Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/39362
Title: Οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας στην υπηρεσία της Εκπαίδευσης Ενηλίκων: Αξιολόγηση της χρήσης ΤΠΕ σε προγράμματα Εκπαίδευσης Εκπαιδευτικών
Authors: Ανδρινοπούλου, Παναγιώτα
Advisor: Παμπούρη, Αναστασία
Keywords: ΤΠΕ;ICT;Εκπαίδευση Ενηλίκων;Adult education;Τεχνικές δεξιότητες;Technical skills;Εκπαιδευτική αξιοποίηση;Educational use of ICT;Εξυπηρέτηση αναγκών ενηλικιότητας;Adult needs service
Issue Date: 23-Sep-2018
Abstract: Η παρούσα εργασία εστιάζει στο θέμα της αξιοποίησης των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Ενηλίκων. Μετά από μία ανάλυση των επιταγών εκπαίδευσης στην Ευρωπαϊκή Ένωση του 21ου αιώνα, καθώς και των ιδιαιτεροτήτων της ενηλικιότητας, επιχειρείται μία διερεύνηση των τρόπων και του βαθμού που μπορούν οι ΤΠΕ να εξυπηρετήσουν αυτές τις ανάγκες. Αφού γίνει αναφορά στην τυπολογία και τα μοντέλα αξιολόγησης εκπαιδευτικών προγραμμάτων, επιλέγεται η απολογιστική αξιολόγηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων ως η πιο κατάλληλη μορφή για τις ανάγκες της συγκεκριμένης εργασίας. Ακολουθεί η επισκόπηση των ερευνών που έχουν γίνει στον τομέα ενδιαφέροντος, οι οποίες κατευθύνουν το σχεδιασμό της παρούσας έρευνας σύμφωνα με τα ερευνητικά κενά και τα συμπεράσματά τους. Στη συνέχεια διατυπώνονται οι ερευνητικοί σκοποί και τα αντίστοιχα ερευνητικά ερωτήματα που αφορούν την διερεύνηση της εξυπηρέτησης των αναγκών στον τομέα της οργάνωσης της εκπαίδευσης και της διδακτικής πράξης καθώς επίσης την επίδραση που έχει η εξοικείωση με τις ΤΠΕ στην επαγγελματική υπόσταση των σύγχρονων εκπαιδευτικών και περιγράφεται το πλαίσιο της ερευνητικής διαδικασίας που ακολουθεί. Πρόκειται για μία εμπειρική, ποσοτική έρευνα στον μείζονος ενδιαφέροντος πληθυσμό των εκπαιδευτικών που επιμορφώνονται στην «αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία». Σε δείγμα 97 εκπαιδευτικών της Αττικής που μόλις έχουν ολοκληρώσει το τρίμηνο πρόγραμμα επιμόρφωσης, τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι η συμβολή των ΤΠΕ ήταν αξιόλογη τόσο από άποψη εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων, όσο και σε οργανωτικό επίπεδο αλλά και από πλευράς αντιδράσεων των συμμετεχόντων και απόλαυσης σπουδών εν γένει. Επιπλέον, οι εκπαιδευτικοί ενδυναμώνονται ως σύγχρονοι επαγγελματίες στο χώρο της εκπαίδευσης στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αυτό που θα άξιζε να μελετηθεί στην πορεία είναι αν, εφόσον η υλικοτεχνική υποδομή κάθε σχολικής μονάδας το επιτρέπει, παράλληλα αν έχει διαμορφωθεί η ανάλογη συνθήκη σε επίπεδο στάσεων, ώστε όντως οι εκπαιδευτικοί να εφαρμόζουν τις τεχνολογικές γνώσεις που έχουν αποκτήσει στην καθημερινή τους εκπαιδευτική πρακτική.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ανδρινοπούλου-ΤΠΕκαιΕΕ.pdfΔιπλωματική Εργασία1.55 MBpdfView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.