Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/39501
Title: Οι απόψεις των πατέρων για την εμπλοκή τους στην προσχολική εκπαίδευση και η σχέση οικογένειας-σχολείου
Authors: Καραβούλια, Κωνσταντίνα
metadata.dc.contributor.advisor: Κακανά, Δόμνα
Keywords: Πατρική εμπλοκή;Fathers involvement;Προσχολική εκπαίδευση;Preschool education;Συνεργασία;Cooperation;Εκπαιδευτικοί;Teachers
Issue Date: 23-Sep-2018
Abstract: Στόχος της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει τις απόψεις των πατέρων για την εμπλοκή τους στην προσχολική εκπαίδευση στην Ελλάδα και τη διαμόρφωση της σχέσης οικογένειας-σχολείου. Το θεωρητικό πλαίσιο στο οποίο βασίστηκε η εργασία αυτή ήταν η οικοσυστημική θεωρία του Bronfenbrenner (1979, 1986) και η θεωρία των επικαλυπτόμενων σφαιρών επιρροής της Epstein (1995), διότι και οι δύο θεωρίες τόνισαν την αλληλεπίδραση οικογένειας-σχολείου στην ανάπτυξη του παιδιού. Για να επιτευχθεί ο στόχος της εργασίας διατυπώθηκαν ερευνητικά ερωτήματα για τις πρακτικές εμπλοκής του πατέρα στο νηπιαγωγείο, σύμφωνα με την τυπολογία της Epstein (1995), καθώς και για τις απόψεις των πατέρων για τη σημασία της εμπλοκής τους. Επίσης, διερευνήθηκαν οι τομείς συνεργασίας πατέρα-εκπαιδευτικού, οι μορφές επικοινωνίας που προωθούν τη σχέση πατέρα-εκπαιδευτικού και οι απόψεις τους για τη σχέση αυτή. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με ημιδομημένες συνεντεύξεις 23 πατέρων από δύο νηπιαγωγεία στο πλαίσιο της ποιοτικής μεθοδολογίας. Τα αποτελέσματα αναλύθηκαν με τη μέθοδο ποιοτικής ανάλυσης δεδομένων Maxqda. Επισημαίνοντας το γεγονός ότι το δείγμα των συμμετεχόντων πατέρων ήταν περιορισμένο, τα αποτελέσματα δεν μπορούν να γενικευθούν. Σύμφωνα με τα ευρήματα της συγκεκριμένης έρευνας, η εμπλοκή του πατέρα στην προσχολική εκπαίδευση είναι περιορισμένη, παρόλο που οι ίδιοι θεωρούν ότι το νηπιαγωγείο είναι μια σημαντική βαθμίδα της σχολικής εκπαίδευσης για την ανάπτυξη και πρόοδο του παιδιού. Οι πατέρες προτιμούν την προσωπική επαφή στη συνεργασία τους με τις εκπαιδευτικούς και ενδιαφέρονται να ενημερώνονται για τη συμπεριφορά και πρόοδο του παιδιού τους. Ενώ οι πατέρες εκφράζουν την επιθυμία για ουσιαστική επικοινωνία και συνεργασία με τις νηπιαγωγούς, η σχέση τους εμφανίζεται περισσότερο τυπική και επιφανειακή
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΚΑΡΑΒΟΥΛΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ-Δ.E.pdf"Κυρίως σώμα διπλωματικής", "Παράρτημα"1.37 MBAdobe Acrobat DocumentView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.