Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/39464
Title: Διερεύνηση των απόψεων των ενηλίκων εκπαιδευομένων ως προς τη χρήση ενεργητικών-συμμετοχικών εκπαιδευτικών τεχνικών στο πλαίσιο προγράμματος εκμάθησης ελληνικών ως ξένης γλώσσας: Η περίπτωση του Volkshochschule (Λαϊκού Πανεπιστημίου) του Γκρατς της Αυστρίας
Authors: Λεούδη, Αικατερίνη
Advisor: Γαλατά, Παρασκευή-Βίβιαν
Keywords: εκπαίδευση ενηλίκων;ενήλικοι εκπαιδευόμενοι;ενεργητικές εκπαιδευτικές τεχνικές
Issue Date: 22-Sep-2018
Abstract: Σύμφωνα με πλήθος ερευνών που έχουν διεξαχθεί στον χώρο της εκπαίδευσης ενηλίκων οι ενεργητικές εκπαιδευτικές τεχνικές θέτουν τον/την εκπαιδευόμενο/-η στο επίκεντρο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, αξιοποιούν τις εμπειρίες του/της και ενισχύουν την ενεργητική του/της συμμετοχή στο πλαίσιο επίλυσης προβλημάτων. Παράλληλα, η εφαρμογή των εν λόγω τεχνικών συνδέεται με την αποτελεσματικότερη μάθηση και συγκαταλέγεται στους παράγοντες της επιτυχημένης διδασκαλίας, γεγονός που καθιστά την αξιολόγηση της επίδρασης τους σε όλες τις παραμέτρους της μαθησιακής διαδικασίας εξαιρετικά σημαντική. Στην παρούσα εργασία επιχειρήθηκε η διερεύνηση των απόψεων των ενηλίκων εκπαιδευομένων που παρακολουθούν προγράμματα εκμάθησης ελληνικών ως ξένης γλώσσας στο Volkshochschule (Λαϊκό Πανεπιστήμιο ως κέντρο εκπαίδευσης ενηλίκων) του Γκρατς της Αυστρίας σχετικά με τη δυνατότητα αξιοποίησης, την αποτελεσματικότητα αλλά και τα εμπόδια εφαρμογής των ενεργητικών-συμμετοχικών εκπαιδευτικών τεχνικών κατά την εκπαιδευτική διαδικασία. Η έρευνα διενεργήθηκε με ποιοτική μέθοδο, μέσω ημι-δομημένων συνεντεύξεων, σε βολικό δείγμα 8 εκπαιδευόμενων. Σύμφωνα με τα πορίσματα της έρευνας, οι ενεργητικές τεχνικές διδασκαλίας χρησιμοποιούνται αρκετά συχνά και ανταποκρίνονται στους στόχους, τις ανάγκες και τις προσδοκίες των εκπαιδευόμενων. Η επίδρασή τους στη μαθησιακή διαδικασία αξιολογείται από τους/τις συμμετέχοντες/-ουσες θετικά τόσο σε γνωστικό όσο και σε ψυχο-κοινωνικό επίπεδο. Ωστόσο, υπάρχει διχογνωμία για το ποιος από τους δύο παράγοντες, η ηλικιακή ωρίμανση ή οι ενεργητικές εκπαιδευτικές τεχνικές, συμβάλλει περισσότερο στην ανάπτυξη της κριτικής ικανότητας και της αυτο-αντίληψης. Τα ευρήματα θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν τόσο από φορείς υλοποίησης προγραμμάτων εκπαίδευσης ενηλίκων με στόχο τη βελτίωση του σχεδιασμού τους, όσο και από τους ίδιους τους/τις εκπαιδευτές/-τριες ενηλίκων, με στόχο τον επανακαθορισμό της εκπαιδευτικής τους πράξης.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΛΕΟΥΔΗ.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής εργασίας935.76 kBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.