Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/39646
Title: Διερεύνηση παραγόντων εργασιακού άγχους και συνεπακόλουθης επαγγελματικής εξουθένωσης μαθηματικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Authors: ΑΪΒΑΛΙΩΤΗΣ, ΘΕΟΔΩΡΟΣ
metadata.dc.contributor.advisor: Καβασακάλης, Άγγελος
Keywords: εργασιακό άγχος εκπαιδευτικών;teacher's stress;επαγγελματική εξουθένωση;burnout
Issue Date: 23-Sep-2018
Abstract: Με τη διεξαγωγή ποσοτικής έρευνας επισκόπησης-συσχέτισης έγινε προσπάθεια να προσδιοριστούν οι πηγές και τα επίπεδα του εργασιακού άγχους των μαθηματικών, τα επίπεδα της επαγγελματικής τους εξουθένωσης, η συσχέτισή της με τις πηγές του εργασιακού άγχους και η σχέση των δημογραφικών/υπηρεσιακών χαρακτηριστικών με τα δύο φαινόμενα. Συμμετείχαν 81 μαθηματικοί Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Ν. Αχαΐας που συμπλήρωσαν ερωτηματολόγιο με τρεις κλίμακες α) δημογραφικά/υπηρεσιακά χαρακτηριστικά, β) πηγές επαγγελματικής έντασης, γ) επαγγελματικής εξουθένωσης. Από τα αποτελέσματα προέκυψε ότι οι μαθηματικοί παρουσίασαν άνω του μετρίου εργασιακό άγχος και μέτρια επαγγελματική εξουθένωση. Για συγκεκριμένου παράγοντες - όπως: έλλειψη ενδιαφέροντος και κινήτρων από τους μαθητές, ανομοιογένεια τάξεων ως προς το μαθησιακό επίπεδο, χαμηλές απολαβές, αύξηση ορίων ηλικίας για συνταξιοδότηση, εξωδιδακτική απασχόληση, η ανεπάρκεια εποπτικών μέσων διδασκαλίας, οι πολλοί μαθητές με προβλήματα μάθησης/συμπεριφοράς - παρουσίασαν μεγάλο άγχος. Επίσης παρατηρήθηκε επίδραση των δημογραφικών χαρακτηριστικών στο άγχος και την εξουθένωση των μαθηματικών που διαφοροποιούνταν ανάλογα με το μορφωτικό επίπεδο, τα χρόνια υπηρεσίας, την ηλικία, τη σχέση εργασίας και το είδος του σχολείου.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΕ Αϊβαλιώτη Θεόδωρου-converted.pdfΚυρίως σώμα ΔΕ1.13 MBpdfView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.