Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/39376
Title: Διερεύνηση κινήτρων και εμποδίων στην εκπαίδευση των ενηλίκων μεταναστών και προσφύγων στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.). Η περίπτωση του ΣΔΕ Ιωαννίνων.
Authors: ΚΟΥΤΛΑΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
Advisor: ΚΑΛΟΓΡΙΔΗ , ΣΟΦΙΑ
Keywords: μετανάστης, πρόσφυγας, εκπαίδευση ενηλίκων, κίνητρα, εμπόδια, σχολεία δεύτερης ευκαιρίας.
Issue Date: 22-Sep-2018
Abstract: Το φαινόμενο της προσφυγικής κρίσης, το οποίο τα τελευταία χρόνια έχει λάβει ανεξέλεγκτες διαστάσεις, έχει επηρεάσει και την χώρα μας σε πολύ μεγάλο βαθμό εξαιτίας κυρίως της γεωγραφικής μας θέσης. Έτσι ένας μεγάλος αριθμός μεταναστών βρίσκεται στη χώρα μας και προσπαθεί να ενταχθεί στο κοινωνικό σύνολο. Η παρούσα έρευνα διερευνά τα κίνητρα που ωθούν και τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν, οι πρόσφυγες και οι μετανάστες κατά την φοίτηση τους στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας της πόλης των Ιωαννίνων. Για το λόγο αυτό μπορεί να χαρακτηριστεί και ως μελέτη περίπτωσης, μιας και η έρευνα μας εστιάζει σε ένα συγκεκριμένο σχολείο. Τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας είναι ένας καινοτόμος θεσμός που απευθύνεται σε άτομα, που για δικούς τους λόγους, δεν έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση, δίνοντας τους έτσι την ευκαιρία να επιστρέψουν στο εκπαιδευτικό σύστημα και μέσω αυτού να καταπολεμήσουν τον κοινωνικό αποκλεισμό που βιώνουν. Το δείγμα της έρευνας μας αποτελείται από δέκα ενήλικες πρόσφυγες και μετανάστες και επίσης από τέσσερις εκπαιδευτικούς του ΣΔΕ Ιωαννίνων. Τα θέματα που ερευνώνται είναι αρχικά τα κίνητρα που οδηγούν έναν πρόσφυγα ή μετανάστη στο να παρακολουθήσει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας και εν συνεχεία τα προβλήματα που αντιμετωπίζει στη διάρκεια αυτού. Η μέθοδος που επιλέχθηκε για την διεξαγωγή είναι η ποιοτική, δίνοντας έτσι την δυνατότητα στους συμμετέχοντες να καταθέσουν τις απόψεις τους ελεύθερα, σε σχέση με τα ερωτήματα που τους τέθηκαν μέσω ημιδομημένων συνεντεύξεων. Εν συνεχεία έγινε επεξεργασία των δεδομένων με χρήση της τεχνικής ανάλυσης περιεχομένου. Τα συμπεράσματα που προέκυψαν από την έρευνα σε σχέση με τα κίνητρα των προσφύγων και μεταναστών, ήταν κατά κύριο λόγο η γνώση της ελληνικής γλώσσας η οποία θα τους ήταν χρήσιμη στην καθημερινότητα και στην αναζήτηση εργασίας, το οποίο δείχνει και την τάση τους να παραμείνουν στη χώρα μας και ως προς τα εμπόδια ήταν εξωτερικοί κυρίως παράγοντες όπως, οι επαγγελματικές υποχρεώσεις και η κακή οικονομική κατάσταση. Η έρευνα αυτή φιλοδοξεί να φανεί χρήσιμη μελλοντικά στον σχεδιασμό εκπαιδευτικών προγραμμάτων εστιασμένων στην ομάδα των ενηλίκων προσφύγων και μεταναστών.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΚΟΥΤΛΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΔΕ.pdf"ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ"2.46 MBpdfView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.