Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/39399
Title: Διερεύνηση των απόψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων για τη διαδικασία πιστοποίησής τους από τον ΕΟΠΠΕΠ και τη σύνδεσή της με το ρόλο τους
Authors: ΤΟΥΡΝΑΒΙΤΗ, ΕΙΡΗΝΗ
Advisor: ΠΑΥΛΗ-ΚΟΡΡΕ, ΜΑΡΙΑ
Keywords: Εκπαιδευτής Ενηλίκων;Εκπαίδευση Ενηλίκων;Πιστοποίηση Εκπαιδευτών;Ρόλος του Εκπαιδευτή;διαδικασία πιστοποίησης;εξετάσεις πιστοποίησης;τράπεζα θεμάτων;adult educator;adult education;teacher certification,;role of trainer;certification process;certification exams;topic bank
Issue Date: 22-Sep-2018
Abstract: Σε μια κοινωνία που αλλάζει με γοργούς ρυθμούς, υλοποιούνται όλο και περισσότερα προγράμματα Διά Βίου Μάθησης προκειμένου να αναπτυχθεί το άτομο πολύπλευρα. Σημαντική θέση ως προς την επίτευξη αυτού του σκοπού κατέχουν οι εκπαιδευτές των προγραμμάτων αυτών, που εκπαιδεύονται κατάλληλα για να ασκήσουν το δύσκολο έργο του Εκπαιδευτή Ενηλίκων. Για να διασφαλιστεί η ποιότητα του έργου τους, θεσπίστηκαν εξετάσεις, οι οποίες, μέσα από συγκεκριμένη διαδικασία, προσφέρουν πιστοποίηση της εκπαιδευτικής επάρκειας, πιστοποιώντας τις γνώσεις των εκπαιδευτών και παρέχοντάς τους το δικαίωμα να εργαστούν σε προγράμματα εκπαίδευσης ενηλίκων χρηματοδοτούμενα από δημόσιους πόρους. Στόχος της παρούσας μελέτης είναι η διερεύνηση των απόψεων πιστοποιημένων Εκπαιδευτών Ενηλίκων για τη διαδικασία πιστοποίησής τους από τον αρμόδιο φορέα, που είναι ο ΕΟΠΠΕΠ, και για τη σύνδεση της πιστοποίησης αυτής με το ρόλο που έχει ο εκπαιδευτής ενηλίκων στη μαθησιακή διεργασία. Συγκεκριμένα, η έρευνα εστιάζει στις απόψεις τους για το ρόλο του εκπαιδευτή ενηλίκων, για τη συνολική διαδικασία των εξετάσεων και για το αν βοηθάει η συμμετοχή τους στη διαδικασία προετοιμασίας για τις εξετάσεις και η πιστοποίησή τους στην αποτελεσματικότερη άσκησή του ρόλου τους. Για τη διεξαγωγή της έρευνας επιλέχθηκε η ποιοτική προσέγγιση, ώστε να υπάρξει καλύτερη κατανόηση της συλλογιστικής πορείας των απόψεων των εκπαιδευτών. Ως εργαλείο συλλογής δεδομένων χρησιμοποιήθηκε η ημιδομημένη συνέντευξη για να συλλεχθούν αναλυτικότερες πληροφορίες από τους συμμετέχοντες. Για να γίνει τριγωνοποίηση των αποτελεσμάτων πραγματοποιήθηκαν και συνεντεύξεις με αξιολογητές των εξετάσεων πιστοποίησης.Τα αποτελέσματα της μελέτης καταδεικνύουν, από τη μία μεριά, την ανάγκη ύπαρξης της πιστοποίησης των εκπαιδευτών ενηλίκων, και, από την άλλη, την ανάγκη αναδιοργάνωσης της ήδη υπάρχουσας διαδικασίας, προκειμένου να ανταποκρίνεται στις Αρχές της Εκπαίδευσης Ενηλίκων. Η παρούσα μελέτη επιδιώκει να εμπλουτίσει τα αποτελέσματα προηγούμενων ερευνών, να αποτελέσει απαρχή για μεγαλύτερη διερεύνηση της σύνδεσης της διαδικασίας πιστοποίησης με το ρόλο των εκπαιδευτών ενηλίκων και να συμβάλει στη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου συστήματος πιστοποίησης.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Διπλωματική_Τουρναβίτη.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής908.86 kBpdfView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.