Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/39451
Title: Οι απόψεις των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας για το σύστημα επιλογής διευθυντών του 2015
Authors: ΧΡΥΣΑΝΘΟΠΟΥΛΟΣ, ΝΙΚΟΛΑΟΣ
metadata.dc.contributor.advisor: Αλεξανδρόπουλος, Γεώργιος
Keywords: Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, δευτεροβάθμια εκπαίδευση, επιλογή διευθυντών σχολείων, νόμος 4327/2015;Greek educational system, secondary education, selection of schools’ principals, law 4327/2015
Issue Date: 23-Sep-2018
Abstract: Η παρούσα διπλωματική εργασία, με τίτλο «Οι απόψεις των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της περιφερειακής ενότητας Ηλείας για το σύστημα επιλογής διευθυντών του 2015», επιδιώκει να διερευνήσει και να καταγράψει τις απόψεις των εκπαιδευτικών αναφορικά με παραμέτρους που σχετίζονται με το σύστημα επιλογής διευθυντών του 2015. Μέσα από τη βιβλιογραφική ανασκόπηση διαφάνηκε πώς το σύστημα επιλογής στελεχών της εκπαίδευσης συνιστά καθοριστικό παράγοντα που επηρεάζει τόσο την ομαλή λειτουργία της σχολικής μονάδας όσο και την ποιότητα του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου. Το στοιχείο αυτό αντανακλάται στο γεγονός ότι σε διεθνές επίπεδο εφαρμόζονται συστήματα επιλογής τα οποία λαμβάνουν υπόψη πολλαπλά κριτήρια, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι η θέση του διευθυντή καταλαμβάνεται από άτομα ικανά να ανταποκριθούν στις αυξημένες απαιτήσεις του συγκεκριμένου ρόλου. Στον αντίποδα, στην ελληνική πραγματικότητα παρατηρούνται συνεχείς θεσμικές αλλαγές στις διαδικασίες επιλογής, γεγονός που δεν διασφαλίζει τη σταθερότητά τους. Οι έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί στον ελληνικό χώρο καθιστούν εμφανείς τους έντονους προβληματισμούς και την αρνητική κριτική που ασκείται από τους εκπαιδευτικούς, αναγνωρίζοντας ως μεγαλύτερο μειονέκτημα την έλλειψη αντικειμενικότητας και αξιοκρατίας στα μοριοδοτούμενα κριτήρια. Οι αλλαγές που πραγματοποιήθηκαν με το σύστημα του 2015 έγιναν αντικείμενο ιδιαίτερης κριτικής από τη μεριά των εκπαιδευτικών, εξαιτίας του τρόπου με τον οποίο εφαρμόστηκαν. Για τον λόγο αυτό κρίθηκε σκόπιμη η υλοποίηση της παρούσας έρευνας, η οποία να εστιάζει στην ανάδειξη των απόψεων των εκπαιδευτικών σχετικά με το συγκεκριμένο σύστημα. Αξιοποιήθηκε η ποιοτική μέθοδος, ενώ η επεξεργασία των δεδομένων από τις συνεντεύξεις που λήφθηκαν από 30 εκπαιδευτικούς της περιφερειακής ενότητας Ηλείας πραγματοποιήθηκε με τη μέθοδο της ποιοτικής ανάλυσης περιεχομένου. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν βρίσκονται σε συμφωνία με τα ερευνητικά δεδομένα. Οι εκπαιδευτικοί αναγνωρίζουν πως όλα τα συστήματα επιλογής παρουσιάζουν προβληματικά σημεία τα οποία σχετίζονται τόσο με τα κριτήρια επιλογής όσο και με το τρόπο αποτίμησής τους. Διαφάνηκαν ακόμα, οι κυρίαρχες αρνητικές απόψεις τους σχετικά με το σύστημα επιλογής του 2015, το οποίο ενώ προσπάθησε να δώσει τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν στην επιλογή διευθυντών μέσω την ψηφοφορίας, ο τρόπος με τον οποίο εφαρμόστηκε αυτή είχε ως κυρίαρχο χαρακτηριστικό την υποκειμενικότητα. Ο σύλλογος διδασκόντων, στις περισσότερες περιπτώσεις, επέλεξε να υποστηρίξει διευθυντές όχι με αντικειμενικά κριτήρια , αλλά με βάση τις πελατειακές και φιλικές σχέσεις. Αντίστοιχα αρνητικές ήταν οι απόψεις των εκπαιδευτικών και για τα υπόλοιπα κριτήρια, δίνοντας έμφαση στη μείωση της μοριοδότησης της επιστημονικής κατάρτισης. Η ανεπάρκεια του νόμου του 2015 καθιστά αναγκαία τη διαμόρφωση ενός μεικτού συστήματος επιλογής που να συνδυάζει τη συνέντευξη, την ψηφοφορία και τον γραπτό διαγωνισμό, ενώ παράλληλα να μοριοδοτεί με ορθότερο τρόπο τα τυπικά προσόντα, προκειμένου να προσεγγίσει τα συστήματα επιλογής που ισχύουν στα υπόλοιπα ευρωπαϊκά κράτη.
Supervisor: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Χρυσανθόπουλος διπλωματική.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής1.21 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons