Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/39438
Title: Διερεύνηση των απόψεων των επιμορφούμενων εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και εφαρμογή των ψηφιακών τεχνολογιών στη διδακτική πράξη (επιμόρφωση "Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε.") στην Περιφερειακή Ενότητα Πιερίας
Authors: Παντελίδης, Ιωάννης
metadata.dc.contributor.advisor: Χασίδου, Μελανία
Keywords: Επιμόρφωση εκπαιδευτικών;Εκπαίδευση Ενηλίκων;Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών;Επιμόρφωση Β1΄ επιπέδου
Issue Date: 22-Sep-2018
Abstract: Η παρούσα ερευνητική εργασία πραγματεύεται ζητήματα που σχετίζονται με την επιμόρφωση Β επιπέδου «Εισαγωγική Επιμόρφωση για την εκπαιδευτική αξιοποίηση Τ.Π.Ε. (Β1 επίπεδο Τ.Π.Ε.)». Η συγκεκριμένη επιμόρφωση αποτελεί μετεξέλιξη της επιμόρφωσης Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε που σχεδιάσθηκε και υλοποιήθηκε από το 2008 έως το 2015 και αφορούσε την επιμόρφωση εκπαιδευτικών κατά κλάδο και ειδικότητα στην αξιοποίηση των Τ.Π.Ε. στη διδακτική πράξη. Η επιμόρφωση Β1 επιπέδου, με τη σειρά της, αφορά τέσσερις ομαδοποιημένες ειδικότητες («συστάδες» κατά Κλάδο και ειδικότητα). Πιο συγκεκριμένα, η έρευνα αποσκοπεί στην ανίχνευση του βαθμού ικανοποίησης και τη διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών που παρακολούθησαν το συγκεκριμένο επιμορφωτικό πρόγραμμα, καθώς και στην εξέταση πιθανής αλλαγής-μετεξέλιξης της στάσης των επιμορφούμενων εκπαιδευτικών στη χρήση των Τ.Π.Ε κατά τη διάρκεια και μετά την ολοκλήρωση της επιμόρφωσης. Ως ερευνητικά εργαλεία χρησιμοποιήθηκαν α) δομημένο ερωτηματολόγιο με κλειστού τύπου ερωτήσεις, για τη συλλογή ποσοτικοποιημένων δεδομένων και β) ημιδομημένες συνεντεύξεις, για τη συλλογή ποιοτικών δεδομένων. Δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 93 εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που ολοκλήρωσαν την επιμόρφωση στην Περιφερειακή Ενότητα Πιερίας με δια ζώσης παρακολούθηση. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων αποτυπώνει τη θετική επίδραση της επιμόρφωσης σε επίπεδο δεξιοτήτων, γνώσεων και απόψεων των επιμορφούμενων αναφορικά με την αξιοποίηση των Τ.Π.Ε. στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής τους καθημερινότητας, ενώ ταυτόχρονα αναδεικνύονται τα πολυεπίπεδα εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί στην αξιοποίηση των Τ.Π.Ε. στα σχολεία που διδάσκουν, καθώς και οι απόψεις τους για τον ρόλο και τα προσόντα του επιμορφωτή. Ο θετικός μετασχηματισμός των απόψεων των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στην έρευνα αποτυπώνεται τόσο στην ποσοτική όσο και στην ποιοτική έρευνα που διεξήχθη και απεικονίζει τη θετική τους άποψή σχετικά με τις Τ.Π.Ε., τη σπουδαιότητα της χρήσης τους και τις δυνατότητες που προσφέρουν στην εκπαιδευτική διαδικασία. Τα αποτελέσματα του ερευνητικού αυτού εγχειρήματος μπορούν να αποτελέσουν τη βάση μελλοντικών ερευνών και να συμπληρωθούν και να συγκριθούν με τα αντίστοιχα εκείνων.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΠΑΝΤΕΛΙΔΗ.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής και παραρτήματα, ένα αρχείο2.71 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.