Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/39412
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΧλαπάνης , Γεώργιος Ερρίκος-
dc.contributor.authorΜακρή, Παρασκευή-
dc.date.accessioned2018-10-09T06:36:48Z-
dc.date.available2018-10-09T06:36:48Z-
dc.date.issued2018-09-23-
dc.identifier.urihttps://apothesis.eap.gr/handle/repo/39412-
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνηθεί το ερώτημα ''Αν ένα αποθετήριο καλών πρακτικών, μια ''τράπεζα'' έτοιμων διδακτικών σεναρίων, τα οποία θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν για τη διδασκαλία των γραμματισμών στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε), θα είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση του βαθμού ενσωμάτωσης των WEB 2.0 εφαρμογών και αν θα μπορούσε να λειτουργήσει υποστηρικτικά για τους λιγότερο εξοικειωμένους εκπαιδευτές στη χρήση WEB 2.0 εφαρμογών''. Για τις ανάγκες διερεύνησης του κύριου ερευνητικού ερωτήματος, σχεδιάστηκε ένα διδακτικό σενάριο για τη διδασκαλία του μαθήματος του Κοινωνικού Γραμματισμού, το οποίο στηρίζεται στις αρχές και στα χαρακτηριστικά που διέπουν την ενήλικη μάθηση και ενσωματώνει στη διδασκαλία WEB 2.0 εφαρμογές. Το σενάριο αποτέλεσε αναπόσπαστο μέρος της έρευνας και εφαρμόστηκε από τη συμμετέχουσα στην έρευνα εκπαιδεύτρια, προκειμένου να εντοπίσει στην πράξη τα πλεονεκτήματα που έχει για τους εκπαιδευόμενους η ενσωμάτωση WEB 2.0 εφαρμογών στην εκπαιδευτική διαδικασία, να καταγράψει τα τυχόν εμπόδια που συνάντησε και να απαντήσει στο κύριο ερευνητικό ερώτημα. Η έρευνα αποτελεί μία ''μελέτη περίπτωσης'', η οποία στηρίχθηκε στην ποιοτική μέθοδο και διεξήχθη κατόπιν σχετικής έγκρισης από τη Γ.Γ.Ν.Γ. & Δ.Β.Μ. του Υπουργείου Παιδείας (Έγκριση Διεξαγωγής Έρευνας σε Σ.Δ.Ε, αριθμ. πρωτ. 39964/Κ1/9-3-2018). Τα αποτελέσματα της έρευνας, καταδεικνύουν τον χαμηλό βαθμό ενσωμάτωσης των WEB 2.0 εφαρμογών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Παρόλα αυτά, αξίζει να σημειωθεί ότι η εκπαιδεύτρια υλοποίησε με επάρκεια το διδακτικό σενάριο, γεγονός που καταδεικνύει ότι με την κατάλληλη επιμόρφωση και υποστήριξη, οι εκπαιδευτές είναι σε θέση να εντάξουν τις WEB 2.0 εφαρμογές στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ως προς το κύριο ερευνητικό ερώτημα, η εκπαιδεύτρια δήλωσε ότι μια ''τράπεζα'' έτοιμων διδακτικών σεναρίων θα μπορούσε να λειτουργήσει υποστηρικτικά για τους λιγότερο εξοικειωμένους εκπαιδευτές στη χρήση WEB 2.0 εφαρμογών. Επιπλέον, τα συμπεράσματα οδήγησαν σε ενδιαφέρουσες προτάσεις για περαιτέρω έρευνα.el_GR
dc.format.mediumΗλεκτρονικό Αρχείο - Digital Fileel_GR
dc.language.isoΕλληνικά-elel_GR
dc.publisherΕλληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open Universityel_GR
dc.relationΑνδρούσου, Α. & Πετρογιάννης, Κ. (2008). Εκπαιδευτική Έρευνα στην Πράξη: Η Παρατήρηση στην Εκπαιδευτική Έρευνα. Πάτρα: Ε.Α.Π.el_GR
dc.relationΒεργίδης, Δ. (2005). Προς μια τυπολογία στρατηγικών εκπαίδευσης ενηλίκων, στο Βεργίδης Δ. & Πρόκου Ε., Σχεδιασμός, Διοίκηση, Αξιολόγηση Προγραμμάτων Εκπαίδευσης Ενηλίκων: Στοιχεία Κοινωνικο- οικονομικής λειτουργίας και Θεσμικού Πλαισίου. Πάτρα: Ε.Α.Π.el_GR
dc.relationΓαλατά, Π., Βεργίδης, Δ., Δακοπούλου, Α., Καλογρίδη, Σ., Κεδράκα, Κ. & Τσιμπουκλή, Α. (2017). Η διεξαγωγή της έρευνας στην εκπαίδευση ενηλίκων: Εγχειρίδιο Μεθοδολογίας. Πάτρα: Ε.Α.Π.el_GR
dc.relationΓεωργάκης, Κ. (2017). Η εφαρμογή των Τ.Π.Ε στην εκπαίδευση ενηλίκων. Οι απόψεις των εκπαιδευομένων στο Σ.Δ.Ε του νομού Ιωαννίνων (μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία). Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο: Πάτρα.el_GR
dc.relationΚαϊντατζής, Κ. (2012). Η εκπαιδευτική αξιοποίηση των ιστολογίων στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία). Ε.Α.Π, Πάτρα.el_GR
dc.relationΚάτσικας, Ν. (2011). Επισκόπηση των μεταπτυχιακών διπλωματικών εργασιών φοιτητών του Ε.Α.Π των μεταπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών: «Σπουδές στην Εκπαίδευση» και «Εκπαίδευση Ενηλίκων» που εκπονήθηκαν για τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας από το 2003-2010 (μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία). Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, Πάτρα.el_GR
dc.relationΚόκκος, Α. (2005a). Μεθοδολογία Εκπαίδευσης Ενηλίκων. Θεωρητικό Πλαίσιο και Προϋποθέσεις Μάθησης. Πάτρα: Ε.Α.Π.el_GR
