Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/39434
Title: Επαγγελματική εξουθένωση και ο ρόλος της ηγεσίας στη διαμόρφωση του σχολικού κλίματος: Απόψεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
Authors: ΚΑΣΙΜΑΚΟΥ, ΒΙΟΛΕΤΤΑ
metadata.dc.contributor.advisor: ΖΙΡΙΝΟΓΛΟΥ , ΠΟΥΛΧΕΡΙΑ
Keywords: επαγγελματική εξουθένωση εκπαιδευτικών;teacher’s burnout;ασκούμενη μορφή ηγεσίας;leadership style;σχολικό κλίμα;school climate
Issue Date: 23-Sep-2018
Abstract: Η παρούσα έρευνα διεξήχθη κατά το σχολικό έτος 2017-2018 ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που εργάζονται στην κεντρική και νότια Ελλάδα. Σκοπός της ήταν να διερευνήσει το βαθμό επαγγελματικής εξουθένωσης των Ελλήνων εκπαιδευτικών με το εργαλείο της Maslach και το εργαλείο της Κοπεγχάγης, η συγκριτική μελέτη των αποτελεσμάτων των δύο αυτών εργαλείων και η συσχέτιση της εξουθένωσης με τη μορφή ασκούμενης ηγεσίας στο σχολείο εργασίας τους. Στην έρευνα συμμετείχαν 285 εκπαιδευτικοί που εργάζονται σε δημοτικά σχολεία. Από τη στατιστική ανάλυση των δεδομένων προέκυψε ότι οι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης βιώνουν χαμηλά ως μέτρια επίπεδα επαγγελματικής εξουθένωσης. Αναφορικά με τα δημογραφικά χαρακτηριστικά, το φύλο δε σχετίζεται με την εμφάνιση του φαινομένου, αντίθετα οι νεότεροι ηλικιακά και με λιγότερη διδακτική εμπειρία εκπαιδευτικοί παρουσίασαν υψηλότερο βαθμό συναισθηματικής εξάντλησης σε σχέση με τους μεγαλύτερους και συνεπώς εμπειρότερους. Από τη συσχέτιση της εξουθένωσης με την ασκούμενη μορφή ηγεσίας διαπιστώθηκε ότι μετασχηματιστικές και δημοκρατικές πρακτικές αποτελούν αρνητικούς παράγοντες πρόβλεψης της εξουθένωσης.
Supervisor: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΚΑΣΙΜΑΚΟΥ ΔΕ .pdf"Κυρίως σώμα διπλωματικής εργασίας" , "Παράρτημα"4.45 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons