Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/39601
Title: Η Μίμηση στη Σχεδίαση. Έρευνα, Μελέτη, Συγκριτικά Παραδείγματα.
Authors: Αρβανίτη, Μαρίνα
metadata.dc.contributor.advisor: Λάσκαρη, Ηρώ
Keywords: Τέχνη;Γραφιστική;Δημιουργία;Πρωτοτυπία;Αντιγραφή;Έμπνευση;Μανιέρα;Σημειολογία;Σύμβολα;Συνειρμοί;Δανεισμός;Μεταμόρφωση;Οικειοποίηση;Αφομοίωση;Συλλογικό Ασυνείδητο;Συλλογική Μνήμη;Συνεργατική Τέχνη;Εικονογραφικά Στοιχεία;Πνευματικά Δικαιώματα;Art;Creation;Originality;Copying;Imitation;Inspiration;Maniera;Semiology;Symbols;Connections;Lending;Transformation;Plagiarism;Graphic Design;Collective Unconscious;Collective Memory;Cooperative Art;Creative Commons;Rip Offs;Copy Cats
Issue Date: 30-Sep-2018
Abstract: Ζούμε εδώ και αρκετές δεκαετίες την κυριαρχία της πληροφορίας και της εικόνας. Παράλληλα το διαδίκτυο και οι δορυφόροι έχουν εκμηδενίσει τον χρόνο και την απόσταση. Η ταχύτητα μετάδοσης του οποιοδήποτε μηνύματος είναι αστραπιαία και ταξιδεύει από την μία άκρη του κόσμου στην άλλη, επικοινωνώντας αυτό που θέλει να μεταδώσει ο πομπός στον αποδέκτη, άμεσα. Ιστορικά, δεν έχει υπάρξει ποτέ πριν στην κοινωνία τέτοια συγκέντρωση εικόνων και τέτοια πυκνότητα οπτικών μηνυμάτων, μερικά από τα οποία τα θυμόμαστε και άλλα τα ξεχνάμε. Γεγονός είναι όμως ότι τα προσλαμβάνουμε, τα αντιλαμβανόμαστε και ότι εκείνα ενεργοποιούν στιγμιαία την φαντασία μας, είτε μέσω της μνήμης είτε μέσω της προσμονής. (Burger, 2009) Οι επιλογές σχεδίασης του εκάστοτε έργου που θα δημιουργήσει ο Γραφίστας / Σχεδιαστής θα συμβάλλουν καταλυτικά στην αποτελεσματικότητα της μετάδοσης του μηνύματος που ο πελάτης θέλει να επικοινωνήσει ή όχι. (Αμούρη & Βογιατζή & Καλαντζάκης & Καλαντζής, 2002) Ο Γραφίστας βασιζόμενος στη σύνθεση εικόνων και γραπτού λόγου, καλείται να παράγει έργο που θα επικοινωνήσει με το κοινό έχοντας ως σκοπό την ενημέρωση, την διακίνηση ιδεών και μηνυμάτων και την πώληση προϊόντων. Η όλη διαδικασία βασίζεται σε έναν αλγόριθμο με νόμους και κανόνες. (Αρβανίτης, 2001) Ειδικότερα κατά την τελευταία δεκαετία, παρατηρείται ως χαρακτηριστική τάση στο χώρο της τέχνης, η συνεργασία και η συμμετοχή. Παράλληλα, παρατηρείται επίσης η ίδια τάση στους χώρους της επιστήμης και της παραγωγής. Η τάση δηλαδή για νέες ερευνητικές διερευνήσεις ή για νέα μοντέλα παραγωγής. (Δημητρακάκη, 2013) Στη παρούσα διπλωματική εργασία θα ερευνηθεί η Μίμηση ως θέση και άποψη του δημιουργού γενικότερα και πιο συγκεκριμένα του καλλιτέχνη της Γραφιστικής. Θα αναλυθούν οι απόψεις «Good artists borrow, great artists steal» του Pablo Picasso και «Δεν υπάρχει παρθενογένεση στην Τέχνη».
Appears in Collections:ΓΤΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Arvaniti_DE.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής18.56 MBUnknownView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.