Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/39412
Title: Οι Τ.Π.Ε στην εκπαίδευση ενηλίκων: Σχεδιασμός και εφαρμογή διδακτικού σεναρίου με τη χρήση WEB 2.0 εφαρμογών για τη διδασκαλία του μαθήματος του Κοινωνικού Γραμματισμού στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας
Authors: Μακρή, Παρασκευή
metadata.dc.contributor.advisor: Χλαπάνης , Γεώργιος Ερρίκος
Keywords: Κοινωνικός Γραμματισμός;Social Literacy;Σ.Δ.Ε;Second Chance Schools;WEB 2.0;WEB 2.0;Τ.Π.Ε;I.C.T;Διδακτικό Σενάριο;Teaching Scenario
Issue Date: 23-Sep-2018
Abstract: Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνηθεί το ερώτημα ''Αν ένα αποθετήριο καλών πρακτικών, μια ''τράπεζα'' έτοιμων διδακτικών σεναρίων, τα οποία θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν για τη διδασκαλία των γραμματισμών στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε), θα είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση του βαθμού ενσωμάτωσης των WEB 2.0 εφαρμογών και αν θα μπορούσε να λειτουργήσει υποστηρικτικά για τους λιγότερο εξοικειωμένους εκπαιδευτές στη χρήση WEB 2.0 εφαρμογών''. Για τις ανάγκες διερεύνησης του κύριου ερευνητικού ερωτήματος, σχεδιάστηκε ένα διδακτικό σενάριο για τη διδασκαλία του μαθήματος του Κοινωνικού Γραμματισμού, το οποίο στηρίζεται στις αρχές και στα χαρακτηριστικά που διέπουν την ενήλικη μάθηση και ενσωματώνει στη διδασκαλία WEB 2.0 εφαρμογές. Το σενάριο αποτέλεσε αναπόσπαστο μέρος της έρευνας και εφαρμόστηκε από τη συμμετέχουσα στην έρευνα εκπαιδεύτρια, προκειμένου να εντοπίσει στην πράξη τα πλεονεκτήματα που έχει για τους εκπαιδευόμενους η ενσωμάτωση WEB 2.0 εφαρμογών στην εκπαιδευτική διαδικασία, να καταγράψει τα τυχόν εμπόδια που συνάντησε και να απαντήσει στο κύριο ερευνητικό ερώτημα. Η έρευνα αποτελεί μία ''μελέτη περίπτωσης'', η οποία στηρίχθηκε στην ποιοτική μέθοδο και διεξήχθη κατόπιν σχετικής έγκρισης από τη Γ.Γ.Ν.Γ. & Δ.Β.Μ. του Υπουργείου Παιδείας (Έγκριση Διεξαγωγής Έρευνας σε Σ.Δ.Ε, αριθμ. πρωτ. 39964/Κ1/9-3-2018). Τα αποτελέσματα της έρευνας, καταδεικνύουν τον χαμηλό βαθμό ενσωμάτωσης των WEB 2.0 εφαρμογών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Παρόλα αυτά, αξίζει να σημειωθεί ότι η εκπαιδεύτρια υλοποίησε με επάρκεια το διδακτικό σενάριο, γεγονός που καταδεικνύει ότι με την κατάλληλη επιμόρφωση και υποστήριξη, οι εκπαιδευτές είναι σε θέση να εντάξουν τις WEB 2.0 εφαρμογές στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ως προς το κύριο ερευνητικό ερώτημα, η εκπαιδεύτρια δήλωσε ότι μια ''τράπεζα'' έτοιμων διδακτικών σεναρίων θα μπορούσε να λειτουργήσει υποστηρικτικά για τους λιγότερο εξοικειωμένους εκπαιδευτές στη χρήση WEB 2.0 εφαρμογών. Επιπλέον, τα συμπεράσματα οδήγησαν σε ενδιαφέρουσες προτάσεις για περαιτέρω έρευνα.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
makri paraskevi-2.pdf4.95 MBUnknownView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.