Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/39669
Title: Απόψεις και παιδαγωγικές αντιλήψεις εκπαιδευτικών σχετικά με την ένταξη της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής στο δημοτικό σχολείο: μία μελέτη σε σχολεία του νομού Θεσσαλονίκης
Authors: Τσίντζας, Δημήτριος
metadata.dc.contributor.advisor: Τζιμογιάννης, Αθανάσιος
Keywords: Εκπαιδευτική Ρομποτική;Educational Robotics;Αναλυτικό Πρόγραμμα;Curriculum;Ενσωμάτωση;Integration;Αντιλήψεις εκπαιδευτικών;Teachers' perceptions;Διαγωνισμοί ρομποτικής;Robotics Competitions;Δημοτικό σχολείο;Primary School
Issue Date: 29-Sep-2018
Abstract: Η εισαγωγή καινοτομιών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση ανέκαθεν προσέλκυε το ενδιαφέρον της εκπαιδευτικής κοινότητας και δημιουργούσε κάθε φορά υψηλές προσδοκίες για τα αποτελέσματα του προς ενσωμάτωση μέσου. Μία από αυτές που βρίσκεται στο επίκεντρο των συζητήσεων τα τελευταία χρόνια, είναι η ρομποτική. Ο προσδιορισμός της ως εκπαιδευτικής αναφέρεται στη διδακτική πρακτική που τη χαρακτηρίζει, μέσω της οποίας δημιουργείται ένα ευέλικτο μαθησιακό περιβάλλον που υποστηρίζει τη μάθηση και την ανάπτυξη σύγχρονων δεξιοτήτων, απαραίτητων για τα παιδιά στον 21ο αιώνα. Εντούτοις, φαίνεται πως η ενσωμάτωσή της στο σχολικό πρόγραμμα καθυστερεί, με την ανάδυση προβληματισμών σχετικά με διάφορες προϋποθέσεις που απαιτούνται γι’ αυτήν αλλά και σχετικών δυσκολιών που αντιμετωπίζει η εκπαιδευτική κοινότητα. Σήμερα η εκπαιδευτική ρομποτική εφαρμόζεται σε σχολεία ως επί το πλείστον στο πλαίσιο της προετοιμασίας για τη συμμετοχή σε διαγωνισμούς ρομποτικής και μάλιστα σε ώρες εκτός του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών. Με δεδομένο ότι η έρευνα έχει καταδείξει τις θετικές επιδράσεις που έχει η εφαρμογή της στα παιδιά, καθίσταται όλο και πιο επιβεβλημένη η εισαγωγή της στο πρωινό πρόγραμμα των σχολείων. Στην παρούσα μελέτη, διερευνώνται οι απόψεις και οι αντιλήψεις εκπαιδευτικών που εφαρμόζουν την εκπαιδευτική ρομποτική σε παιδιά δημοτικού και συμμετέχουν σε διαγωνισμούς ρομποτικής, σχετικά με την ένταξή της στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Πραγματοποιήθηκαν δεκαέξι ημι-δομημένες συνεντεύξεις με σκοπό να αποτυπωθεί η υπάρχουσα κατάσταση και να διερευνηθούν τρόποι υπέρβασης των εμποδίων και δημιουργίας του καταλλήλου πλαισίου για την ενσωμάτωσή της στο πρωινό πρόγραμμα. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί που έχουν ήδη διαμορφωμένες θετικές στάσεις και πεποιθήσεις απέναντι στη ρομποτική βρίσκουν τρόπους να υπερβούν τα εμπόδια ώστε να την εντάξουν στην πρακτική τους. Ωστόσο, θεσμικές παρεμβάσεις είναι απαραίτητες για να διαμορφωθεί το πλαίσιο που θα επιτρέψει την διεύρυνση της χρήσης της και την αποτελεσματική ένταξή της στο πρωινό πρόγραμμα των σχολείων.
License: Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tsintzas_DE_Educational_Robotics_2018.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής2.19 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons