Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/39517
Title: Στάσεις και απόψεις εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τον ρόλο του διευθυντή σχολικών μονάδων του Νομού Ηρακλείου, στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού τους έργου, στο πλαίσιο του νέου συστήματος αξιολόγησης, σύμφωνα με τον Νόμο 4327/2015 .
Authors: ΑΜΥΓΔΑΛΗ, ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
Advisor: ΚΑΡΡΑΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
Keywords: εκπαιδευτικοί, Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, διευθυντή, αξιολόγηση
Issue Date: 22-Sep-2018
Abstract: Στόχος της παρούσας έρευνας ήταν να μελετηθούν οι απόψεις εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Ηρακλείου, για τον ρόλο που καλείται να παίξει ο διευθυντής του σχολείου στο οποίο εργάζονται στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού τους έργου, σύμφωνα με όσα προτείνει το νέο πλαίσιο αξιολόγησης, σύμφωνα με τον Νόμο 4327/2015. Διεξήχθη ποσοτική έρευνα κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2017-2018 με ερωτηματολόγιο, το οποίο κατασκευάστηκε από την ίδια την ερευνήτρια, αφού πρώτα πραγματοποίησε ποιοτική πιλοτική έρευνα σε πέντε εκπαιδευτικούς, ώστε να ελεγχθεί το ερωτηματολόγιο ως προς την αξιοπιστία και την εγκυρότητά του. Μέσω της απλής τυχαίας δειγματοληψίας επιλέχθηκε δείγμα 101 εκπαιδευτικών Γενικής Παιδείας, αλλά και ειδικοτήτων που εργάζονται σε Δημοτικά Σχολεία του Νομού Ηρακλείου, χωρίς κάποιον περιορισμό στην ηλικία. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας λιγότερο από το 1/3 των εκπαιδευτικών υφίσταται σήμερα σύστημα αξιολόγησης του εκπαιδευτικού τους έργου. Όσον αφορά τα κριτήρια στα οποία πρέπει να βασίζεται η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου η συντριπτική πλειοψηφία ανέφερε τη συνέπεια στα τυπικά του καθήκοντα, τη συνεργατικότητα με μαθητές, τη συνέπεια στο έργο του, τη συνεργασία, τη συμπεριφορά στην τάξη, τη συνεργατικότητα με εκπαιδευτικούς, τη συνεργατικότητα με διευθυντή και τη συνεργατικότητα με τους γονείς. Σχετικά με το ποιοι πρέπει να αξιολογούν το εκπαιδευτικό έργο η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών ανέφερε τους ψυχολόγους, τους μαθητές, τους διευθυντές, τους κοινωνικούς λειτουργούς και τους καταρτισμένους αξιολογητές πρώην εκπαιδευτικούς. Ως σημαντικός κίνδυνος της αξιολόγησης αναφέρθηκε η μεροληψία, η μη κατάλληλη εκπαίδευση και τα αρνητικά – θετικά συναισθήματα. Σημαντική κρίθηκε η αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου. Ως προς την θέση του διευθυντή του σχολείου στο σύστημα αξιολόγησης οι μισοί ερωτώμενοι ανέφεραν είτε ως κατάλληλο ή υπό προϋποθέσεις κατάλληλο τον διευθυντή του σχολείου για να επιτελέσει αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου. Ακόμα παρόμοιο ποσοστό εκπαιδευτικών ανέφερε είτε ως σημαντική ή υπό προϋποθέσεις σημαντική την συμμετοχή του διευθυντή στην διαδικασία της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου. Τέλος, όφελος της αξιολόγησης θεωρήθηκε το κίνητρο αυτοβελτίωσης, η βελτίωση της ατομικής απόδοσης του εκπαιδευτικού, η καλύτερη λειτουργία της δημόσιας εκπαίδευσης, και η βελτίωση της σχολικής επίδοσης των μαθητών.
Rights Creative Commons: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΑΜΥΓΔΑΛΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.pdfΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ1.22 MBRDF XMLView/Open


This item is protected by original copyright



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons