Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/39627
Title: Απόψεις εκπαιδευτικών για την επιθετικότητα στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Authors: Καμπά, Σοφία
Advisor: Μπρούζος, Ανδρέας
Keywords: Εκπαιδευτικοί, Μαθητές, Σχολική επιθετικότητα;School aggression, Students, Teachers
Issue Date: 21-Sep-2018
Abstract: Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών σχετικά με την εκδήλωση επιθετικών συμπεριφορών στο σχολικό περιβάλλον. Η αυξητική τάση των φαινομένων σχολικής επιθετικότητας στη σύγχρονη εποχή, ιδιαίτερα όπως εκδηλώνεται μέσα από τον σχολικό εκφοβισμό, έχει οδηγήσει στην ανάγκη πραγματοποίησης ερευνών, οι οποίες θα μπορούσαν να συμβάλλουν τόσο στην καλύτερη κατανόηση των αιτιών που οδηγούν τα παιδιά σε αυτές τις συμπεριφορές, όσο και την ανάδειξη τρόπων που μπορούν να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση και την πρόληψη της περεταίρω έξαρσης αυτού του φαινομένου. Οι εκπαιδευτικοί, με το ρόλο που διαδραματίζουν στη διαπαιδαγώγηση των παιδιών και την συχνή και καθημερινή επαφή μπορούν να αποτελέσουν πλούσια πηγή πληροφοριών προς την επίτευξη των παραπάνω στόχων. Για το λόγο αυτό, στο πλαίσιο της παρούσας εργασίας, πραγματοποιήθηκε έρευνα σε δείγμα εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (Ν=102), η οποία βασίστηκε στην ποσοτική μεθοδολογία. Για τη διερεύνηση των στάσεων των εκπαιδευτικών, χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις κλειστού τύπου, καθώς και δύο ερωτήσεις ανοιχτού τύπου σύντομης απάντησης. Από την ανάλυση προέκυψε ότι οι εκπαιδευτικοί σε γενικές γραμμές εκτιμούν ότι η ηλικία και το φύλο των παιδιών σχετίζεται με την εκδήλωση των επιθετικών συμπεριφορών στο σχολείο, με τους άνδρες να πιστεύουν περισσότερο στην ισχύ των παραπάνω σχέσεων, ενώ οι μεγαλύτεροι σε ηλικία εκπαιδευτικοί θεωρούν περισσότερο σημαντικό το ρόλο της προσωπικότητας του παιδιού από ότι οι νεότεροι ηλικιακά εκπαιδευτικοί. Ο ρόλος της οικογένειας, του σχολείου και των εκπαιδευτικών εκτιμήθηκε ως πολύ σημαντικός από την πλειονότητα των εκπαιδευτικών. Τα ευρήματα αυτά συμβάλλουν στην ανάδειξη των κατευθύνσεων προς τις οποίες θα πρέπει να κινηθεί η εκπαιδευτική, ψυχολογική και παιδαγωγική κοινότητα προκειμένου να μπορέσει επιτυχώς να αντιμετωπίσει το φαινόμενο της σχολικής επιθετικότητας.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Διπλωματική εργασία Καμπά Σοφία-converted.pdfκυρίως σώμα διπλωματικής839.71 kBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.