Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/39389
Title: Επαγγελματική εξουθένωση Εκπαιδευτών Ενηλίκων σε Κέντρα Δια Βίου Μάθησης επιπέδου 2 της Θεσσαλίας
Authors: Κουτσοδήμου, Βασιλική
metadata.dc.contributor.advisor: Καλοκύρη, Βασιλεία
Keywords: επαγγελματική εξουθένωση;εκπαιδευτές ενηλίκων;συνέπειες επαγγελματικής εξουθένωσης;παράγοντες επαγγελματικής εξουθένωσης
Issue Date: 23-Sep-2018
Abstract: ΑΝΑΒΟΛΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΩΣ ΤΟΝ ΟΚΤΩΒΡΙΟ ΤΟΥ 2021. Η επαγγελματική εξουθένωση είναι ένα αρκετά συχνό φαινόμενο σε διαφόρους κλάδους επαγγελματιών τα τελευταία έτη. Η ακαδημαϊκή κοινότητα έχει ξεκινήσει να ερευνά το σύνδρομο αυτό και ιδιαίτερα στην υγεία και την εκπαίδευση. Ωστόσο η ερευνητική δραστηριότητα αναφορικά με την επαγγελματική εξουθένωση στην Εκπαίδευση Ενηλίκων είναι περιορισμένη παγκοσμίως και ιδιαίτερα στην Ελλάδα. Η έρευνα αυτή επιχείρησε να διερευνήσει τα επίπεδα της επαγγελματικής εξουθένωσης Εκπαιδευτών Ενηλίκων ΚεΔιΒιΜ επιπέδου 2 Θεσσαλίας. Ερευνήθηκαν επίσης και οι παράγοντες που δύνανται να επιφέρουν το σύνδρομο επαγγελματικής εξουθένωσης στους Εκπαιδευτές Ενηλίκων όπως επίσης και οι συνέπειες του συνδρόμου στην ψυχική και σωαμτική υγεία καθώς και την επαγγελματική ζωή. Τα επίπεδα επαγγελματικής εξουθένωσης συσχετίστηκαν με τα δημογραφικά χαρακτηριστικά των εκπαιδευτών. Το δείγμα της παρούσας έρευνας συστάθηκε από 108 εκπαιδευτές ενηλίκων που εργάζονται ή εργάστηκαν πρόσφατα σε ΚεΔιΒιΜ επιπέδου 2 στην περιοχή της Θεσσαλίας. Η μεθοδολογική προσέγγιση που επιλέχθηκε ως πιο κατάλληλη ήταν ο συνδυασμός ποσοτικής και ποιοτικής προσέγγιση, και για το σκοπό αυτό συλλέχθηκαν 100 ερωτηματολόγια και 8 συνεντεύξεις. Οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να συμπληρώσουν ένα ερωτηματολόγιο με θεματικούς άξονες που αφορούσαν την επαγγελματική εξουθένωση, τους παράγοντες επαγγελματικής εξουθένωσης και τις συνέπειες επαγγελματικής εξουθένωσης, καθώς και ερωτήσεις σχετικά με τα δημογραφικά τους στοιχεία. Αντίστοιχη θεματολογία είχαν και οι ερωτήσεις της συνέντευξης. Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν πως οι εκπαιδευτές ενηλίκων έχουν υψηλές τιμές στην υποκλίμακα της συναισθηματικής εξάντλησης, μέτριες τιμές στην υποκλίμακα της αποπροσωποποίησης και υψηλές τιμές σε αυτή της προσωπική επίτευξης (η κλίμακα αυτή βαθμολογείται αντίστροφα). Δεν εντοπίστηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές στην επαγγελματική εξουθένωση σε σχέση με δημογραφικά χαρακτηριστικά των εκπαιδευτών, όπως για παράδειγμα το φύλο, τις σπουδές, τα χρόνια προϋπηρεσίας, τις ώρες εργασίας και τη διατήρηση άλλης απασχόλησης. Ωστόσο εντοπίστηκε πως οι νεότεροι ηλικιακά εκπαιδευτές είναι πιο επιρρεπείς στο σύνδρομο. Από τη μελέτη προέκυψε επίσης πως παράγοντες που έχουν σχέση με το επάγγελμα και το φόρτο εργασίας ενδέχεται να εξουθενώσουν τους εκπαιδευτές. Ως πιο συχνές συνέπειες αναφέρονται η χαμηλή απόδοση των τμημάτων και τα ψυχοσωματικά προβλήματα των εκπαιδευτών. Τα ευρήματα αυτά συζητώνται συγκριτικά με την υπάρχουσα βιβλιογραφία. Ευελπιστούμε ότι η παρούσα έρευνα δύναται να εμπλουτίσει την υπάρχουσα βιβλιογραφία σχετικά με την επαγγελματική εξουθένωση των Εκπαιδευτών Ενηλίκων στην Ελλάδα, ώστε μελλοντικά να βοηθήσει την πρόληψη και καταπολέμηση του φαινομένου βελτιώνοντας την ποιότητα του παρεχόμενου έργου.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΚΟΥΤΣΟΔΗΜΟΥ ΔΕ ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ.pdfΠροσωρινή Υποβολή Αποθετηρίου920.89 kBpdfView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.