dc.relationΚόκκος, Α. (2005b). Μεθοδολογία Εκπαίδευσης Ενηλίκων. Εκπαιδευτικές Μέθοδοι. Πάτρα: Ε.Α.Π.el_GR
dc.relationΚόκκος, Α. (2011). Σύγχρονες Προσεγγίσεις της Εκπαίδευσης Ενηλίκων: Οδηγός Μελέτης για τη Θ.Ε. ΕΚΕ52. Πάτρα: ΕΑΠ.el_GR
dc.relationΚόκκος, Α., Τσαφταρίδης, Ν., Μέγα, Γ., Βλαβιανού, Α., Τσουβαλά, Μ., Καλαμπάκας, Ε. & Καραντζά, Μ. (2015). ΕΚΕ52: Σύγχρονες Προσεγγίσεις της Εκπαίδευσης Ενηλίκων: Εναλλακτικό Διδακτικό Υλικό της ΕΚΕ52. Πάτρα: Ε.Α.Π.el_GR
dc.relationΜαθιουδάκη, Ε. (2017). Η χρήση των τεχνολογιών της πληροφορίας και επικοινωνίας στη διδασκαλία των γραμματισμών στα ΣΔΕ. Διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτών. (μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία). Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, Πάτρα.el_GR
dc.relationΜάνου, Φ. (2016). Αξιοποίηση των WEB 2.0 εργαλείων στην εκπαίδευση ενηλίκων: Διερεύνηση των στάσεων των εκπαιδευτικών και των εκπαιδευομένων στα Σ.Δ.Ε (μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία). Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, Πάτρα.el_GR
dc.relationΠολέμη- Τοδούλου, Μ. (2005). Μεθοδολογία Εκπαίδευσης Ενηλίκων. Η αξιοποίηση της ομάδας στην εκπαίδευση ενηλίκων. Πάτρα: Ε.Α.Π.el_GR
dc.relationΤσιώλης, Γ. (2017). Θεματική Ανάλυση Ποιοτικών Δεδομένων. Πάτρα. Ε.Α.Πel_GR
dc.subjectΚοινωνικός Γραμματισμόςel_GR
dc.subjectSocial Literacyel_GR
dc.subjectΣ.Δ.Εel_GR
dc.subjectSecond Chance Schoolsel_GR
dc.subjectWEB 2.0el_GR
dc.subjectWEB 2.0el_GR
dc.subjectΤ.Π.Εel_GR
dc.subjectI.C.Tel_GR
dc.subjectΔιδακτικό Σενάριοel_GR
dc.subjectTeaching Scenarioel_GR
dc.titleΟι Τ.Π.Ε στην εκπαίδευση ενηλίκων: Σχεδιασμός και εφαρμογή διδακτικού σεναρίου με τη χρήση WEB 2.0 εφαρμογών για τη διδασκαλία του μαθήματος του Κοινωνικού Γραμματισμού στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίαςel_GR
dc.typeΔιπλωματική Εργασία / Postgraduate Dissertationel_GR
dc.title.titlelatinICTs in Adult Education: Designing and Implementing a Teaching Scenario Using WEB 2.0 Applications for the teaching of Social Literacy in Second Chance Schoolsel_GR
dc.description.abstractlatinThe purpose of this research was to investigate the question of whether a repository of good practices, a "bank" of teaching scenarios that could be used for the teaching of literacies in Second Chance Schools, would increase the integration of WEB 2.0 applications and whether it could work supportively for educators that are less familiar in using WEB 2.0 applications. For the purpose of exploring the main research question, a teaching scenario was developed for the teaching of Social Literacy, which is based on the principles that characterize adult learning and incorporates in the teaching process WEB 2.0 applications. This scenario has been an integral part of the research and has been applied by the educator that participated in the research in order to be able to identify the advantages of implementing WEB 2.0 applications in the educational process, to record any obstacles encountered in its implementation and to answer the main research question. The research was carried out after the approval of the General Secretariat for Youth and Lifelong Learning of the Ministry of Education (Approval of Research, Prot. No. 39964/K1/9-3-2018). The research, which is a case study was based on the qualitative method. According to the results of the survey, there is a low degree of integration of WEB 2.0 applications into the educational process. However, it should be noted that the educator was able to apply adequately the scenario, which demonstrates that with the appropriate training and support, the trainers are able to use WEB 2.0 applications. The educator claimed that a repository of teaching scenarios could work supportively for educators that are less familiar in using WEB 2.0 applications. Based on the results of the survey, interesting proposals have been made to further explore the issue.el_GR
dc.bibliography.number16el_GR
dc.audienceΕκπαίδευση Ενηλίκωνel_GR
dc.coverage.pages141el_GR
dc.coverage.references49el_GR
dc.coverage.appendixes1el_GR
dc.description.other0el_GR
dc.contributor.advisor1Χλαπάνης, Γεώργιος Ερρίκος-
dc.contributor.advisor2Βαλκάνος, Ευθύμιος-
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
makri paraskevi-2.pdf4.95 MBUnknownView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.