Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/39459
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΚορνηλάκη, Αικατερίνη-
dc.contributor.authorΑνδριανοπούλου, Μυρσίνη-Παναγιώτα-
dc.date.accessioned2018-10-09T07:38:07Z-
dc.date.available2018-10-09T07:38:07Z-
dc.date.issued2018-09-23-
dc.identifier.urihttps://apothesis.eap.gr/handle/repo/39459-
dc.description.abstractΗ γονεϊκή συμπεριφορά, όπως διαμορφώνεται από το στυλ διαπαιδαγώγησης, παίζει σημαντικό ρόλο στην ψυχοκοινωνική ανάπτυξη και στη διαμόρφωση της αυτοαντίληψης των παιδιών. Η παρούσα εργασία ερευνά τη σχέση του γονεϊκού στυλ διαπαιδαγώγησης που υιοθετούν οι γονείς αναφορικά με την ανάπτυξη της αυτοαντίληψης και της ψυχοκοινωνικής προσαρμογής τους και συγκεκριμένα τις υποδιαστάσεις της συναισθηματικής επάρκειας και των προβλημάτων συμπεριφοράς. Στην έρευνα συμμετείχαν 130 παιδιά προσχολικής ηλικίας (66 αγόρια, 64 κορίτσια) και οι γονείς τους. Οι εκπαιδευτικοί συμπλήρωσαν το «Τεστ Ψυχοκοινωνικής Προσαρμογής Παιδιών» (Μπεζεβέγκης, Οικονόμου, Μυλωνάς, 2008) για τη διερεύνηση της συναισθηματικής επάρκειας και των προβλημάτων συμπεριφοράς παιδιών προσχολικής ηλικίας. Το ερωτηματολόγιο αυτοαναφοράς για την αυτοαντίληψη “Pictorial Scale of Perceived Competence and Social Acceptance for Young Children” (Harter, 1980), απαντήθηκε από τα παιδιά. Για τη διερεύνηση του γονεϊκού στυλ διαπαιδαγώγησης συμπληρώθηκε από τους γονείς το “Parental Authority Questionnaire – Revised” (Reitman, D., Rhode, P., Hupp, S., Altobello, C., 2002). Τα αποτελέσματα της έρευνας αναδεικνύουν ότι το γονεϊκό στυλ που εφαρμόζουν οι γονείς δεν επηρεάζει το επίπεδο συναισθηματικής επάρκειας και την εκδήλωση προβλημάτων συμπεριφοράς. Επιπροσθέτως αναδείχθηκε ότι οι γονεϊκές πρακτικές δεν έχουν αντίκτυπο στη διαμόρφωση της αυτοαντίληψης. Παρατηρήθηκαν διαφορές ως προς το φύλο των παιδιών στη διαμόρφωση των διαπροσωπικών σχέσεων και στην εκδήλωση υπερκινητικότητας /παρορμητικότητας/ διάσπασης της προσοχής. Εν κατακλείδι, σύμφωνα με τα αποτελέσματα προκύπτει ότι το γονεϊκό στυλ διαπαιδαγώγησης δεν επηρεάζει το επίπεδο της ψυχοκοινωνικής προσαρμογής των νηπίων όσον αφορά τη διαμόρφωση της συναισθηματικής επάρκειας, των προβλημάτων συμπεριφοράς και της αυτοαντίληψης. Το παράδοξο των αποτελεσμάτων της έρευνας μπορεί να αποτελέσει αφορμή για περεταίρω μελέτη σε μεγαλύτερο δείγμα πληθυσμού, προκειμένου να εμπλουτιστεί η θεωρητική γνώση σχετικά με τις γονεϊκές πρακτικές.el_GR
dc.format.mediumΗλεκτρονικό Αρχείο - Digital Fileel_GR
dc.language.isoΕλληνικά-elel_GR
dc.publisherΕλληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open Universityel_GR
dc.relationFaulkner, D. & Woodhead, M.(1999). Εξέλιξη του παιδιού στο κοινωνικό περιβάλλον. (Μτφ. Παπαδοπούλου, Μ.). Πάτρα: ΕΑΠ.el_GR
dc.subjectΓονεϊκό στυλel_GR
dc.subjectαυτοαντίληψηel_GR
dc.subjectσυναισθηματική επάρκειαel_GR
dc.subjectπροβλήματα συμπεριφοράςel_GR
dc.titleΗ σχέση του γονεϊκού στυλ διαπαιδαγώγησης με την ψυχοκοινωνική προσαρμογή και την αυτοαντίληψη των παιδιών προσχολικής ηλικίαςel_GR
dc.typeΔιπλωματική Εργασία / Postgraduate Dissertationel_GR
dc.title.titlelatinThe relationship between parenting and psychosocial adaptation and self-perception of pre-school childrenel_GR
dc.description.abstractlatinParental behavior, as is being shaped from parental styles, plays major role in psychosocial development and children's self-perception. This study explores the relationship between the parental styles that parents adopt with regard to the development of self-perception and psychosocial adaptation, particularly the subdivisions of emotional competence and behavioral problems. The survey involved 130 pre-school children and their parents. Teachers completed the “Child Psychosocial Adaptation Test” (Bezevegis, Oikonomou, Mylonas, 2008) to explore the emotional competence and behavioral problems of pre-school children. The self-report questionnaire “Pictorial Scale of Perceived Competence and Social Acceptance for Young Children” (Harter, 1980) was answered by the children. “Parental Authority Questionnaire – Revised” (Reitman, D., Rhode, P., Hupp, S., Altobello, C., 2002) was completed by the parents to investigate the parental styles. The results of the research show that the parental style applied by parents does not affect the level of emotional competence and the occurrence of behavioral problems. In addition, it has emerged that parenting practices have no impact on the formation of self-perception. There were differences in the gender of children in the formation of interpersonal relationships and the manifestation of hyperactivity / impulsivity / disintegration. In conclusion, according to the results, parenting style does not affect the level of psychosocial adaptation of infants in shaping emotional competence, behavioral problems and self-perception. The paradox of research results may be a reason for further study in a larger sample of population in order to enrich the theoretical knowledge about parenting practicesel_GR
dc.bibliography.number105el_GR
dc.audienceΕξέλιξη του Παιδιού στο Κοινωνικό Περιβάλλον /ΕΚΠ 50el_GR
dc.coverage.pages83el_GR
dc.coverage.references22el_GR
dc.coverage.appendixes0el_GR
dc.description.otherΠεριέχει 15 Πίνακεςel_GR
dc.contributor.advisor1Λαμπρίδης, Ευθύμιος-
dc.contributor.advisor2Πετρογιάννης, Κωνσταντίνος-
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Andrianopoulou_EKP.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής1.36 MBpdfView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.