Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/39458
Title: H Διδασκαλία της Αγγλικής Γλώσσας σε παιδιά προσφύγων που φοιτούν στο ελληνικό δημοτικό σχολείο: Προβλήματα και δυσκολίες σχετικά με τον γλωσσικό τους εγγραμματισμό, την ικανότητα ανάγνωσης και γραφής
Authors: Δέρβου, Νικολέτα
metadata.dc.contributor.advisor: Σταθοπούλου, Μαρία
Keywords: πρόσφυγες μαθητές, refugees;εγγραμματισμός, literacy development;δυσκολίες, difficulties;πρόγραμμα μαθημάτων, syllabus
Issue Date: 22-Sep-2018
Abstract: Η διπλωματική αυτή εργασία ασχολείται με τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι πρόσφυγες μαθητές σχετικά με τον εγγραμματισμό τους κατά τη διάρκεια μαθημάτων αγγλικής γλώσσας σε απογευματινές τάξεις υποδοχής (ΔΥΕΠ) σε ελληνικά δημοτικά σχολεία. Το εκπαιδευτικό αυτό πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ξεκίνησε το 2016 λόγω της μεγάλης εισροής και εγκατάστασης προσφύγων Αραβικής προέλευσης στην Ελλάδα. Έχει ως στόχο την προετοιμασία των προσφύγων μαθητών για ένταξη στην εκπαιδευτική διαδικασία και σταδιακά την ενσωμάτωση τους στα ελληνικά σχολεία πρωινής ζώνης. Η παρούσα έρευνα αποσκοπεί στην διερεύνηση μιας σειράς παραγόντων που επηρεάζουν την εκπαίδευση προσφύγων όπως επίσης και στην ανεύρεση λύσεων αντιμετώπισης των αδυναμιών τους. Η έλλειψη πηγών από την διεθνή βιβλιογραφία σχετικά με συγκεκριμένα προγράμματα εγγραμματισμού προσφύγων είναι το κενό που σκοπεύει να εξερευνήσει η συγκεκριμένη διπλωματική εργασία και να σχεδιάσει ένα πρόγραμμα μαθημάτων/ύλης (syllabus) που θα περιλαμβάνει χρήσιμες πρακτικές για τη διδασκαλία ανάγνωσης και γραφής προσφύγων μαθητών από την έναρξη των μαθημάτων. Η ανάλυση των δεδομένων προσφέρει χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με προβληματικές περιοχές που σχετίζονται με τον εγγραμματισμό των προσφύγων. Εντοπίζει ακόμη διάφορους παράγοντες που εμποδίζουν την γλωσσική τους ανάπτυξη όπως το παρόν πρόγραμμα σπουδών, την ελλιπή επιμόρφωση εκπαιδευτικών, την απουσία Διαμεσολαβητή και επίσης την ανεπαρκή σχολική εμπειρία των μαθητών καθώς και τη χαμηλή συμμετοχή των γονέων τους. Τα ευρήματα της έρευνας χρησιμοποιήθηκαν για τη δημιουργία ενός προγράμματος μαθημάτων που υποστηρίζει την μάθηση των προσφύγων και το έργο σημερινών και μελλοντικών εκπαιδευτικών.
Appears in Collections:ΑΓΓ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DISSERTATION- NIKOLETA DERVOU.pdfΚυρίως σώμα, Παραρτήματα3.07 MBPDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.