αυτά τα παιδιά, ώστε να ενσωματωθούν, να γίνουν αποδεκτά και να κοινωνικοποιηθούν. Για τον λόγο αυτό είναι αναγκαίο να ταυτοποιηθούν οι τρόποι παρακίνησης των εκπαιδευτικών και να διερευνηθούν τα κίνητρα που τους προτρέπουν να παρακολουθούν εκπαιδευτικά προγράμματα που αφορούν στις μαθησιακές δυσκολίες. Στόχος αυτής της διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση των κινήτρων για συμμετοχή όλο και περισσότερων εκπαιδευτικών σε προγράμματα εκπαίδευσης, εστιασμένα σε θέματα που αφορούν στις μαθησιακές δυσκολίες των μαθητών του δημοτικού σχολείου. Προκειμένου να απαντηθούν τα ερευνητικά ερωτήματα πραγματοποιήθηκε ποσοτική έρευνα με την διανομή ερωτηματολογίων σε 150 εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Α’ Αθήνας. Τα κύρια ευρήματα καταδεικνύουν ότι οι ερωτηθέντες είναι εκπαιδευτικοί με μεγάλη ή μικρή εμπειρία, οι οποίοι βασίζονται στην εμπειρία τους και στην συζήτηση με συναδέλφους για να αποκτήσουν γνώσεις για τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, ενώ στην μεγάλη τους πλειοψηφία δεν έχουν παρακολουθήσει κάποιο επιμορφωτικό σεμινάριο. Επιπλέον, οι εκπαιδευτικοί δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον για την συμμετοχή τους σε σχετικά εκπαιδευτικά προγράμματα και αναγνωρίζουν τη σημασία της επιμόρφωση τους. Τέλος, ως προς τους λόγους που επηρεάζουν την συμμετοχή τους σε εκπαιδευτικά προγράμματα σχετικά με τις μαθησιακές δυσκολίες αυτοί συνίσταται στους εξής: στο αίσθημα ευθύνης προς τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, στην αναγνώριση της σημασίας της παροχής βοήθειας σε άτομα με ανάγκη και η χρήση των γνώσεών τους για καλό σκοπό.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Δ.Ε. Ιουλίου 2018 Μοσκοφίδου Σοφία.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής, παράρτημα, πίνακες και διαγράμματα1.23 MBΑρχείο PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.