Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/39452
Title: Διερευνώντας τη στάση των καθηγητών Αγγλικής Γλώσσας ως προς τη χρήση της Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας στην Ελληνική Εκπαίδευση
Authors: ΠΑΝΟΥΣΗ, ΑΓΓΕΛΙΚΗ
Advisor: ΖΟΡΜΠΑΣ, ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
Keywords: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ;EDUCATIONAL TECHNOLOGY;ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ;TECHNOLOGICAL EQUIPMENT;ΕΡΓΑΛΕΙΑ WEB 2.0;WEB 2.0 TOOLS;ΓΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ;EFL TEACHERS' KNOWLEDGE;ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ;EFL TEACHERS' TRAINING
Issue Date: 22-Sep-2018
Abstract: Η παρούσα διπλωματική επιδιώκει να ερευνήσει τις απόψεις των καθηγητών της Αγγλικής γλώσσας σχετικά με τη χρήση και την εφαρμογή της εκπαιδευτικής τεχνολογίας στο ισχύον Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Η ηλικία, η εμπειρία, οι γνώσεις τους αναφορικά με τις σύγχρονες τεχνολογίες, καθώς επίσης και η σχολική μονάδα ή ο φροντιστηριακός οργανισμός όπου εργάζονται και ο αντίστοιχος εξοπλισμός τους λαμβάνονται υπόψη. Η έρευνα παράλληλα επικεντρώνεται στα θετικά και αρνητικά της χρήσης των σύγχρονων τεχνολογιών στην τάξη και πιο συγκεκριμένα, στην εφαρμογή των εργαλείων Web 2.0 στη διδασκαλία της Αγγλικής. Επίσης, συνεκτιμώνται τα πιθανά εμπόδια που παρακωλύουν την επίτευξη των στόχων και διατυπώνονται προτάσεις για την ενσωμάτωση τους. Για τον σκοπό αυτό η έρευνα συνδυάζει ποσοτικές και ποιοτικές μεθόδους για τη συλλογή πληροφοριών που αφορούν τα προαναφερθέντα. Ειδικότερα, τα κύρια εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν είναι ένα ερωτηματολόγιο που σχεδιάστηκε και απαντήθηκε από 125 καθηγητές, 10 συνεντεύξεις καθηγητών της Αγγλικής και σημειώσεις από παρακολουθήσεις 5 διδακτικών ωρών. Τα ευρήματα επιβεβαιώνουν ότι η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών έχει θετική στάση απέναντι στη χρήση της εκπαιδευτικής τεχνολογίας. Οι εκπαιδευτικοί έχουν κατανοήσει ότι ζουν σε μια «τεχνολογικά πολιτισμένη» κοινωνία όπου κάθε μαθητής οφείλει να είναι εφοδιασμένος με τις δεξιότητες του 21ου αιώνα. Οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί οι οποίοι έλαβαν μέρος στην έρευνα διαθέτουν τις απαραίτητες δεξιότητες, εμπειρία και έχουν μεριμνήσει ώστε να εξοικειωθούν στις νέες τεχνολογίες. Επιπροσθέτως, χρησιμοποιούν τις σύγχρονες τεχνολογίες σε κάθε δυνατή ευκαιρία παρόλο που δεν διατίθεται ο κατάλληλος εξοπλισμός στα δημόσια και ιδιωτικά σχολεία σε αντίθεση με τα φροντιστήρια ξένων γλωσσών. Ο περιορισμένος χρόνος για τη διδασκαλία σε συνδυασμό με τον περιορισμένο χρόνο των εκπαιδευτικών αποτρέπει τους εκπαιδευτικούς από το να χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία στην τάξη. Επιπλέον αποδεικνύουν ότι η χρήση των εργαλείων της τεχνολογίας είναι μερικώς ενσωματωμένη στο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών και κρίνεται αναγκαίο να βρεθούν τρόποι για την ολοκληρωτική ενσωμάτωση της σε αυτό. Η βούληση των εκπαιδευτικών να εφαρμόσουν την τεχνολογία θα ήταν σκόπιμο να συνδυαστεί με τη λήψη των κατάλληλων μέτρων τα οποία θα συμβάλλουν στην πλήρη ενσωμάτωση των σύγχρονων τεχνολογιών τόσο στη δημόσια όσο και στην ιδιωτική εκπαίδευση.
Rights Creative Commons: Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΑΓΓ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
14-18-AGGELIKIPANOUSI-103450-DISSERTATION (final).pdfΚΥΡΙΩΣ ΣΩΜΑ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΣ4.63 MBPDFView/Open


This item is protected by original copyright



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons