Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/39675
Title: Επαγγελματική εξουθένωση εκπαιδευτικών Γενικής και Ειδικής Εκπαίδευσης (η μεταξύ τους σύγκριση και σύνδεση με συναισθηματικές και συμπεριφορικές δυσκολίες των μαθητών)
Authors: Ηλία, Ελισάβετ
metadata.dc.contributor.advisor: Κωνσταντόπουλος, Νικόλαος
Keywords: επαγγελματική εξουθένωση;εκπαιδευτικοί Γενικής αγωγής;εκπαιδευτικοί Ειδικής αγωγής;συναισθηματικές και συμπεριφορικές δυσκολίες
Issue Date: 23-Sep-2018
Abstract: Η επαγγελματική εξουθένωση αποτελεί ένα πολυδιάστατο ζήτημα που τις τελευταίες δεκαετίες μελετάται στο χώρο της εκπαίδευσης. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να συγκρίνει το βαθμό επαγγελματικής εξουθένωσης μεταξύ των εκπαιδευτικών Γενικής και Ειδικής αγωγής ως προς τις τρεις διαστάσεις της, να εντοπίσει τους ατομικούς παράγοντες που σχετίζονται με την επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής και να εξετάσει τη διαφοροποίηση μεταξύ εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ως προς την επαγγελματική εξουθένωση. Επίσης, είχε ως στόχο να διερευνήσει τη σχέση ανάμεσα στην επαγγελματική εξουθένωση και τις συναισθηματικές και συμπεριφορικές δυσκολίες που παρουσιάζουν οι μαθητές τους και να εξετάσει το βαθμό επαγγελματικής εξουθένωσης των εκπαιδευτικών Γενικής και Ειδικής αγωγής σε συνάρτηση με τις προαναφερθείσες δυσκολίες. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 121 εκπαιδευτικοί Γενικής και Ειδικής αγωγής που εργάζονταν σε σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του νομού Χίου. Για την αξιολόγηση των παραπάνω χρησιμοποιήθηκαν η Κλίμακα Επαγγελματικής Εξουθένωσης MBI-ES των Maslach, Jackson και Leiter και ένα ερωτηματολόγιο που στηρίχθηκε στο Ερωτηματολόγιο Απόδοσης (Behaviour Inventory). Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι οι εκπαιδευτικοί Ειδικής αγωγής βιώνουν μεγαλύτερη συναισθηματική εξάντληση και αποπροσωποποίηση σε σχέση με αυτούς της Γενικής αγωγής. Επιπλέον, η στατιστική επεξεργασία των δεδομένων δείχνει σχέση ανάμεσα σε διαστάσεις της επαγγελματικής εξουθένωσης και δημογραφικά στοιχεία των συμμετεχόντων. Ωστόσο, δεν υπάρχει διαφορά αναφορικά με τις τρεις διαστάσεις της επαγγελματικής εξουθένωσης ως προς τη βαθμίδα απασχόλησης. Η στατιστική ανάλυση δείχνει ότι η επαγγελματική εξουθένωση σχετίζεται θετικά με τις συναισθηματικές και συμπεριφορικές δυσκολίες των μαθητών. Τέλος, οι εκπαιδευτικοί Γενικής αγωγής εμφανίζουν ελαφρά υψηλότερες συσχετίσεις από αυτούς της Ειδικής αγωγής.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΗΛΙΑ ΕΛΙΣΑΒΕΤ_ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ.pdfpdf1.07 MBpdfView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.