Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/39375
Title: Διερεύνηση των κινήτρων και προσδοκιών των εκπαιδευόμενων στο Δημόσιο Ινστιτούτο Επαγγελματικής Κατάρτισης Νομού Τρικάλων
Authors: ΤΣΕΚΟΥΡΑ, ΜΑΡΙΑ
Advisor: ΑΝΑΓΝΟΥ , ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
Keywords: Εκπαίδευση Ενηλίκων;Δημόσιο ΙΕΚ;κίνητρα;Adult Education;προσδοκίες.;Public V.T.I;Motivation;Expectations.
Issue Date: 23-Sep-2018
Abstract: Η παρούσα έρευνα, έχει ως επίκεντρό της τους εκπαιδευόμενους του Δημόσιου Ινστιτούτου Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ) Τρικάλων. Πιο συγκεκριμένα, στόχος της έρευνας μας ήταν να εξετάσουμε τις απόψεις των εκπαιδευόμενων για τα κίνητρα που τους ώθησαν να επιλέξουν για τις σπουδές και την προσωπική τους ανάπτυξη το Δημόσιο ΙΕΚ καθώς και κατά πόσο εκπληρώθηκαν οι προσδοκίες τους αναφορικά με την εκπαιδευτική διεργασία την οποία βίωσαν. Η μεθοδολογική προσέγγιση η οποία επιλέχθηκε ήταν η ποσοτική προσέγγιση με τη χορήγηση ερωτηματολογίου. Η ποσοτική έρευνα με τη χρήση ερωτηματολογίου, μας έδωσε τη δυνατότητα για γρήγορα και αξιόπιστα αποτελέσματα μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα καθώς και ένα ικανοποιητικό δείγμα συμμετεχόντων. Η έρευνά μας πραγματοποιήθηκε κατά το εαρινό εξάμηνο του σπουδαστικού έτους 2017-2018. Συγκεντρώθηκαν εκατόν πέντε (105) ερωτηματολόγια από του εκπαιδευόμενους του ΙΕΚ Τρικάλων όλων των ειδικοτήτων και όλων των εξαμήνων που υφίστανται κατά το τρέχον έτος, προϋποθέσεις βασικές, για την ακριβέστερη και ουσιαστική εμβάθυνση του θέματος που επιλέξαμε και της συλλογής δεδομένων στα ερευνητικά ερωτήματα που θέσαμε. Από τα ευρήματα της μελέτης μας, διαφάνηκε ότι οι εκπαιδευόμενοι επηρεάστηκαν από μια σειρά παραγόντων οι οποίοι έχουν σχέση τόσο με την ικανοποίηση των εσωτερικών τους επιθυμιών, προσωπική ανάπτυξη, δυνατότητα εύρεσης εργασίας, όσο και από μια σειρά πλεονεκτημάτων (μη καταβολή διδάκτρων, πιστοποιημένος τίτλος σπουδών, αναγνώριση, εξειδίκευση) που απολαμβάνουν οι σπουδαστές των Δημόσιων ΙΕΚ. Ως προς την ικανοποίηση των προσδοκιών τους, η έρευνα έδειξε ότι οι εκπαιδευόμενοι ήταν απογοητευμένοι σε μεγάλο ποσοστό από την απουσία κατάλληλου εξοπλισμού, υλικοτεχνικής υποδομής, συγγραμμάτων και εκπαιδευτικού υλικού. Επίσης ήταν δυσαρεστημένοι από την ανεπάρκεια ορισμένων εκπαιδευτών να ανταποκριθούν στο ρόλο ενός καθηγητή μετά-δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, κουβαλώντας τακτικές και νοοτροπία της τυπικής εκπαίδευσης, εφαρμόζοντας δασκαλοκεντρική διδασκαλία, χωρίς την ενεργητική συμμετοχή των εκπαιδευόμενων και δίχως την εφαρμογή των αρχών της Εκπαίδευσης Ενηλίκων, που παροτρύνουν τους συμμετέχοντες να εκφραστούν ελεύθερα και να συμμετάσχουν ενεργά.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΣΕΚΟΥΡΑ ΜΑΡΙΑ.pdf"Κυρίως σώμα διπλωματικής"2.69 MBAdobe PDF'View/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.